امام خمینی (ره) والله اسلام تمامش سیاست است؛ ***** مقام معظم رهبری: به گفتار امام و کردار امام اهتمام بورزید ***** امام خمینی(ره): ان شاء الله ما اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل سعود برطرف خواهیم ساخت و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دلشان خواهیم نهاد 1367/4/29 ***** امام خمینی(رحمة الله علیه) : حکومت آل سعود، این وهابیهای پست بیخبر از خدا بسان خنجرند که همیشه از پشت در قلب مسلمانان فرو رفته‌اند 1366/5/12***** امام خمینی (ره) شهادت در راه خدا مسئله ای نیست که بشود با پیروزی در صحنه های نبرد مقایسه شود، مقام شهادت خود اوج بندگی و سیر و سلوک در عالم معنویت است ***** امام خمینی (ره): ما تابع امر خداییم، به همین دلیل طالب شهادتیم و تنها به همین دلیل است که زیر بار ذلت و بندگی غیر خدا نمی رویم ***** امام خمینی(ره) ”من برای آنکه شما جوانان شایسته ای هستید، علاقه دارم که جوانی خود را در راه خداوند و اسلام عزیز و جمهوری اسلامی صرف کنید تا سعادت هر دو جهان را دریابید.„ ***** حُسنُ الخلاقِ یُدِّرُ الرزاقَ وَ یونِسَ الرِّفاقَ؛ خوش اخلاقى روزى ها را زیاد مى کند و میان دوستان انس و الفت پدید مى آورد. «نهج الفصاحه، ح 781»***** امام خمینی(س) علم همراه تهذیبِ نفس است که انسان را به مقام انسانیت می رساند .هم در علم کوشا باشید و هم در عمل و هم در تهذیب اخلاق ***** بايد مسائل اسلامي حل بشود در اينجا و پياده بشود. بايد مستضعفين را حمايت بكنند، بايد مستضعفين تقويت بشوند حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحیفه امام – جلد 6 – صفحه 461 ***** اهمیّت فضای مجازی به انداره ی انقلاب اسلامی است "مقام معظم رهبری" ***** آن کسی قلمش قلم انسانی است که از روی انصاف بنویسد. امام خمینی (ره) ***** همان طوري که در سابق عمل مي‌شد، روضه‌خواني بشود، مرثيه گفته بشود، شعر و نثر در فضايل اهل بيت و در مصائب آنها گفته بشود. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام – جلد 15 – ص 332 ***** نگذاريد پيشكسوتان شهادت و خون در پيچ و خم زندگي روزمره خود به فراموشي سپرده شوند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** من در ميان شما باشم و يا نباشم، به همه شما وصيت و سفارش مي‌کنم که نگذاريد انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بيفتد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 93 ***** پيامبر اسلام نيازي به مساجد اشرافي و مناره‌هاي تزئيناتي ندارد. پيامبر اسلام دنبال مجد و عظمت پيروان خود بوده است که متأسفانه با سياست‌هاي غلط حاکمان دست‌نشانده به خاک مذلت نشسته‌اند. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 21، ص 80 ***** پيغمبر اسلام تمام عمرش در امور سياسي بود، تمام عمرش را صرف كرد در سياست اسلامي، و حكومت اسلامي تشكيل داد. حضرت امام خميني قدس سره الشريف صحيفه امام، ج 15، ص 11 ***** امام به همه فهماند که انسان کامل شدن، علی وار زیستن و تا نزدیکی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست. مقام معظم رهبری ***** راه ما راه امام خمینی است و در این راه با همه قدرت و قاطعیت خود حرکت خواهیم کرد. مقام معظم رهبری


 

 

 

تاريخ انتشار: 17 تير 1404 ساعت 00:08:25
یادداشتی از: حجت الاسلام سید محمود صادقی
هشدارهای پنهان و آشکار زیارت عاشورا

حجت‌الاسلام دکتر سید محمود صادقی عضو هیئت علمی پژوهشکده امام خمینی(س) و انقلاب اسلامی در یادداشتی برای جماران نوشت: زیارت عاشورای امام حسین(علیه‌السلام)، در زمره‌ی زیارت‌نامه‌هایی است که هر فراز آن به تأمل و تفکر نیازمند است؛ توصیه و تأکید امامان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به قرائت این زیارت‌نامه با آداب خاص، و سفارش بزرگان به مداومت بر آن و مؤآنست با آن، نشان‌گر وجود رازهای پنهان در سطور آن است.

