تاريخ انتشار: 12 فروردين 1401 ساعت 18:36:33
فرصت تا بحران

✍️اینکه سردار سلیمانی فرمانده بسیج در ۱۳آبان۱۴۰۰فرمود: طی مدت کوتاهی با تشکیل ۹۸۲گردان سایبری شهرستانی و ۲۵۰۰گردان سایبری موضوعی ،حضور فعالی در فضای مجازی داشته و فقط در یک شبکه اجتماعی(ثامن) بیش از ۴میلیون دنبال کننده جذب کردند ، امید به تولید محتوای ارزشمند ، قابل مطالعه و حداقل قادر به مقابله مستدل با اقدامات تخریبی گروههای سایبری گروهک نفاق در آلبانی را افزایش داد اما با وجود حتی یک تتلو با بیش از ۸میلیون دنبال کننده نیازمند بررسی کارایی و کارآمدی هزاران گردان سایبری مذکور در کسب اعتماد و جذب همراهی افکار عمومی هستند.
✍️اینکه سردار وحیدی پس از دستور رئیس جمهور با اخذ نظر دستگاههای مسئول و ذیربط آماده تقدیم گزارش هستند حتماً ارزشمند است اما اینکه در تنظیم گزارش خبری از شکایت و اظهارات بانوان حاضر و مورد حمله در پشت درب ورزشگاه نیست و جمع بندی و گزارش با اتکاء به نظر دستگاههای در مظان اتهام ، کم کاری یا ناکارآمدی و صرفاً ناظر بر اتفاقات چند ساعت مقابل ورزشگاه مشهد تهیه می شود حتماً قادر به توضیح و تشریح حقایق صحنه و نقش عناصر کلیدی مسبب نخواهد بود.
✍️شاید مهمترین سوال در مورد حادثه ورزشگاه مشهد مربوط به هویت و ماهیت افرادی است که زمینه انتقال بازی ایران - لبنان از استادیوم آزادی تهران که از تجربه موفق برگزاری بازی ایران - عراق با حضور جمع قابل توجهی از بانوان در دی ماه ۱۴۰۰برخوردار بود به استادیوم مشهد با بروز مشکلات قابل پیش بینی بود را فراهم کردند و همه حوادث حاشیه بر این تصمیم است.
✍️سردار وحیدی در گزارش تلویزیونی ابتدایی شب حادثه ضمن تاکید بر ظرفیت تخصیصی حدود ۸هزار تماشاچی بر فروش غیرقانونی  حدود ۲۷هزار بلیط جعلی تاکید کرد یعنی حدود ۲۷هزار نفر خریدار بی اطلاع بلیط جعلی مسابقه به مبالغ ۲۰هزار تا ۲میلیون تومان باید برای ورود به ورزشگاه پشت درها حاضر بودند که چنین نبود و تا این لحظه هیچ گزارشی از شکایت ۲۷هزار مالباخته منتشر نشده است.
✍️علی رغم اینکه سردار وحیدی در همان گزارش فروش بلیط به بانوان را تکذیب کرد ، مسئولان ورزشگاه و تربیت بدنی استان فروش حداقل تعداد محدود بلیط به بانوان از طریق سایت رسمی بلیط فروشی فدراسیون را تایید کردند که به معنای ایجاد حق قانونی ورود بانوان به ورزشگاه است.
✍️وزیر کشور در گزارش پنج شنبه شبکه خبری مجدداً بر هویت مجهول فرد لباس شخصی استفاده کننده از اسپری فلفل تاکید کرد در حالیکه براساس فیلمهای قابل دسترس تلویزیونی موجود در فضای مجازی فرد مذکور پشت نرده ها کنار ماموران ناجا مستقر و در حضور افسر ناجا به سمت صورت بانوان پشت نرده از گاز اسپری فلفل می زند.
✍️اینکه سردار وحیدی برخورد قهری با حدود ۱۵۰ - ۱۰۰ دختران خردسال تا بانوان حاضر را وظیفه ذاتی ماموران ناجا اعلام می کند که عمل مذکور توسط تمام ارکان کشور مورد سرزنش و محکوم شده است می تواند شائبه برانگیز باشد.
✍️اینکه دادستان کل کشور در ساعات اولیه برخورد با بانوان حاضر در پشت درب ورزشگاه مشهد به لزوم عودت قیمت پرداختی برای خرید بلیط به بانوان اشاره کرد حتماً قابل قبول نبود اما دستور دیرهنگام دیروز به دادستان مشهد برای بررسی مستقل و مشخص کردن مسببین وقوع حادثه شاید در رفع نواقص و تکمیل گزارش وزیر کشور اندکی کارساز باشد.
✍️اینکه ادامه بحث ورزشگاه مشهد حتماً به دلائل داخلی و خارجی به مصلحت نیست حرف درستی است اما شناسایی عناصر اصلی انتقال بازی از تهران به مشهد قطعاً مهم و قابل اغماض نیست اقدامی که فرصت همدلی ملی را به بحران اجتماعی و شیرین ترین ساعات شادمانی ایران را به تلخی و شاید افاضات جدید عامل خارجی تبدیل کرد. ۱۲فروردین۰۱

  تعداد بازديدها: 3027
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92681
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.