امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 15 آبان 1390 ساعت 19:58:40
رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در باره حج (3)

بيانات در ديدار با حجّة الاسلام و المسلمين محمّدى رى‏شهرى و دست‏اندركاران امور حج‏ 

13/ 12/ 1376 

 

 

بسم الله الرّحمن الرّحيم‏

 

حلول ماه مبارك حج را اگرچه به همه‏ى مسلمانان عالم بايد تبريك گفت، اما بخصوص به كسانى كه توفيق حج را از خداى متعال هديه گرفته‏اند، بيشتر بايد تبريك گفت و بالاخص به كسانى كه در مراسم حج، اين عزّت و اين مباهات را دارند كه جزء فراهم‏آورندگان حج براى مجموعه‏اى از حُجّاجند، كه شما از اتمّ و اكمل و اظهر مصاديق آن هستيد. خوشا به حال شما. إن شاء اللّه خداوند اعمال شما را قبول كند، تلاش شما را خالص گرداند، و توفيق شما را روزافزون نمايد.

 

امروز بحمد اللّه در ذهن جامعه‏ى ما اين معنا ثابت و جاافتاده است كه حج در بين همه‏ى فرايض اسلامى، آن فريضه‏ى ممتازى است كه هم جنبه‏ى الهى و معنوى و فردى آن و هم جنبه‏ى اجتماعى‏اش، از بقيه‏ى واجبات امتياز دارد.

اما جنبه‏ى الهى و فردى آن. حج يك واجب طولانى، مستمر، مركّب و متشكّل از انواع و اقسام عبادات است؛ از واجباتش، مستحبّاتش، از نمازش، طوافش، سعيش، وقوفش، آن دعاها، آن بيتوته‏ها، آن مناجاتها، آن افاضه‏ها. هر انسان بااستعدادى كه از اين چند روز ايام حج حقيقتاً درست بتواند استفاده كند، از جنبه‏ى فردى آن، همين يك سفر براى اصلاح او تا آخر عمر كافى است. البته اگر يك حج را با يك نماز يا با يك روزه مقايسه فرماييد، برترى حج از جنبه‏ى پُر بودن از مفاهيم معنوى و حالات روحانى و ارتباط با خدا و تضرّع و رابطه و ... واضح است.

 

از جهت اجتماعى نيز همين‏طور است. البته شايد بشود گفت كه اكثر فرايض عبادى اسلام حتّى نماز يك جنبه‏ى اجتماعى هم دارد؛ ولى جنبه‏ى اجتماعى حج، يك عالم غريبى است، محشرى است، چيز ماندگارى است؛ اما اين دفعه نه در حافظه‏ى يك فرد، بلكه در حافظه‏ى يك امّت و يك ملت. واقعاً اگر از يك موسم حج، به لحاظ جنبه‏ى اجتماعى، درست استفاده شود، يك مراسم حج در يك سال كافى است كه دنياى اسلام را متحوّل كند. اگر رابطه‏ها درست باشد؛ دلها به هم وصل شود، جويبار بابركت مفاهيم و فرهنگها و معلومات از سوى ملتهاى گوناگون، به سمت دلهاى ديگر سرازير گردد، مسلمانان در آنجا همديگر را بيابند، مجموعه را ببينند، معناى طواف و سعى و وقوف و مبيت را درك كنند، مفاهيم اجتماعى اين‏ها را بفهمند، حقيقتاً يك حج مى‏تواند كار يك امّت را اصلاح كند. اين‏قدر بابركت است.

 

خسارتهاى دنياى اسلام، يكى دوتا كه نيست. از وقتى‏كه به خاطر سنگينى سايه‏ى منحوس سياستهاى استكبارى، استبدادى، استعمارى و استثمارى، بين مردم مسلمان، با حقايقِ معارف و با روالِ صحيح جريان امور فاصله افتاد، از اين‏گونه خسارتها زياد داشتيم؛ اين هم يكى. ولى از هرجاى ضرر كه برگرديم، منفعت است. ملت ما به بركت انقلاب، به بركت نَفَس گرم امام رضوان الله تعالى عليه و به بركت آن ديد وسيعى كه آن مرد حقيقتاً الهى داشت الهى به معناى جامع كلمه، نه انسانى كه در درون خود فقط الهى است؛ جامع بين درون و برون، جامع بين افق ظاهر و باطن، روح و جسم از ضرر برگشت.