۱. پیش‌تر باید به این نکته اعتراف کنم که از نگاه نگارنده‌ی این سطور، زیارت‌نامه‌های مأثور از امامان معصوم(علیهم‌السلام)، منابعی عظیم و الهام‌بخش برای نیل به معرفت و شناخت‌اند؛ به این معنا که امامان معصوم ما، که هر یک در هنگام زیارت امامی دیگر به آدابی مؤدب شده، و کلمات و عباراتی را در قالب سلام‌های زیارت انشاء می‌کرده‌اند، در حقیقت راهی به‌سوی شناخت و معرفت آن امام می‌گشوده‌اند؛ بی‌شک این زیارت‌نامه‌ها یکی از راه‌های شناخت و معرفت‌اند و البته مسیرها و راه‌های دیگری نیز برای نیل به این مقصود وجود دارد.

امامان معصوم ما (علیهم‌السلام)، افزون بر مبانی معرفتی و شناختی، بسیاری مسائل دیگر را نیز در قالب همین زیارت‌نامه‌ها منتقل می‌کرده‌اند. چنان‌که امام سجاد(علیه‌السلام) در عصر خفقان اموی، وظیفه‌ی امامت، ولایت و وصایت خود را در قالب «دعا» به شیعیان منتقل می‌ساخته است؛ به این ترتیب، گستره‌ای عظیم از معارف، حقایق تاریخی و واقعیات سیاسی که حیات امامان شیعه را متأثر می‌ساخته، در ضمن همین زیارت‌نامه‌ها به ما رسیده است.

البته اذعان به این نکته لازم است که این زیارت‌نامه‌ها با توجه به مخاطبان امام معصوم(علیه‌السلام) انشاء شده‌اند، و طبعاً سطح فهم و درک مخاطب در میزان و نوع مسائل مطرح‌شده برای وی مؤثر بوده است؛ چنان‌که برخی از این زیارت‌نامه‌ها، دست‌کم در ظاهر، تنها به بیان مسائل شناختی و معرفتی پرداخته‌اند(زیارت امین‌الله)، و برخی دیگر، در فقره‌فقره‌ی خود، بسترهایی از تاریخ، سیاست، معرفت و شناخت را در هم می‌آمیزند، و طبعاً صفحه‌صفحه، زمینه‌ی تحلیل را فراهم می‌آورند.

۲. زیارت عاشورای امام حسین(علیه‌السلام)، در زمره‌ی زیارت‌نامه‌هایی است که هر فراز آن به تأمل و تفکر نیازمند است؛ توصیه و تأکید امامان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به قرائت این زیارت‌نامه با آداب خاص، و سفارش بزرگان به مداومت بر آن و مؤآنست با آن، نشان‌گر وجود رازهای پنهان در سطور آن است. جالب توجه آنکه در سوی دیگر، مخالفان اهل‌بیت و دشمنان امامان معصوم (علیهم‌السلام)، حتی در صورت پذیرش اصل زیارت، به قرائت زیارت عاشورا روی خوش نشان نمی‌دهند و همواره با ایرادات مختلف سندی و محتوایی، در صدد خدشه به اعتبار آن بوده‌اند. گویی اسرار نهفته در فرازهای این زیارت، بیانگر حقایقی است که آگاهی از آن‌ها، به مذاق اکثریت خوش نمی‌نشیند.

۳. این قلم پیش از این نیز در مواردی، دریافت‌هایی از برخی فرازهای این زیارت داشته است، و اکنون، به مقتضای حال و در فرصت محرم‌الحرام ۱۴۰۴، برداشتی کوتاه از فرازهای آغازین آن را با مخاطبان در میان می‌گذارد. نکته‌ی قابل توجه در این فرصت آن است که برائت و بیزاری از دشمنان خدا، پیامبر و اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، و نیز پذیرش ولایت و داشتن محبت ایشان در دل، محور اصلی و خط ممتدی است که در زیارت عاشورا پی گرفته می‌شود. این خط، در حقیقت، خط امتیاز شیعه از دیگر فرق مسلمان است، و زیارت عاشورا در همین صفحات معدود، به این موضوع مهم می‌پردازد. 

