تاريخ انتشار: 31 ارديبهشت 1401 ساعت 23:56:08
پایان جنگ کودک کش

✍️اینکه باقری کنی برادر زاده مرحوم مهدوی کنی معاون سابق عربی و آفریقایی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در وین خبر از بازگشایی قریب الوقوع سفارتخانه های تهران و ریاض داد حتماً برای بازگشت ایران به روابط دیپلماتیک معمول با کشورهای عربی خبر مثبتی است اما سکوت خبری و تحلیلی دو ماهه تلویزیون در مورد کودک کشی و ویرانه سازی زیر ساخت های یمن توسط عربستان و متقابلاً تهاجم قدرتمندانه ارتش حوثی ها به مراکز نفتی عربستان هم در نوع خود قابل تامل است و شاید دال بر صحت جنگ نیابتی هشت ساله تحمیلی به مسلمانان مظلوم و فقیر یمن باشد جنگی ‌که شاید با توافق خوب ایران و عربستان و بازگشت روابط دو کشور به موقعیت قبل از حمله ۱۳دی۹۴ به سفارت و کنسولگری عربستان به معنای پایان جنگ هشت ساله کودک کش هم باشد.
✍️اینکه تماشاگران خون گرم‌ تبریز بدون توجه به نتیجه بازی نود دقیقه تمام به تشویق یکپارچه تیم تراکتور مشغول و تیم‌ میهمان را حرمت می گذاشتند زبانزد همه بود تماشاگرانی که پنج شنبه یکپارچه آتش بودند ، تماشاگرانی که تندخویی ، خشونت ، پرتاب سنگ و فحاشی علیه بازیکنان و کادر مدیریتی تیم میهمان و داوری چیزی نداشتند ، تماشاگرانی که حتماً تبریز را برای مدتها محروم از میزبانی کردند. اما از فوتبال دارای فدراسیونی مملو از حرف و حدیث تمام ناشدنی و تراکتور بی صاحب و رها چه انتظاری باید داشت؟ هر چند ایکاش در ایران با هزاران حوزه ، دانشگاه و پژوهشکده  تا هزاران امام جمعه و جماعت مشغول به امر معروف و نهی از منکر چند نفری به تعداد انگشتان یک دست بودند که با دغدغه مردم خود را به اندازه مرحوم ریزعلی خواجوی یا دهقان فداکار متعهد به بررسی فاجعه رفتاری و مدیریتی دیروز می دیدند تا چهره فرهنگ ایرانی بیش از این سیاه و فاقد ارزش های انسانی جلوه  نکند.
✍️اینکه امام جمعه مشهد از تریبون نماز جمعه این هفته مردم را به برخورد با بانوان بدحجاب فراخواند می تواند علاوه بر یادآوری دعوت به آغاز اغتشاشات خیابانی ۹۶ علیه دولت روحانی به منزله دعوت به هرج و مرج و ناامن سازی اماکن عمومی برای بخشی از بانوان کشورمان باشد که قطعاً عملی است که باید توسط دادستان مورد توجه قرار گیرد که هرگز چنین نخواهد بود ، اما ایکاش امام‌جمعه مشهد می توانست فقط یکبار از تریبون نماز جمعه علیه بد پوشی فاجعه بار سیل بانوان عراقی هم اعتراض کرده و به همین وضوح مردم و گروه های خود جوش دغدغه مند و مشتاق امر به معروف و نهی هز منکر را به برخورد قاطع با منکر آشکار بانوان عراقی فرا بخواند تا ضمن عمل به حکم فقهی شرعی امر به معروف و نهی از منکر اقدام گردد.
✍️اینکه همزمان با پخش چهار سریال کره ای پخش صدباره جومونگ از شبکه تماشا هستیم شاید به معنای عقب نشینی سئول در برابر تهدید ویرانگر امیر عبداللهیان وزیر خارجه دولت رئیسی باشد که در دیدار مهر ۱۴۰۰ با وزیر امور خارجه کره در سئول تاکید کرد در صورت آزاد نشدن پول مسدودی ایران نسبت به توقف پخش سریال های کره ای از تلویزیون ایران اقدام خواهد شد. بنابراین پخش مجدد سریال جومونگ را می توان به معنای آزاد سازی حدود شش میلیارد دلار ایران دانست ، الگوی موثری که شاید در مذاکرات وین و به فرمایش سرلشکر رحیم صفوی ناچار کردن امریکا برای بازگشت به برجام و دستیابی به توافق خوب با آمریکا کارساز باشد.
✍️اینکه هزاران کودک علی رغم محدودیت کرونایی و ممانعت از ظرفیت کامل استادیوم در مسابقات فوتبال برای اجرای سرود جمعی سلام فرمانده آماده شدند حتماً همانطور که هلالی مداح معروف در مراسم امجدیه تهران اشاره کرد نیازمند کار سازمانی گسترده و فشرده دست اندرکاران پای کار است. همانطور که هلالی توضیح داد برای هماهنگی همخوانی مذکور ناچار از سفر شهر به شهر شدند تا کاری مقبول و تاثیر گذار آماده شود همخوانی که قطعاً در اجرای چند ده هزار نفره استادیوم آزادی که بعد از تجربه تجمع سپاه محمد در جوار مرقد امام انجام خواهد شد جلوه دیگر خواهد داشت اما حتماً کمیته سازماندهی همخوانی ملی باید قبل از انتشار گسترده شایعه الگو گیری سپاه در برگزاری همخوانی "سلام فرمانده" از همخوانی سپتامبر ۲۰۲۱ "سلام فرمانده کیم" کودکان در کره شمالی توضیحات مناسبی برای افکار عمومی ارائه کنند تا تلاش سازمانی جمعی گسترده در سایه شایعه مذکور نماند.
✍️اینکه برخی بر ضرورت تخصیص بودجه شناسایی و بقعه سازی برای فرزندان وفات یافته یا به شهادت رسیده حضرت صاحب الزمان (عج) را مطرح کردند شاید با تامل در اصرار مجری اجتماع بزرگ سپاه محمد(ص) بر تکرار عنوان علی ابن مهدی قابل تعبیر باشد مفهوم سازی نظامیان در باورهای دینی که حتماً سکوت یا جهاد علما را هرگز فراموش نخواهد کرد. ۳۱اردیبهشت۰۱

  تعداد بازديدها: 1748
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=93122
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.