 

امروز بحمد اللّه حجّ ما، با حجّ سالهاى گذشته‏ى قبل از انقلاب مبارك اسلامى، خيلى تفاوت دارد. مردم با يك قصد حركت مى‏كنند. حج، اصلًا به معناى قصد است. مردم با يك نيّت راه مى‏افتند و هدفى را دنبال مى‏كنند؛ لااقل وجه غالب اين است. اين را بايد تقويت كرد. آن جنبه‏ى اوّل را هم بايد تقويت كرد.

 

عزيزان من! تجربه‏ى كارى ما اين است. حال بگذريم از مفاهيم و معلومات و دانسته‏هايى كه علما بلدند و به ديگران، به ما و به همه ياد دادند. غير از آن‏ها، تجربه‏ى كارى ما اين است كه اگر ملتى كه در راه صلاح و فلاح و انقلاب و تحوّل حقيقى حركت مى‏كند، از معنا صرف‏نظر كرد و دور معنويت خط كشيد اگر بهره‏ى خود را از معنويت نبرد در جهت سياسى و مادّى هم استفاده نخواهد كرد.

 

اگر رهبر اين انقلاب، مردى مثل آن انسان معنوى، آن عارف خالص پاك‏باخته‏ى دل‏سوخته نبود، اين انقلاب هم به اين جاها نمى‏رسيد. هرچه هم عاقلانه و حكيمانه حركت مى‏شد، اين‏گونه نمى‏شد. پشتوانه و مغز معناست كه قشر مسائل اجتماعى و فردى و سياسى و غيره را جان مى‏دهد و رنگ و جلا مى‏بخشد. بدون آن نمى‏شود. مايه‏ى اصلى، معنويت و ارتباط با خدا و توجّه به خداست. لذا در حج به اين بخش هم بايستى حد اكثر اهتمام شود. نه اين كه ما مى‏گوييم ارتباط برقرار كنيم، كار سياسى بكنيم، برائت راه بيندازيم، تبليغ مسائل گوناگون جمهورى اسلامى را بكنيم؛ اما به گريه و شب‏زنده‏دارى و تضرّع و ختم قرآن و استضائه از آن خورشيد معنويت و از آن كوره‏ى گداخته‏ى عشق و محبّت را نپردازيم. نخير، اين‏گونه نيست. اين جا هم پشتوانه‏ى آن است. هر دو جهت مورد نظر است. البته چون بى‏توجّهى به جنبه‏ى اجتماعى و سياسى بيشتر شده است، اين جا يك توجّه ويژه براى آن قسمت لازم است. اين را بايد توجه داشت.

 

آن چه كه در حج به نظر مى‏رسد از همه‏ى چيزها مهم‏تر است، سه مطلب است:

يكى اين كه ما بتوانيم به مخاطبان خودمان هركه هستند عظمت و كارآمد بودن و گسترش دامنه‏ى عظيم امّت اسلامى از جهات مختلف را تفهيم كنيم. اين، وظيفه‏ى اوّل‏ است. در دنياى اسلام، بحث هزار و ميليون نيست؛ شايد صدها ميليون يا بيش از اين‏ها آدم وجود دارد كه عظمت و شكوه و كارايى و حجم غير قابل محاسبه‏ى دنياى اسلام را نمى‏داند؛ لذا خود را ضعيف مى‏پندارد و در مقابل همه‏ى استكبار، خويش را تنها و ناتوان احساس مى‏كند. بايد تفهيم كرد كه دنياى اسلام و امّت اسلام يعنى چه.