پیش‌تر گذشت که زیارت عاشورا فصل‌های متعددی دارد و با عباراتی موجز، مسائلی و مباحثی عمیق را ارائه می‌کند؛ چنان‌که در همان آغاز، و پس از سلام به امام شهید(علیه‌السلام)، به سترگی و عظمت حادثه‌ی عاشورا التفات می‌دهد؛ مصیبتی که در سراسر هستی نمونه ندارد و هیچ مصیبتی با آن مقایسه نمی‌شود. گویی این اصل که «لا یُقاسُ بِآلِ مُحَمَّدٍ (ص) مِن هٰذِهِ الْأُمَّةِ أَحَدٌ» ـ که در بیان بلاغی خطبهٔ دوم نهج‌البلاغه آمده ـ در مصائب وارد بر ایشان نیز مصداق می‌یابد، و مهم‌تر آن‌که، مصیبت وارد بر امام حسین(علیه‌السلام) حتی با مصائب وارد بر دیگر امامان نیز قابل مقایسه نیست؛ چنان‌که حضرات معصوم در موارد متعدد، کلام امام حسن (علیه‌السلام) را که «لا یَوْمَ کَیَوْمِکَ یا أَباعَبْدِاللّه»(مناقب آل ابیطالب، ج۴، ص۸۶) متذکر شده‌اند، و بدین ترتیب، عظمت و سترگی مصیبت آن حضرت را نمایان ساخته‌اند: «لَقَدْ عَظُمَتِ الرَّزِیَّةُ وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتِ الْمُصِیبَةُ بِکَ عَلَیْنَا وَ عَلَى جَمِیعِ أَهْلِ الْإِسْلَامِ، وَ جَلَّتْ وَ عَظُمَتْ مُصِیبَتُکَ». (همه فرازهای زیارت عاشورا از کامل الزیارات نقل شده است)

۴. در حقیقت، این فراز از زیارت عاشورا، مصیبت وارد بر امام و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را ظلم و خیانتی آشکار به همه‌ی مسلمانان(اهل اسلام)، و در مرتبه‌ای دیگر، ظلم و جنایتی در حقّ همه‌ی «هستی» معرفی می‌کند. این حقیقت که مصیبت عاشورا، جنایتی در حق تمام هستی است، نکته‌ای درخور توجه است که تبیین آن به مجالی واسع نیاز دارد؛ لیکن توجه به این نکته ضروری است که زیارت عاشورا، پس از این فراز، جماعتی خاص را به‌واسطه‌ی ارتکاب این جنایت، مستحق «لعن الهی» می‌داند، و با لعن این جماعت، خط برائت را به‌صورتی پررنگ ترسیم می‌کند. این خط ممتد و پررنگ تا پایان این زیارت‌نامه حضور دارد، و قرب و نزدیکی به خدای متعال نیز با فهم و شناخت این خط ممکن می‌شود؛ چرا که قرب، معادل و قرین ولایت است، و ولایت بدون برائت از این جماعت، ممکن نخواهد بود. 

۵. زیارت عاشورا در ادامه، با عبارات دقیق، جماعت جانی مزبور را به صورت اصنافی خاص به گونه‌ای کلی و دقیق دسته‌بندی می‌کند؛ بر این اساس، چهار دسته در شکل‌گیری حادثه‌ی عظیم عاشورا و مصیبت خوف‌ناکى که بر اهل‌بیت وارد آمد، نقش محوری دارند که هر چهار گروه مستحق لعن الهی‌اند: 

الف) «أُمَّةً أَسَّسَتْ‏ أَسَاسَ‏ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ عَلَیْکُمْ أَهْلَ الْبَیْت»‏؛ دسته‌ی نخست کسانی‌اند که اساس و بنیان ظلم بر اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را بنا نهاده‌اند. نکته‌ی قابل توجه درباره‌ی این گروه آن است که در سراسر زیارت عاشورا، نامی از آنان به میان نیامده است؛ این ابهام در بیان، به گونه‌ای نشان‌گر اطلاق درباره‌ی این قسم است؛ به این معنی که هر کس در هر موقعیتی، و در هر زمانی، بخواهد ظلمی را بنا نهد که به صورت سنتی مستمر در آید و عواقب گسترده‌ای را در پی داشته باشد، مشمول لعن الهی خواهد بود.

