تاريخ انتشار: 04 آذر 1400 ساعت 21:26:48
خدمتگزار با اخلاصدر

در تاریخ 9/9/9 9 یکی از خدمتگزاران با اخلاص جمهوری اسلامی ایران، مرحوم مغفور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی پس از تحمل یک دوره بیماری، جهان فانی را وداع گفت و به دیارابدی و باقی شتافت. ضمن گرامی داشت سالگرد درگذشت آن یار انقلاب و امام و رهبری، به رسم نکوداشت انسانهای خدوم و مخلص و در عین حال بی‌ادعا و بی‌حاشیه، مطلبی که توسط یکی از بستگان ایشان قلمی شده است را تقدیم خوانندگان گرامی می‌کنیم.
مرحوم شهیدی محلاتی بیش از هرچیز یک روحانی انقلابی و فاضل بود. علاوه بر سخنرانی‌های فراوان، تالیفاتی همچون حضرت مریم در قرآن کریم دارد و کسوت علم و تقوی موجب شد تا با حکم حضرت امام خمینی قدس سره‌الشریف در سال 1358 به امامت مسجدالانبیاء در منطقه شرق تهران منصوب شود. وی این افتخار را تا پایان عمر خود از دست نداد و به‌رغم مسئولیت‌های سیاسی و اجرایی که بعهده گرفت، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی متعدد مسجد یاد شده را توسعه داد و در امور خیریه و ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام لحظه‌ای فروگذار نکرد. سالها در سازمان عقیدتی – سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد. یک دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی از شهر محلات را بعهده داشت و به مردم آن دیار خدمات شایانی کرد. سالها در وزارت امور خارجه در داخل و خارج کشور خدمت نمود و با توجه به عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی و سعه صدری که داشت در دولت نهم نیز ریاست دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور وقت را عهده‌دار شد. با توجه به شناخت و اعتمادی که ازسوی مقام معظم رهبری نسبت به ایشان وجود داشت، نمایندگی ایشان در بنیاد شهید را عهده‌دار شد. در دوران مسئولیت وی، معاونت رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید ادغام گردید و هر دو مسئولیت به وی تفویض شد. حسن خلق، تواضع و انضباط کاری از جمله ویژگی‌های شاخص آن مرحوم بود.
در حالی که از بیماری پدید آمده شدیدا رنج می‌برد، از رسیدگی به امور خانواده‌های معظم شهدا و سرکشی به خانه و کاشانه آنها دریغ نمی‌کرد و سرانجام نیز با عنوان خادم‌الشهداء در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد.
حسن ختام این وجیزه بخشی از پیام مقام معظم رهبری درباره آن مرحوم است، آنجا که فرموده‌اند:
...حضور در عرصه‌های گوناگون انقلاب و نظام اسلامی که آخرین آن مسئولیت در بنیاد شهید انقلاب اسلامی و خدمتگزاری به خانواده‌های شهیدان بود، ذخیره معنوی عظیمی است که موجب علو درجات ایشان خواهد بود، انشاالله. عاش سعیدا و مات سعیدا.

*جمهوری اسلامی

  تعداد بازديدها: 1778
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91424
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.