 

اگر كسى بخواهد عظمت امّت اسلام را بفهمد كه واقعاً نمى‏شود با اين توصيفهاى ساده تفهيم كرد به جزء كوچكى از امّت اسلام كه ملت ايران است نگاه كند. مگر ما چقدر از امت اسلاميم؟ شما ببينيد اين بخش از امّت اسلام، آن زمان كه اراده كرد، تصميم گرفت و پاى تصميم خود ايستاد، تمام قدرتهاى جهانى اين كه ديگر شوخى نيست، اين مبالغه كه نيست؛ شما كه خوب مى‏دانيد در جنگ نظامى با او مجبور شدند عقب‏نشينى كنند؛ در جنگ سياسى با او مجبور شدند احساس شكست را بپذيرند؛ در جنگ اقتصادى با او مجبور شدند ناكامى خودشان را تحمّل كنند. مگر غير از اين است؟

 

ببينيد؛ ايران جزئى از دنياى اسلام است. همين كه اين جزء، به هويّت خود، به شأن خود و به توانايى خود پى‏برد و تصميم گرفت اراده و عزم خود را در ميان بگذارد و آن را هم به حساب آورد و پاى آن بايستد، موجب شد كه دنياى دوقطبى آن روز حالا كه شكل ديگرى دارد و آن كسانى كه در رأس كار بودند، متوجّه شوند كه مشتركاً و متّفقاً هم نمى‏توانند با آن دربيفتند و كار خودشان را پيش ببرند؛ در حالى كه همين جزء هم نمى‏تواند ادّعا كند كه به بهترين وجهى ايستادگى كرده است؛ نه، حتّى از اين هم بهتر هم مى‏شد. از اين جا مى‏شود عظمت امّت اسلامى را فهميد.

 

اگر همه‏ى دولتهاى اسلامى فقط يك‏كلمه حرف را باهم بزنند، هيچ قدرتى در دنيا نيست كه بتواند برخلاف آن يك‏كلمه كار كند. همين حالا، هريك از قضاياى دنيا را كه شما بخواهيد حساب كنيد، همين‏طور است. اگر رؤساى همين دولتهاى فعلى اسلامى، بر سر يك قضيه‏ى اقتصادى يا سياسى، يك «نه» بگويند، هيچ قدرتى در دنيا نمى‏تواند در مقابل آن «نه»، يك كار اثباتى بكند. اگر بخواهند كارى انجام گيرد، هيچ‏چيز نمى‏تواند مانع آن‏ها شود.

 

نكته‏ى دوم، مسأله‏ى اتحاد است. اتّحاد را تبليغ كنيد. البته نمى‏گوييم الآن اتّحاد تحقّق پيدا كند. طبيعى است كه از حرف و عقيده و اعتقاد تا عمل فاصله‏ى ژرفى است؛ ليكن امروز اعتقاداً ترويج تفرّق و تشتّت مى‏شود كه نمونه‏هايش را مى‏بينيد. بايستى با اين مبارزه و مقابله كرد. بايستى تفهيم كرد كه وحدت بين مسلمين، به صد دليل واجب، و به صد دليل ممكن است. بايستى دنبال كرد كه اين نكته در تبليغات زبان‏دان‏ها و مبلّغان و گويندگان و حتّى حجاج معمولى كه ممكن است رفيقى از يك كشور پيدا كنند و با او دو كلمه حرف بزنند، رعايت شود.

 

دشمنان وحدت چه كسانى هستند كه مى‏شود در دنيا يكى‏يكى آن‏ها را با انگشت نشان داد؟ طرف‏داران وحدت چه كسانى هستند؟ آيا خدا و ملائكه و انبيا و اوليا از وحدت خرسند مى‏شوند، يا ناراضى؟ اين‏ها را مى‏شود كاملًا با وجدان معمولى دينى و اسلامىِ مشترك بين همه‏ى مسلمين فهميد.