ب) «أُمَّةً دَفَعَتْکُمْ عَنْ مَقَامِکُمْ وَ أَزَالَتْکُمْ عَنْ مَرَاتِبِکُمُ الَّتِی رَتَّبَکُمُ اللَّهُ فِیهَا»؛ دسته و مرتبه‌ی دوم کسانی‌اند که مقام و موقعیت و جایگاه منحصر به فرد اهل‌بیت (علیهم‌السلام) را نادیده گرفته و خود یا دیگران را با آنان مقایسه کردند و در حقیقت، خود یا دیگران را در موقعیتی که تنها از آن اهل‌بیت بود، تعریف کردند، و به این طریق، جایگاه و رتبه عرشی آن حضرات را به موقعیتی فرشی تقلیل دادند و مانع وصول اهل‌بیت به آن جایگاه شدند؛ این گروه نیز به گونه‌ای دارای اطلاق است و به زمان خاص و موقعیت مخصوص امامان اختصاص ندارد، بلکه در همه‌ی اعصار می‌توان مصادیق آن را مشاهده کرد. 

ج) «أُمَّةً قَتَلَتْکُم‏»؛ دسته‌ی سوم به‌خصوص به قاتلان امام توجه می‌دهد؛ نکته‌ی قابل تأمل آن‌که قرائت زیارت عاشورا در مواضع و مواقع متعدد و در شهادات ائمه دیگر نیز سفارش شده است؛ چنان‌که یکی از اعمال شب‌های قدر، قرائت این زیارت شریف است. از این‌رو می‌توان دریافت که این فراز، قاتلان ائمه دیگر را نیز شامل می‌شود، چرا که آنان نیز در قتل امام، جنایتی هولناک را متوجه هستی ساخته‌اند.

د) «وَ لَعَنَ اللَّهُ الْمُمَهِّدِینَ لَهُمْ بِالتَّمْکِینِ مِنْ قِتَالِکُم‏»؛ دسته‌ی آخر نیز همه‌ی دست‌اندرکاران این مصیبت را مشمول لعن الهی می‌داند؛ یعنی کسانی که اگرچه در آن روز حضور نداشتند، ولی سازوکار لازم را برای این مصیبت فراهم آورده‌اند.

عبارتِ «بَرِئتُ إِلَى اللَّهِ وَ الَیْکُمْ مِنْهُمْ وَ مِنْ أَشْیَاعِهِمْ وَ أَتْبَاعِهِمْ وَ أَوْلِیَائِهِمْ» که در پس ذکر این چهار گروه آمده است، محور و مبنای عمل اهل ولایت برای نیل به قرب است؛ چرا که برائت امری فکری است و به «نیت و قصد» تعلق می‌گیرد، اما لعن امری عملی است و از این رو هم اشخاص و هم اصناف(جزئی)، و هم افکار و اعمال (کلی) هر دو را شامل می‌شود. در زیارت عاشورا، برائت مقدمه و موجب نیل به ولایت است؛ گویی اینکه بدون برائت نمی‌توان به ولایت رسید، و بدون ولایت، وصول به قرب الهی ممکن نیست.

۶. در پایان، التفات به این نکته لازم است که در زیارت شریف عاشورا به‌نحوی عجیب با تکرار مضامین مواجه هستیم؛ این تکرار مضامین موجب می‌شود که در مثل در باب همین لعن‌ها ‌بتوان صورت‌بندی‌های مختلفی ارائه کرد (چنان‌که این قلم پیش‌تر نیز به مسئله‌ی لعن‌های زیارت عاشورا التفات یافته و صورت دیگری از آن را عرضه کرده است). اکنون این پرسش مطرح است که راز این لعن‌ها چیست و چرا این لعن‌ها این مقدار پرتکرار، و با صورت‌های مختلف انشاء شده‌اند؟ طبعاً تکرار لعن در زیارت‌نامه‌ای که به دلایل مختلف، پربسامدترین زیارت‌نامه در میان شیعیان و پیروان اهل‌بیت است، باید هشداری را در خود داشته باشد؛ هشداری که با همان موضوع برائت و ولایت مرتبط است، و طبیعتاً انقطاع از ولایت به انقطاع از فیض منتهی خواهد شد.

