تاريخ انتشار: 07 تير 1401 ساعت 20:35:13
طالبان در بلخاب غیرنظامیان را قتل‌عام می‌کنند

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان می‌گوید که طالبان طی چهار روز اخیر در بلخاب ولایت سرپل، دست به قتل‌‌عام غیرنظامیان زده‌اند.
به گزارش خبرگزاری شفقنا افغانستان وی در پیامی که در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده، گفته است که ساکنان بلخاب به جرم عدالت‌خواهى،از زمین‌ و هوا توسط جنگجویان طالبان با سلاح‌هاى اهدایى آمریکا مورد هجوم قرار گرفتند.
محقق افزوده است که تلاش‌ها برای جلوگیری از جنگ در بلخاب نتیجه نداده و ظاهرا طالبان از قبل تصمیم سرکوب ساکنان بلخاب را داشته‌اند.او اضافه کرده است که طالبان با حدود هشت هزار نیرو طی چهار روز اخیر، توانسته مرکز شهرستان بلخاب و هشت روستای خالی از سکنه را تصرف و جمع زیادى از مردم بی‌دفاع را قتل‌عام کند.
به گفته‌ او، در یک مورد سه عضو یک خانواده در روستای «تخشار و دهنه ترخوج» تیرباران شده‌اند. طالبان این سه نفر را با دست‌هاى بسته در مقابل حویلى‌شان به رگبار بسته‌اند.در مورد دیگر در منطقه‌ " میرک" نیروهاى طالبان دو نفر چوپان و سه نفر کشاورز را تیرباران کرده‌اند. او گفته است که اخبار ناگوار دیگری هم هست که گزارش دقیقی از آن در دسترس نیست.
رهبر حزب وحدت مردم افغانستان در ادامه تایید کرد که طالبان در ادامه خشونت‌های خود علیه هزاره‌ها، به خانه محمد مرادى، یکی از فرماندهان جهادى سابق هزاره در شهرستان لعل‌وسرجنگل استان غور حمله کرده‌اند.او افزوده است که در این حمله مرادی با دو دختر و یک خواهرزاده‌اش کشته شده و همسر و پسرش زخمی و به اسارت طالبان درآمده‌اند.
طالبان می‌گویند که به‌خاطر ارتباط داشتن مرادی با مولوی مهدی به خانه‌اش حمله کرده‌اند. مسئولان محلی طالبان می‌گویند که در این حمله مرادی و پنج نفر دیگر کشته شده‌اند.
محقق از سازمان ملل و مجامع بین‌المللى و حقوق‌بشرى خواسته است که با وارد‌کردن فشار به گروه طالبان، جلوی قتل‌عام ساکنان بلخاب و سایر مناطق هزاره‌نشین را بگیرند.او تاکید کرده است که نیروهاى طالبان باید هرچه سریعتربلخاب را ترک کنند.
طالبان اخیرا حملات سنگینی را علیه نیروهای مولوی مهدی در بلخاب انجام داده‌اند.مولوی مهدی تنها فرمانده‌ هزاره‌تبار طالبان بود که طی ماه‌های اخیر با این گروه دچار اختلاف شد و به ولسوالی بلخاب سرپل رفت.

  تعداد بازديدها: 1684
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93466
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.