تاريخ انتشار: 21 ارديبهشت 1403 ساعت 11:49:57
امیر حبیب‌الله سیاری: همه ابعاد شخصیت امام خمینی(س) پسندیده و درس‌آموز است/ استکبار نمی‌گذارد اجماع مسلمانان علیه اسرائیل شکل بگیرد/ عملیات «وعده صادق» نابودی اسرائیل را نوید می‌دهد

معاون هماهنگ کننده ارتش با تأکید بر اینکه عملیات «وعده صادق» نابودی اسرائیل را نوید می‌دهد، به خبرنگار جماران گفت: امام فرمودند اگر هرکدام از مسلمانان یک سطح آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد؛ ولی استکبار نمی‌گذارد این اجماع شکل بگیرد. مقام معظم رهبری هم دارد با جدیّت دنبال می‌کند. یعنی این میراث حضرت امام را مقام معظم رهبری با جدیّت دنبال می‌کند و همه ما هم اعتقادمان این است و بر این مبنا داریم حرکت می‌کنیم؛ و می‌گوییم «دیر و زود می‌شود ولی سوخت و سوز ندارد».

پایگاه خبری جماران: معاون هماهنگ کننده ارتش با تأکید بر اینکه همه ابعاد شخصیت امام خمینی(س) پسندیده و درس‌آموز است، گفت: امام فرمودند اگر هرکدام از مسلمانان یک سطح آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد؛ ولی استکبار نمی‌گذارد این اجماع شکل بگیرد. مقام معظم رهبری هم دارد با جدیّت دنبال می‌کند. یعنی این میراث حضرت امام را مقام معظم رهبری با جدیّت دنبال می‌کند و همه ما هم اعتقادمان این است و بر این مبنا داریم حرکت می‌کنیم؛ و می‌گوییم «دیر و زود می‌شود ولی سوخت و سوز ندارد».

خبرنگار جماران در غرفه مؤسسه چاپ و نشر عروج سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با امیر حبیب‌الله سیاری گفت‌وگویی داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

به نظر شما بهترین راه افکار، اندیشه و سیره حضرت امام برای نسل امروز، خصوصا جوانانی که حضور امام را درک نکرده‌اند، چیست؟

اینکه ما بخواهیم همه ویژگی‌های شخصیت امام از قبیل فرهیختگی و بزرگواری امام را از ابعاد مختلف بررسی و به نسل حال و آینده منتقل کنیم، کار بسیار سختی است. اما اقداماتی نظیر چاپ آثار امام خمینی(س) و نامگذاری اماکن و جاهای مختلف به یاد امام خمینی(س)، نظیر اقدامی که ارتش جمهوری اسلامی ایران داشته و یکی از ناوشکن‌ها را به نام «جماران» نامگذاری کرده، می‌توانیم انجام بدهیم.

ولی با توجه به پیشرفت فناوری، باید از راه‌های دیگری هم برای معرفی امام کار کنیم. مثلا امام را در فضای مجازی و جاهای مختلفی که جوانان به آنجا مراجعه می‌کنند، می‌تواند خیلی اثرگذار باشد. مثلا شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که دانشگاه نیروی دریایی نوشهر با درایت امام خمینی(س) تأسیس شده است. یعنی ملکی در این شهر متعلق به حکومت طاغوت وجود داشت که امام با یک دست‌نوشته کوتاه توصیه کردند آنجا را تبدیل به دانشگاه نیروی دریایی ارتش کنیم. اینها باید برای جوانان تبیین شود.

کدام بُعد از ابعاد شخصیت امام خمینی(س) را معرفی کنیم که جوان امروز بتواند با آن ارتباط بگیرد؟

همه ابعاد شخصیت و زندگی امام را می‌توانیم مطرح کنیم؛ هرکدام از ابعاد را بگویید، یک قشر می‌پسندند. اولا ابعاد شخصیت امام خیلی گسترده هستند؛ بعد هم همه آنها نیکو و پسندیده است. از سبک زندگی ایشان و آنجا که عکسش هست، چای می‌ریزد و پذیرایی می‌کند تا رفتار ایشان با همسر و خانواده و موضع‌گیری‌های سیاسی، استحکام و قدرت ایشان همه برای نسل امروز و فردای کشور درس‌آموز است.

امام همیشه تأکید داشت که اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود...

امام فرمودند اگر هرکدام از مسلمانان یک سطح آب بریزند، اسرائیل را آب می‌برد؛ ولی استکبار نمی‌گذارد این اجماع شکل بگیرد.

بعد از عملیات «وعده صادق» همه کارشناسان سیاسی دنیا اذعان دارند به اینکه این عملیات نابودی اسرائیل را... نوید می‌دهد.

آیا می‌توان گفت این تلاش برای نابودی اسرائیل میراث گرانبهای امام خمینی(س) است؟

مقام معظم رهبری هم دارد با جدیّت دنبال می‌کند. یعنی این میراث حضرت امام را مقام معظم رهبری با جدیّت دنبال می‌کند و همه ما هم اعتقادمان این است و بر این مبنا داریم حرکت می‌کنیم؛ و می‌گوییم «دیر و زود می‌شود ولی سوخت و سوز ندارد».

  تعداد بازديدها: 80
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=99823
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.