تاريخ انتشار: 26 مهر 1404 ساعت 23:37:41
رسانه‌های معاند چگونه با «ادبیات مذهبی» بی‌ایمانی را ترویج می‌کنند

مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران شگرد رسانه‌های معاند برای ترویج بی ایمانی با استفاده از ادبیات مذهبی را تشریح کرد.

لیلا وصالی، مدیرعامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران، در توضیح روش‌های دشمنان در مقابله با رشد و شکوفایی ایران در گفت وگو با فارس گفت: ببینید، در طول تاریخ ایران، چه زمانی بوده که دشمن اجازه داده باشد رشد و شکوفایی داشته باشیم؟ هر زمانی که قرار شده ما کاری انجام دهیم که رشدی در آن وجود داشته باشد، به‌سرعت جلو آن گرفته شده است.وی با اشاره به مثال تاریخی افزود: زمانی که امیرکبیر می‌خواست واکسن وبا را به مردم تزریق کند تا بیماری کاهش یابد، فضایی برای افکار عمومی ایجاد کردند که واکسن نجس است و نباید زده شود. بیشتر روی سنت‌گرایی‌ها کار کردند و نقاط ضعف و قوت مردم را شناختند. وقتی ادبیات مردم ما دینی است، از همان ادبیات استفاده می‌کنند.وصالی ادامه داد: همان نکته‌ای که راجع به شهادت عرض کردم؛ دشمن اعتقادی به شهادت ندارد و اساساً بحثش بی‌خدایی است، اما از ادبیات ارزشی استفاده می‌کند تا مردم را به سمت خود جلب کند. چند سال پیش بی‌بی‌سی برنامه‌ای درباره فواید روزه پخش کرد. آیا آن‌ها معتقد به روزه بودند؟ نه، بلکه هدفشان این بود که افکار عمومی معتقد باور کند این رسانه‌ها چندان هم بد نیستند.وی اضافه کرد: سال بعد این برنامه تغییر ماهیت داد و گفت روزه خوب است، اما دانشمندان ثابت کرده‌اند که کمبود آب به بدن ضرر می‌رساند؛ بنابراین بگویید غذا نخورید اما آب بخورید. یعنی ظاهر مذهبی و ارزشی حفظ می‌شود، اما ماهیت تخلیه می‌شود. مانند سیبی که از داخل می‌پوسد اما ظاهر جذاب دارد. این همان فرآیندی است که آن‌ها دنبال می‌کنند.

  تعداد بازديدها: 36
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=103810
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.