 

مسأله‏ى ديگرى كه توجّه به آن خيلى لازم است، مسأله‏ى دين و سياست است. جدا كردن دين از سياست كه شايد از قريب دويست سال قبل در برنامه‏ى دشمنان دنياى اسلام بوده است، نكته‏ى بسيار مهمّى است. و لو خود اين كلمه را تكرار كنيد كه «سياست اسلام از ديانت آن جدا نيست، ديانت اسلام از سياست آن جدا نيست». اين تكرار شود، گفته شود و به گوش همه برسد.

پيامبر اكرم، اوّل كه به مدينه تشريف بردند، يك حكومت تشكيل دادند. حكومت يعنى چه؟ نرفتند گوشه‏اى بنشينند و بگويند هركس خواست مسئله بپرسد چون كفّار قريش نيستند كه ايجاد مزاحمت كنند بيايد پيش ما آزادانه بپرسد! يا مثلًا هركه خواست نماز ياد بگيرد، برود از فلانى ياد بگيرد يا از خودمان بياموزد. اوّل، يك حكومت و يك رياست تشكيل دادند. كار اوّلِ اسلام اين است. بعد هم بلافاصله اين حكومت شروع به كارهاى حكومت مقتدر كرد: جنگيدن، مبارزه كردن، بعد كم‏كم نامه‏نگارى به اين طرف و آن طرف و حلّ و فصل امور ديگر. در مقابل اين واقعيت، چه كسى مى‏تواند غير از آن چه كه معنا و مفهوم صريح آن، وحدت دين و سياست در اسلام است، مطلبى اقامه كند؟

 

آخرين نكته‏اى كه من مى‏خواهم عرض كنم، مسأله‏ى اخلاق و رفتار است. عزيزان من! در يك تحوّل اجتماعى، آن چيزى كه آخرتر از همه اصلاح مى‏شود و تغيير پيدا مى‏كند، اخلاق است؛ اخلاق، نه به معناى رفتار. البته رفتارهاى افراد با يكديگر را كه عرفاً به آن «اخلاق» مى‏گويند، آن هم دير عوض مى‏شود؛ ليكن منظور ما آن نيست. آن چيزى كه از همه ديرتر عوض مى‏شود، اخلاقيّات و خُلقيّات انسان‏هاست؛ چه خُلقيّات فردى، چه خُلقيّات جمعى؛ كه جمعهاى مختلفِ عالم، خُلقيّاتى دارند: يك قوم به تعصّب معروف است، يك قوم به راحت‏طلبى شهرت دارد و .... اين‏ها خيلى دير عوض مى‏شود. اگر چيز بدى از اين قبيل در قومى هست و اخلاق زشتى وجود دارد، خيلى دير عوض مى‏شود.

 

اگر شما مى‏خواهيد بر مخاطبانتان تأثير بگذاريد چه آن مخاطبى كه اين نكته‏اى را كه عرض كرديم مى‏داند و چه آن مخاطبى كه اين نكته را نمى‏داند بايد با اخلاق با آن‏ها مواجه شويد. بايد نشان دهيد كه اخلاقمان تغيير پيدا كرده است. ما بايد اثبات كنيم كه اسلام در آن بطن البطن جان ما و در آن ژرفاى روح ما نفوذ و رسوخ كرده و به خوردِ جان ما رفته است، و الّا اگر اسم اسلام و ظاهر اسلام و ادّعاى اسلام و ادّعاى جمهورى اسلامى باشد، قبل از ما هم ديگران كرده‏اند؛ بعد از ما هم كسانى كرده‏اند و خواهند كرد. خيلى هم ارزش ندارد؛ گاهى اوقات به ضرر هم هست.

 

اگر بخواهيد آن جاذبه‏ى معنوى اسلام، را در طرف مقابل هر مسلمانى در دنيا، حتّى مسلمان غير عامل كه مشتاق اسلام حقيقى است تأمين كنيد، اين كار با اخلاق اسلامى، رفتار اسلامى، گذشت، حكمت، بلندنظرى، پختگى، انسانيت، خيرخواهى و مروّت امكان‏پذير است. در همه‏ى امور هم مى‏شود اين كار را انجام داد.

