تاريخ انتشار: 04 آذر 1401 ساعت 00:10:49
دادگاه عالی انگلیس: بدون اجازه لندن، اسکاتلند اجازه برگزاری همه‌پرسی استقلال ندارد

دادگاه عالی انگلیس حکم داد دولت اسکاتلند نمی‌تواند دومین همه‌پرسی استقلال را سال آینده بدون تایید پارلمان انگلیس برگزار کند.
به نوشته رویترز، دادگاه عالیانگلیس چهارشنبه حکم داد دولت اسکاتلند نمی‌تواند دومین همه‌پرسی استقلال را سال آینده بدون تایید پارلمان انگلیس برگزار کند که ضربه محکمی به امید ملی‌گرایان برای برگزاری این رای‌گیری وارد می‌کند.
طبق این گزارش، در سال 2014 (85ش) اسکاتلندی‌ها پایان دادن به اتحادیه قدیمی بیش از 300 ساله با انگلیس را 55 به 45 درصد رد کردند اما مبارزان برای استقلال رای دو سال بعد به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که اکثر رای‌دهندگان اسکاتلندی با آن مخالف بودند را مطرح کرده و معتقدند این مسئله شرایط را به شکلی قابل توجه تغییر داده است.
نیکولا استورجن وزیر اول و رهبر حزب ملی اسکاتلند (SNP) که طرفدار استقلال است اوایل امسال اعلام کرد قصد دارد همه‌پرسی مشورتی برای استقلال را 19 اکتبر 2023 (1402ش) برگزار کند اما باید قانونی باشد و در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته شود. اما دولت انگلیس گفته اجازه یک همه‌پرسی دیگر را نمی‌دهد و باید این رویداد یک بار در یک نسل برگزار شود. براساس نتایج نظرسنجی‌ها، رای‌دهندگان به طور مساوی در خصوص حمایت از استقلال اسکاتلند دو دسته هستند.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 525
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=94684
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.