تاريخ انتشار: 27 مهر 1400 ساعت 22:27:51
معانی انسانی بی نظیر لوح استوانه کوروش (۵۳۸ سال قبل از میلاد)

✍️وقتی حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور سیزدهم در بازدید از آثار بی نظیر تخت جمشید که هر بیننده را محصور جلال ، جمال ، توانمندی و مدنیت تاریخی ایرانیان می کند را مظهر ظلم ، جور و جنایت حاکمان ایران می فهمد ، سردار ضرغامی وزیر حفظ میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هم طبیعی است که بعنوان ایده خلاقانه و متکی بر حدود ۲۵ سال مدیریت بر معاونت سینمایی وزارت ارشاد و معاونت و ریاست بر صدا و سیما از تخریب هوشمندانه پاسارگاد با کشت غرقابی بگوید.
✍️شاید اظهارات مملو از عداوت مبتلابه امثال دکتر رئیسی و سردار ضرغامی در مورد میراث بشری تخت جمشید و پاسارگاد کافی است تا بدانیم چرا تا این حد با مدنیت بیگانه و بر مدار فرهنگ شُخم زنی و گاوآهن می اندیشند.. ایکاش امثال اهل شُخم زنی روزی معانی انسانی بی نظیر لوح استوانه کوروش  (۵۳۸ سال قبل از میلاد) را درک کنند که آورده است.
سپاه بزرگ من به آرامی وارد شهر بابل شد نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. من برای صلح کوشیدم.
نبونید مردم درمانده‌ بابل را به بردگی کشیده بود کاری که در خور شأن آنان نبود من برده‌داری را برانداختم به بدبختی‌های آنان پایان بخشیدم.
فرمان دادم که همه‌ مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند.. فرمان دادم که هیچ کس اهالی شهر را از هستی نیاندازد.
فرمان دادم همه‌ نیایش‌گاه‌هایی را که بسته شده بود بگشایند، همه‌ مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند به سرزمین‌های خود برگرداندم. خانه‌های ویران آنان را آباد کردم.
من برای همه‌ مردم جامعه‌ای آرام مهیا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم.
✍️دوستی تعریف کرد که وقتی در دوران دانشجویی دهه شصت در لندن از موزه بازدید می کردم پس از توضیحات کارشناس موزه در مورد قطعاتی از تخت جمشید که از فرط سلامت و زیبایی گویی چند روز قبل ساخته شده اند با لحنی تند خطاب به کارشناس موزه پرسیدم انتقال این قطعات نوعی دزدی و غارت میراث فرهنگی یک ملت نیست؟ کارشناس موزه در نهایت ادب ضمن پذیرش کلیات انتقادم توضیح داد اولاً این چند قطعه هدیه پادشاه ایران به موزه است، ثانیاً باید خوشحال باشیم که بعد از اینکه شما به مرور تخت جمشید را نابود کردید مردم جهان می توانند با دیدن این قطعات در موزه با عظمت مدنیت تاریخی ایران بعنوان بخشی از میراث ماندگار بشری آشنا شوند.
✍️پس از اینکه حکم مالکیت بر باغ قلهک به نفع سفارت انگلستان صادر شد سفیر انگلستان خطاب جماعتی که به بهانه باغ قلهک احتمالاً در صدد ایجاد جریان جدیدی برای تهاجم مجدد به سفارت بودند نوشت: فرض کنید مالکیت باغ اهدایی پادشاه وقت قاجار به سفارت انگلستان متعلق به شماست، اما اجازه دهید تا نگهداری و حفاظت از باغ مانند دو قرن گذشته با ما باشد تا بعد از اینکه تتمه باغهای مانده تهران را نابود کردید بتوانید دست فرزندانتان را گرفته برای نشان دادن مفهوم کلمه باغ به قلهک بیاورید.
✍️اینکه سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح برای دیدار با مقامات روسیه در مسکو به سر می برد اظهار کرد: در این سفر قرارهای خرید تسلیحات مانند جنگنده ، جت آموزشی ، بالگرد و .... که بعد از لغو تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران با روسیه را پیگیری می کنیم قطعاً از حیث ترمیم و تقویت توانمندی نظامی دفاعی ایران بسیار حائز اهمیت است، اما اینکه سردار باقری هم حاضر نبست توضیح دهد ممنوعیت سفر مقامات نظامی ایران و تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران با اتکا به قطعنامه برجامی ۲۲۳۱ لغو گردید جای تامل دارد.
✍️اینکه چرا ریاست ستاد کل نیروهای مسلح ایران به جای وزیر دفاع برای گفتگو با وزیر دفاع روسیه به مسکو سفر کرد بماند، اما اینکه چرا علی رغم ادعای دائمی نیروهای مسلح مبنی بر توانمندی در طراحی و تولید تجهیزات و تسلیحات پیشرفته نظامی همچنان نیازمند خرید تسلیحات وارداتی علی الخصوص از نوع روسی هستیم حتماً نیازمند توضیح است. ۲۷مهر۰۰

  تعداد بازديدها: 2214
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91049
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.