به نظر می‌رسد دلیل انشاء این زیارت‌نامه با این صورت‌بندی خاص و منحصر به‌فرد، تنبّه و هشدار به امتداد خط ظلم و جنایت در همه‌ی اعصار است؛ چیزی که از نگاه نافذ عالمان و اندیشمندان مختلف ادوار پیشین نیز پنهان نبوده است؛ در مثَل، صدرالمتألهین (قدّس سرّه) در رساله‌ی «سه اصل» خود، به مناسبتی به همین موضوع التفات می‌دهد و می‌نویسد: «علی مرتضی (علیه‌السلام) نه به ضرب ابن‌ملجم بر زمین افتاد، بلکه به سکنجبین شهد صلاح ابوموسی اشعری و سرکه‌ی نفاق عمرو بن عاص شربت شهادت نوشید، و امام حسین (علیه‌السلام) نه به خنجر بیداد شمر بن ذی‌الجوشن خوابید، بلکه به معجون پُر سَمّ و مکر و افسون و تریاق پر ز زهر اتفاق اهل نفاق، خونش با خاک کربلا آمیخته شد، که «قُتِلَ الحُسَینُ یَومَ السَّقیفَة»، و همچنین پاره‌های جگر حسن مجتبی (علیه‌السلام) از کید غدر نهانی معاویه به خاک محنت ریخت» (ص۱۱۳).

در حقیقت، لعن‌ها، به‌ویژه لعن گروه نخست و تکرار آن، نشان‌گر امتداد این خط است، و ای‌بسا که در این روزگار نیز این خط امتداد دارد و برخی با لباس دوست و برخی با شناسنامه‌ی دشمن، در پی ظلم به هستی و از میان برداشتن حقیقتی دیگر هستند، و این زیارت‌نامه‌ها و فهم و درک آن، راه را بر بروز جنایتی دیگر بر حقیقت مسدود می‌سازد.

*جماران





  تعداد بازديدها: 207


 
نظرات خوانندگان:
 

نظرات حاوي توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمي‌شود.

نام:
پست الکترونيک:
متن پيام:


 
آخرين اخبار و مطالب 
در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت شهدای استان البرز؛
رهبر معظم انقلاب: به‌رغم مشکلات، نقاط مثبت در کشور زیاد است/ جوانان ما جوانان خوبی هستند؛ لزوم تبیین هنرمندانه ارزش‌های دفاع مقدس برای آنان/ گلایه رهبر انقلاب از برخی دستگاه‌های فرهنگی: همت و تلاش لازم را ندارند
نشست هم‌اندیشی دستگاه‌ها و نهادهای متولی حقوق شهروندی؛
مجید انصاری: از نظر حقوقی موتورسواری زنان خلاف قانون نیست/ بنای ما پاسخگویی دستگاه‌ها در خصوص اجرای حقوق شهروندی است/ بهروز‌آذر: در موضوعاتی مانند موتورسیکلت‌سواری زنان باید واقع‌بین باشیم
یادداشتی از: حسن ظهوری
بحرین چگونه از ایران جدا شد ؟ نزدیک به ۲۰۰ سال کشمکش ؛ از مرگ کریم‌خان زند تا مصاحبه عجیب شاه / وقتی شاه نگران جزایر سه‌گانه بود
خط ونشان مزدوران امارات برای ریاض
یادداشتی از: محمد مهاجری
می‌شود هم علم‌الهدی بود، هم خوب بود!
پاسخ فوری و شدیداللحن ایران به درخواست هسته‌ای گروسی؛ آژانس حق ندارد...
دو فروند هواپیمایی که اخیرا خریداری شد را بازداشت کردند
نماینده تندرو مجلس: خشکسالی بخاطر گناهانی است که پزشکیان انجام داد و قانون حجاب را اجرا نکرد!
رهبر علویان سوریه: رژیم کنونی در انجام ابتدایی‌ترین وظایفش شکست خورد
آکسیوس به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی خبر داد؛
پیام تند کاخ سفید به نتانیاهو: اگر می‌خواهی اعتبار خودت را خراب کنی و نشان بدهی که به توافق‌ها پایبند نیستی، اختیارش با خودت است اما ما اجازه نمی‌دهیم اعتبار ترامپ را خراب کنی
سخنگوی وزارت خارجه: ادعای بی‌اساس در مورد جزایر ایرانی در بیانیه سفر وزیر خارجه چین به امارات را محکوم می‌کنیم/ چنین ادعایی با اصل احترام به تمامیت ارضی کشور‌ها مغایر است
بیانیه مشترک وزرای خارجه چین و امارات: پکن حمایت خود را از تلاش‌های امارات برای دستیابی به راه‌حلی درباره اختلاف بر سر سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از طریق مذاکرات دوجانبه اعلام کرد
مرتضی مکی:
دولت لبنان عامدانه در مسیر تنش‌زایی با ایران گام برمی‌دارد
محمدرضا یزدی‌زاده:
اقتصاد کشور رها شده است/ دست سیاسی‌ها در کار است
روایت حاج احمدآقا از پیگیری‌های امام برای اجرایی شدن فرمان هشت ماده‌ای
روایت حاج احمدآقا از پیگیری‌های امام برای اجرایی شدن فرمان هشت ماده‌ای
یادداشتی از: رضا غبیشاوی
10 نکته درباره حمله استرالیا / 4 ماه بعد از اخراج سفیر ایران / مسلمان قاتل، مسلمان قهرمان
طرح موساد برای ساختار جدید ترور در مرز ایران
تجمع نیروهای دریایی در کارائیب چه معنایی دارد؟
اشتباه لیبی را تکرار نکنید، خطرات مداخله‌ آمریکا در ونزوئلا!
عدم رعایت حقوق ملت مستوجب تعقیب است
«توهین به زنان» گفتمان نهادینه شده در میان تندروها

