تاريخ انتشار: 25 مهر 1400 ساعت 22:39:10
محکومیت بین‌المللی اقدام تروریستی علیه شیعیان قندهار

اقدام ترویستی گروه‌های افراطی در افغانستان در حمله به مسجد شیعیان در قندهار، محکومیت گسترد ه در سطح بین‌المللی را در پی داشته است.
در این باره آیت‌الله بشیر نجفی از مراجع تقلید شیعه در عراق با صدور بیانیه‌ای انفجار تروریستی قندهار افغانستان را محکوم کرد.
آیت‌الله نجفی در این بیانیه جامعه بین‌المللی را به مسئولیت پذیری در قبال تامین امنیت برای مردم مظلوم افغانستان دعوت کرد.
حزب‌الله لبنان نیز ضمن محکوم کردن انفجار انتحاری روز جمعه در مسجد شیعیان قندهار اعلام کرد آمریکا با به جا گذاشتن قاتلان، کشتار و ویرانی در افغانستان به دنبال انتقام از شکست خود در این کشور است.
حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای در واکنش به این حمله تروریستی که بزرگترین مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را هدف گرفت، اظهار داشت که "یکبار دیگر، تروریست‌های وهابی مرتکب قتل عام وحشیانه‌ای شد ند و چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای مستلزم تحرکات گسترده و فوری است. "
شورای امنیت سازمان ملل نیز با صدور بیانیه‌ای به شدت حمله تروریستی به مسجد شیعیان در شهر "قندهار" واقع در جنوب افغانستان که در آن ده‌ها تن کشته شدند را محکوم کرد و خواستار مجازات عاملان این جنایت شد.
اعضای شورای امنیت به خانواده قربانیان تسلیت گفته و بر لزوم مجازات عاملان این اقدام تروریستی، طراحان، سازمان دهندگان و حامیان مالی آن و ارجاع آنها به دستگاه قضایی تاکید کردند.
"آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل متحد نیز درپیامی حمله تروریستی به نمازگزاران قندهار را به شدت محکوم کرد و گفت: عاملان این گونه حملات باید به میز محاکمه کشانده و مجازات شوند. پاکستان نیز شدیدا عملیات تروریستی مسجد شیعیان را محکوم کرد. وزارت خارجه آمریکا نیز حمله به این مسجد شیعیان در شهر قندهار را محکوم کرد.
همچنین روسیه، ترکیه، عربستان، قطر، امارات، اردن، حمله تروریستی به مسجد قندهار در جنوب افغانستان را محکوم کردند.
این بار نیزهمچون جنایت مشابه هفته قبل در قندوز، اعلام شد گروه تروریستی "داعش" مسئولیت انفجار روز گذشته در مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را پذیرفته است.
انفجار تروریستی در قندهار که به شهادت و زخمی شدن بیش از 100 تن منجر شد توسط سه عامل انتحاری صورت گرفت.
هفته گذشته نیز در جریان انفجاری انتحاری در حسینیه "سیدآباد" در منطقه "خان‌آباد" قندوز در شمال افغانستان 150 تن کشته و 200 تن دیگر زخمی شدند.

  تعداد بازديدها: 1115
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=91026
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.