 

البته معنايش اين نيست كه حالا برائت را راه نيندازيم تا خيال كنند ما اهل مروت و اخلاق و سازشيم؛ نه، در جهاد مسلّحانه هم مى‏شود اخلاق صحيح را اعمال كرد:

او خدو انداخت بر روى على‏

افتخار هر نبىّ و هر ولى‏

بعد امير المؤمنين عليه‏السّلام بلند شد حركت كرد و:

گفت من تيغ از پىِ حق مى‏زنم‏

 

بنده‏ى حقّم نه مأمور تنم‏

     

 

حتّى در جنگ هم اين‏طور است. وقتى وحشيگرى آمد، سبعيّت آمد، گرگ‏صفتى آمد، آن چيزى مى‏شود كه در تهاجم ناجوانمردانه در طول هشت سال جنگ عليه ما شد كه مظهر اعلايش حمله‏ى ميكربى و شيميايى و زدن شهرها و كشتن بچه‏ها بود و نمونه‏هاى ديگرش را هم كه ديگران نشان داده‏اند. درعين‏حال بازهم مى‏شود اين اخلاق را داشت. اگر اين شد، بدانيد كه آن باران مؤثّر معنويت، يقيناً در سرزمين جانها و دلهاى مخاطبان شما نفوذ خواهد كرد؛ چه ما على‏العجاله اثرش را درك كنيم، يا نكنيم.

 

اميدواريم إن شاء اللّه اين سفر حج هم به شما هم چون سفرى معنوى، با خوشىِ معنوى و حقيقى بگذرد و إن شاء اللّه در آن جا كه مسلّم آن بزرگوار [حضرت صاحب الزمان عليه السلام] در آن ايام هستند، همه‏ى شما از آن رايحه‏ى دل‏انگيز و دلپذير و دل‏فريب و محبوب عالم وجود نه فقط شيعيان به نحوى از انحاء استفاده كنيد و بهره ببريد و محرومان را هم دعا بفرماييد.

و السّلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته‏

 