آرشیو همه مطالب


 
پربازديدها 
پوستر:
چهلمین روز درگذشت زنده یاد کربلایی حسین هاشم خانلو
یادداشتی از: حجت الاسلام حسن پویا
بزرگ بانوی اسلام و روز زن
اطلاعیه:
برگزاری سالگرد جشن میلاد حضرت زهرا (س)
اختصاصی:
"صلی الله علیک یا ام البنین" با خطاطی آقای محمد مسلم خانی
فوری | تصمیم نهایی تعطیلی تهران سه‌شنبه ۱۸ آذر اعلام شد
وحشت اسراییل از احتمال آغاز جنگ با ایران
هشدار ظریف به نتانیاهو
یادداشتی از: محمود الهاشمی*
حساسیت صحنهٔ سیاسی عراق به قرار دادن «حزب‌الله» و «انصارالله» در فهرست سازمان‌های تروریستی
در همایش «مهر فاطمی» در حرم امام؛
سید حسن خمینی: با «ادعا» کسی‌ شیعه نمی‌شود/ امروز افتخار جامعه‌ ما وجود شهدا است/ امام مظهر شیعه ناب در دوران ماست
مقاله‌ای تحقیقی و مستند از یک دانش آموختۀ دانشگاه نیویورک
ایران در چنگال 4 تله‌ سیستمی/ چه کسانی از این وضع سود می ‌برند؟
اختصاصی:
دو تصویر آسمانی از بارگاه ملکوتی حضرت علی علیه السلام " به همت آقای حاج حیدر سوری"
اختتامیه هفته فرهنگی «بر آستان آفتاب»؛
کمساری: هر قانون و سیاستگذاری بدون پیوست اندیشه امام ناقص و ابتر خواهد بود/ قاسمی: حفاظت از میراث فرهنگی و معنوی امام خمینی(ره) نیازمند تلاش جمعی جامعه است/ فرماندار خمین: وفاق ملی از اندیشه حضرت امام خمینی(ره) نشأت می‌گیرد
جبلی: در ماجرای سقوط جنگنده F-۳۵ به اعتبار صداوسیما لطمه خورد/ هیچ فردی به‌صورت هدفمند اخراج نشده است
عطوان بررسی کرد:
طرح آمریکا و اسرائیل برای «ادغام لبنان در سوریه» با نقش‌آفرینی باراک و الجولانی
السودانی: تصمیمی برای تروریستی نامیدن حزب الله و انصارالله وجود نداشت
درست است که ضدگلوله کردن پراید سعید جلیلی به پول امروز، حقوق 18 سال یک کارگر است اما مهم هرینه اش نیست؛ مهم ژست ساده زیستی است که سالها به مردم فروخته
تاج محل؛ جدیدترین بهانه هندوهای افراطی برای تحریف تاریخ اسلامی هند
نماینده اصولگرا: رهبری فرمودند با دولت همراهی کنید، کردیم/ بیش از این مماشات نمی کنیم،عملکرد دولت قابل دفاع نیست
مراسم سه ساعته جشن میلاد حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب
کمک میلیون دلاری کشور های عربی به اسرائیل افشا شد


 
آمار بازديد از سايت 
تعداد بازدید امروز: 4393
تعداد بازدید دیروز: 21756
بازدید کل: 77859108
مشاهده آمار کامل
تمامي حقوق براي هيئت انصارالخميني (ره) محفوظ است.