تاريخ انتشار: 09 اسفند 1400 ساعت 23:19:00
میانجیگری بین روسیه و جهان

✍️اینکه حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم بالاخره پس از پنج روز تلاش کرد تا از حمایت کور و غیر منطقی از اقدام جنایتکارانه روسیه در حمله و اشغال اوکراین یک گام فاصله بگیرد حتی برای وی و دولت سیزدهم هم دیر است اما اینکه در اظهارات دیروز به مقابله ایران با سلطه گری و سلطه پذیری اشاره کرد چیزی جز غلطاندن در باتلاق بی سرانجامی نیست.
✍️اینکه تلویزیون به ضعف مدیریت سیاسی ایران پس از پنج روز بالاخره در برنامه خبری صبح دوشنبه با پخش اخبار مرتبط به شکست های میدانی روسیه تلاش کرد از رفتار یکطرفه روسگرای چهار روز ابتدایی اشغال اوکراین توسط روسیه فاصله بگیرد حتی برای روسای تلویزیون ایران قابل تقدیر است ، اما شاید برای ممانعت از هدر رفت منافع و مصالح مردم ایران اندکی دیر شده باشد و مردم اوکراین خاطره تلخ هدف گیری هواپیمای مسافری اوکراین در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران را با تصویر سیاه اعلام فوری حمایت رئیسی و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم از حمله روسیه به اوکراین در هم آمیزد.
✍️اینکه رئیسی با تکرار ادعای درک پایبندی ایران به عدم سلطه پذیری دیگران به چه راهبردی اشاره می کند نمی دانم ، اما شاید تصمیم برخی مقامات ایران به جای مردم و ساکنین فلسطین و لبنان یا عراق و یمن تا .... دقیقاً مبتنی بر همین منطق غیر واقعی است ، راهبردی که در دهه های نچندان دور تحت عنوان دفاع از ارزش های انسانی و کمک به آبادانی ،(استعمار و استثمار) توسط دولت های استکباری شاهد بودیم ،سیاستی استکباری که بخش بزرگی از جهان را به مستعمره کشاند و به فرمایش امام خمینی (س) سگ خارجی را بر پادشاه ایران برتری و شرافت داد.
✍️اینکه امثال رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم و وزیر خارجه دولتش پس از پنج روز جانبداری مطلق از اقدام جنایتکارانه روسیه علیه تمامیت ارضی و جان و ناموس مردم اوکراین هم بفهمد استقلال سیاسی ایران را به باتلاق سرسپردگی از جنس بلاروس و سوریه در برابر حاکمیت روسی رساندند  قطعاً مورد پذیرش مردم نجیب ، شریف و آزاده ایران اسلامی خمینی راحل نبوده و برخورد همزمان پلیس با معترضین به اشغال اوکراین در مسکو و تهران هم راه به جایی نخواهد برد ، همانطور که دو دهه اشغال خونین و ویرانگر تا دولت سازی شوروی و آمریکا حتی در افغانستان بی پناه به جایی نرسید.
✍️اینکه ایرانیان حاضر در اوکراین به دلیل باورهای دولت سیزدهم به وقت لازم بیانیه هشدار وزارت خارجه مبنی بر ضرورت ترک فوری اوکراین را دریافت نکردند و طی پنج روز گذشته آواره شهرهای جنگ زده اوکراین بوده و باید مسیر طولانی خروج از مرزهای اروپایی ، نه مرزهای روسی را پیاده طی کنند چیزی جز شکست اعتماد تام و متوهمانه دولت رئیسی به تحت الحمایگی نیروهای اشغالگر نیست ، اما ایکاش رئیسی و دولت روس باورش در این وانفسا قادر به قبول این نکته ساده و بدیهی باشند که حتی برای نمایش علاقه به جان ، ناموس و مال ایرانیان هم که شده باید بدون فوت وقت اگر شجاعتی باشد نسبت به صدور بیانیه هشدار خروج ایرانیان از روسیه اقدام کنند.
✍️اینکه پلیس بطور همزمان با تجمع اعتراضی آرام تعدادی از مردم علیه اشغال اوکراین در مسکو و تهران برخورد کرد قطعاً به معنای تبیعت ما از مدل روسی نیست ، اما به یاد داریم که هرگز هیچ پلیسی با بالا روندگان از دیوار سفارت کشورها در تهران برخورد نکرد . به یاد داریم که حتی فرمان صریح و روشن مقام معظم رهبری در محکومیت چنین عملی مانع از تکرار و برخورد قانونی با متخلفین نشد
✍️اینکه رئیسی طی روز گذشته و بدون تماس با روسای جمهور دو کشور از آمادگی برای میانجیگری دیپلماتیک بین روسیه و اوکراین می گوید یعنی که هنوز مفهوم بین المللی تماس تلفنی با پوتین در اولین ساعات تهاجم روسیه به اوکراین را نمی داند .. یعنی رئیسی فاقد توجه ابتدایی از مفهوم اعلام حمایت رسمی رئیس جمهور ایران از اشغال اوکراین توسط روسیه است . یعنی باید به امثال رئیسی و دولتش یادآوری کرد که وقتی شما در این وانفسای محکومیت جهانی روسیه هنوز برای کسب راه حلی حداقلی عملی بازگردان آمریکا به برجام آویزان تلاش و وساطت اولیانوف روس در وین هستید و متوهمانه بر طبل میانجیگری بین روسیه و جهان می کوبید /۹اسفند..

  تعداد بازديدها: 2100
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=92428
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.