تاريخ انتشار: 30 مهر 1400 ساعت 01:05:20
محَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ

✍️مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزان نطام (۱۹آذر۷۵) با اشاره به حدیث شریف إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ فرمودند: این حدیث نبوی از طرق فریقین (شیعه و سنّی) نقل شده است این انّما یعنی اساساً بعثت من برای این است هدف این است بقیه مقدّمه است. لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ یعنی تا این‌ که مکارم اخلاق در میان بشر و افراد جامعه در میان انسانها و این امّت کامل شود رشد پیدا کند همه از آن برخوردار شوند انسان شویم.
✍️اینکه طی سالهای گذشته برخی بر منبر نشستگان مدعی شدند حدیث مکارم الاخلاق روایت متزلزلی است و دین برای کسب قدرت و بسط قدرت آمده و اکثر علما و روحانیون هم به هر دلیلی چون هم قبیله بودن سکوت اختیار کردند بماند و برخی مدعی شدند اهداف و آرزوهای دینی را تحقق ببخشد و آرمانهایی را که دین شعار آنها را می‌داده است در جامعه به وجود آورد، اینها بدون قدرت امکان ندارد با قدرت ممکن است. مثلا شما خیال می‌کنید عدالت اجتماعی را در جامعه می‌شود با نصیحت ، توصیه ، التماس و خواهش به وجود آورد؟! عدالت اجتماعی ، رفع تبعیض و کمک برای استقرار تساوی در قانون را مگر می‌شود بدون قدرت در سطح داخل جامعه - به یک صورت - و در سطح جهان - به صورت دیگر به وجود آورد؟!
✍️حضرت باریتعالی در ایه شریفه ۲۹ سوره مبارکه فتح فرمود ؛ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ که باید سرمشق زندگی و آداب رفتار اجتماعی و جهانی مسلمانان یا مدعیان مسلمانی بوده باشد و باید به رسم مسلمانی و با اتکا بر اینکه شرط بودنمان تقوا است به سیره رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آل و سلم باز گردیم اما چه باید کرد که دهه ها است هیچ مسلمانی برای دین و دنیایش دشمنی جز مسلمان نمی شناسد.
✍️اینکه معتقدیم بخش بزرگی از حکام کشورهای اسلامی به خطا رفتند و به دنیا مبتلا شدند و ما را با دشمنان اسلام جایگزین کردند و برخلاف تعالیم قرآن و سیره نبوی به جای دشمن بر ما تازند و أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ را با ما دارند و رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ را با غیر هم کیشان و در برابر دشمنان جامعه عمل می پوشاندند بماند، اما شاید سوال درست این است که ما یعنی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ با حکام و ملل مسلمان چه گامهای عملی موثر و ماندگاری را انتخاب و عملی کرده ایم ؟
✍️شاید سوال درستی است که ما یعنی همه ما ایرانیان و مقامات و اهل سیاست و قدرت در کشورمان که حداقل طی ۴۲ سال گذشته همه مدعی اعتقاد به أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ و إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ هستیم حتی برای ساعاتی قادر به تحمل هم نیستیم، حتی رفاقت و همراهی با هر کس در جهان بر رابطه با هم میهن دارای تفکر ، باور و سلیقه متفاوت ارجح می دانیم و در هر کجا جز با هموطن در ایران می توانیم به نرمی ، ادب ، متانت و اخلاق هم کلام و همراه شویم، چگونه می توانیم با جهان اسلام به مفاهمه برسیم.
✍️ما شیعیان ایران که طی چند هفته گذشته دشمن را در لباس برادران و خواهران شیعه در کشور همسایه آذربایجان و مسلمان کشور ترکیه می دیدیم و دشمنانی سخت تر از مدعیان سلفیّت یا مدعیان عمل به سنّت رسول مکرم اسلام نمی شناسیم باید از تفکر بعثت برای قدرت فاصله گرفته و به حدیث شریف إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ باز گردیم تا شاید پس از بازسازی تعاملات اخلاق گرای داخلی بتوانیم آرام آرام به فکر احیای امت محمد(ص) هم باشیم. ۲۹مهر..

  تعداد بازديدها: 2325
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91074
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.