 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
موشک بالستیک هرمز ؛ تیر غیب ایران
سوره‌هایی که بهتر است سر مزار اموات بخوانیم
گزارشگر سازمان ملل: حمله اسرائیل و آمریکا به ایران نقض آشکار منشور سازمان ملل است/ تجاوز نظامی خارجی رنج فراوانی به بار آورده است؛ رنجی که مستحق جبران و غرامت است
دبیرکل حزب الله: آمریکا هیچ سودی برای لبنان ندارد
یادداشتی از: مهرداد خدیر
پژمان جمشیدی در کانادا؛ یک واکنش نگران‌کننده و یک متن قابل‌تأمل
روسیه در مورد ایران اتمام حجت کرد
ارتش لبنان به حالت آماده باش درآمد
دبیر ستاد جمعیت کشور: به مادران فرزندآور به مدت ۲ سال، ماهیانه ۲ میلیون تومان بابت هزینه پوشاک و خوراک هر فرزند پرداخت خواهد شد
نشریه آتلانتیک:
آغاز فشار‌های ترامپ بر بزرگترین متحد ایران؟
رابرت مالی: شاید این ایده از سوی «نتانیاهو» به «ترامپ» القا شده بود که علت ناکامی در دستیابی به توافق با ایران، کمبود فشار نظامی است/ به نظر رئیس‌جمهور آمریکا مصمم است با تهران به توافق برسد/ «ترامپ» بر خلاف دولت‌های پیشین هیچ خط قرمزی ندارد، او می‌تواند با ایرانی‌ها گفت‌و‌گو کند یا با حماس تماس بگیرد
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
خطر شکاف بین حاکمیت‌ها و ملت‌ها
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
تفسیر اجتهادی و کاربرد استنباطی «قاعده لاحرج» در نگاه آیت‌الله صانعی
زلنسکی: پهپادهای شاهد اکنون خطرناک‌تر از موشک‌های بالستیک هستند!
یادداشتی از: رامین نیک روش
تیشه بر اندیشه؛ مرثیه بر مدیریت شهری که راه گم کرده است/ یادآور تخریب مجسمه‌های بودا در افغانستان
خریدن خلبان توسط آمریکا برای ربودن نیکلاس مادورو
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
هان در دوراهی تاریخی؛ تلاطم قرن جدید، احتمال رویارویی جهانی و نقطه ی تصمیم / چرا ایران و ونزوئلا؟
پاسخ حضرت امام به استفتا درباره حق طلاق زنان چیست؟
هدف رژیم شاه از به شهادت رساندن حاج آقامصطفی چه بود؟/موسوی تبریزی روایت کرده است
ماجرای ضرب و شتم کودک معلول در کلاردشت/ بهزیستی مازندران: موسسه منحل شد
اختصاصی:
ای ایران ایران... "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
تصویری از حضرت حجت الاسلام حاج سید جلال محبی/ با یادداشتی از حاج حیدر سوری
آیت الله مقدم قوچانی، از شاگردان حضرت امام درگذشت
اطلاعیه هیئت انصارالخمینی (ره)
برگزاری جشن میلاد حضرت زینب کبری (س) در حسینیه آل یاسین (ع)
گزارش تصویری:
برگزاری جشن میلاد حضرت زینب کبری (س) در حسینیه آل یاسین (ع) 1404/8/4
وزیر اطلاعات: ‌50 سرویس اطلاعاتی به اسرائیل برای حمله به ایران کمک کردند‌/ اعتمادی به مذاکره با آمریکا نداریم
پزشکیان: بنزین که ۱۵۰۰ تومان نمی‌شود، اصلا آب را به این قیمت می‌دهند؟
اختصاصی:
ای ایران ایران... "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
آیت الله هادوی تهرانی: انسجام ملی زمانی تحقق پیدا می‌کند که همه ملت احساس کنند جایگاه مناسب خود را دارند/ برای تحقق چنین احساسی، باید اندیشه‌های مختلف امکان عرضه مناسب داشته باشند
اختصاصی:
إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهۡدِينِ - آیه 62 سوره شعراء "با خطاطی آقای محمد مسلم خانی"
پاسخ حضرت امام به استفتا درباره حق طلاق زنان چیست؟
حجاب با دعوا و گشت ارشاد و زندان جواب نمی‌دهد؛ تنش و حاشیه برای کشور درست نکنیم
توضیحات مهم محسنی اژه‌ای درباره پرونده کرسنت/ تخلف اشخاصی که در انعقاد یا اجرای اولیه قرارداد نقش داشته‌اند، بررسی شده است
مناظره ابوالفضل اقبالی، مدافع حجاب و محمد مهاجری با محور قانون و وضعیت حجاب
هدف رژیم شاه از به شهادت رساندن حاج آقامصطفی چه بود؟/موسوی تبریزی روایت کرده است
آمریکا در پی مجوز بین‌المللی برای استقرار نیروی چندملیتی در نوار غزه
یادداشتی از: سید مهدی حسینی دورود
تفسیر اجتهادی و کاربرد استنباطی «قاعده لاحرج» در نگاه آیت‌الله صانعی
نامه مشترک روسیه، چین و ایران در آژانس به گروسی: اقدام سه کشور اروپایی در فعال نمودن اسنپ‌بک، غیرقانونی بود/ تمام مفاد قطعنامه ٢٢٣١ در ١٨ اکتبر خاتمه یافته اند/ گزارش دهی مدیرکل آژانس پیرامون قطعنامه ٢٢٣١ و اجرای برجام به پایان رسیده است
خریدن خلبان توسط آمریکا برای ربودن نیکلاس مادورو
یادداشتی از: ابوالفضل فاتح
هان در دوراهی تاریخی؛ تلاطم قرن جدید، احتمال رویارویی جهانی و نقطه ی تصمیم / چرا ایران و ونزوئلا؟
یادداشتی از: حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش
خطر شکاف بین حاکمیت‌ها و ملت‌ها


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 7537
تعداد بازدید دیروز: 8175
بازدید کل: 77148138
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.