تاريخ انتشار: 20 فروردين 1402 ساعت 01:13:42
ناامیدی و شیر سنگی

✍️اینکه ایام رمضان و روزهای آغاز سال جدید با خبر خودکُشی کیومرث پور احمد کارگردان صاحب سبک، نجیب و اهل اندیشه ۷۵ ساله کشورمان به کام ملت تلخ شد بماند اما اشاره مرحوم پور احمد به دلمردگی، ناامیدی و افسردگی شدید اجتماعی برای انتخاب خاتمه زندگی شاید فرصتی است تا مقامات مسئول به این نکته که معاون پیشگیری از آسیبهای اجتماعی سازمان بهزیستی از ارائه خدمات به هفت میلیون نفر در این زمینه می گوید یا کارشناس برنانه تلویزیونی به خودکشی یکصد هزار نفر ایرانی در سال اشاره می کند بیندیشند. شاید بتوانند به نخبگان دانشگاهی به اساتید و متخصصین مراجعه و انجام تحقیقات گسترده در این خصوص را مطالبه کنند. شاید قبل از وقوع سونامی یاس و ناامیدی اجتماعی منجر به خاتمه خود خواسته زندگی مملو از یاس و ناامیدی چاره اندیشی کنند،
✍️اینکه امثال رسایی و عباسی نمایندگان متمایل به جریان فکری پایداری با انتشار تصویر حضور غیر متعارف جوانی در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار مقامات امارات عربی متحده نوشتند آقای شمخانی فرزند شما که صاحب شرکتی متمول در حوزه کشتی رانی و باربری دریایی است در ملاقات با مقامات امارات چه می کند؟ حرف درستی است که شمخانی باید پاسخگو باشد.
✍️اینکه بازی هنرمندانی چون مرحوم انتظامی و استاد نصیریان و بسیاری دیگر در فیلم شیر سنگی در اوج بود بماند اما نام فیلم شیر سنگی برگرفته از سنت دیرین مردمان دیاری است که با نصب شیر سنگی بر سنگ قبر رفتگان یادآدر شجاعت و امید در پیروزی بر ظلم و بیداد است نمادی که حالا با استناد به حکم صادره دادستان استان جرم انگاری خواهد شد !.
✍️اینکه برخی مقامات کشورمان سالهاست بر طبل مخالفت با جهان تک قطبی (غرب) کوبیده و ایران را هم قدرت جهانی می نامند بماند اما شی پینگ رهبر چین در دیدار با مکرون رئیس جمهور فرانسه که همزمان با وزرای خارجه ایران و عربستان وارد پکن شد فرمود "اروپا یکی از قطب‌های جهان چند قطبی موجود است" چنانکه مقامات کشورمان که روسیه پوتین را متحد راهبردی ایران می دانند دکترین جدید ابلاغی روسیه پوتین از ایران بعنوان همکار (cooperation) یاد می کند در حالیکه به ترکیه، عربستان و مصر بعنوان شریک (partnership) اشاره کرده و چین و هند را تحت عنوان شریک راهبردی (strategic partnership) آورده است. دکترین جدید روسیه پوتین عملاً فاقد مفهوم اتحاد راهبردی (strategic alliance) یا متحد (ally) است.
✍️اینکه اقتصاد معیشت محور ۲۵٪ درصدی ایران در برابر اقتصاد ۲۵درصدی چین و اقتصاد ۲۵درصدی آمریکا چیست؟ بماند اما شاید بسیاری از مردم مانند برخی از مقامات کشورمان ندانند چرا چین علی رغم برخورداری از ۲۵٪ اقتصاد جهان هنوز قادر به رویارویی حداقلی با برخوردهای یکطرفه، مقتدرانه، تنبیهی و دستوری آمریکا نیست. شاید ندانند چرا چین ثروتمند با ۱.۲ میلیارد جمعیت، قدرت اتمی و حق وتو حتی در برابر کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلستان تا ژاپن مایل یا قادر به ایستادگی نیست؟ و شاید ندانند چرا روسیه علی رغم برخورداری از دومین ظرفیت نظامی و اتمی جهان و مدیریت چند پیمان امنیتی - اقتصادی تنها ۲.۶٪ از اقتصاد جهان را در اختیار دارد؟ و شریک اول تجاری هیچ کشوری نیست. ۱۸فروردین

  تعداد بازديدها: 1244
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=95909
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.