تاريخ انتشار: 21 مهر 1400 ساعت 00:34:30
نمایندگان جز دشنام‌دادن به روحانی کاری نکرده‌اند/ اصلا نمی‌دانند نظام اقتصادی یعنی چه؟!

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: «پر واضح است و بحثی وجود ندارد که نمایندگان مجلس به شعارهایی که در انتخابات سال98 دادند، عمل نکردند. تا زمانی که دولت آقای روحانی وجود داشت که مجلس یازدهم به دنبال دشنام‌دادن به دولت بود و بعد از آن هم که موضعی انفعالی اتخاذ کرده است».

قریب به یک‌سال‌ونیم از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد و هنوز شعارهایی که همین نمایندگان در سال 98 در قامت نامزد انتخابات بیان می‌کردند، محقق نشده است؛ اینکه آنها می‌گفتند مجلس می‌تواند با ریل‌گذاری درست اقتصاد را سامان دهد، اینکه مجلس می‌تواند دولت را به تحرک وادارد و بسیاری شعارهای امیدبخش دیگر که این‌روزها شاید حتی به خاطر نمایندگان هم نباشد.

مصطفی هاشمی‌طبا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی درباره عملکرد مجلس یازدهم گفت: «پر واضح است و بحثی وجود ندارد که نمایندگان مجلس به شعارهایی که در انتخابات سال98 دادند، عمل نکردند. تا زمانی که دولت آقای روحانی وجود داشت که مجلس یازدهم به دنبال دشنام‌دادن به دولت بود و بعد از آن هم که موضعی انفعالی اتخاذ کرده است».

او درباره رویکرد مجلس در حوزه سیاست خارجی و داخلی هم بیان کرد: «مجلس که در حوزه سیاست خارجی تصمیم‌گیرنده نیست و بر اساس سخنان رهبر انقلاب، نهادهای بالادستی سیاست‌ خارجی کشور را تعیین می‌کنند. در حوزه سیاست داخلی و اقتصاد هم نمایندگان هیچ ایده‌ای ندارند و اصلا نمی‌دانند نظام اقتصادی یعنی چه و باید بر اساس چه مدلی در اقتصاد ، کشور را پیش برد. آنها فقط می‌آیند مثلا یک قانون برنامه پنجمی می‌نویسند و بعد مصوباتی در ضدیت با آن تصویب می‌کنند. مثلا در برنامه پنجم می‌نویسند برای طرح‌های دولتی 200هزار میلیارد بودجه لازم است اما خودشان پنج هزار میلیارد تصویب می‌کنند. این نشان می‌دهد خودشان هم نمی‌دانند می‌خواهند چه کار کنند».

نمایندگان کنونی در زمان روحانی جز خرابکاری کاری انجام نمی‌دانند

این فعال سیاسی اظهار کرد: «نمایندگان کنونی در زمان آقای روحانی جز خرابکاری کاری انجام نمی‌دانند و اکنون هم فقط نظاره‌گر هستند و گاهی هم اقدامات دولت را تأیید می‌کنند تا بگویند ما هم هستیم».

هاشمی‌طبا درباره رویکرد سیاسی مجلس نسبت به موضوعات مختلف هم گفت: «نمایندگان وقتی نمی‌توانند به وظیفه واقعی نمایندگی بپردازند با سیاسی‌کاری‌ها می‌خواهند بگویند ما هم فعال هستیم و یک کاری می‌کنیم. ای کاش آقای روحانی مخاطب به نمایندگان مجلس یازدهم می‌گفت که شما بگویید من چه کار کنم؛ بگویید تا بدانیم طرح شما برای اداره کشور چیست که این همه انتقاد می‌کنید. من در پایان خطاب به نمایندگان می‌گویم اصلا بیاید همه شعارها را فراموش کنید و اصلا فراموش کنید که مردم در فقر گسترده گرفتار شده‌اند زیرا شما که در حوزه اقتصادی کاری نمی‌کنید پس بیاید همه اینها را فراموش کنید و به جای تمام اینها فقط بر یک چیز تمرکز کنید که اگر از پس آن برآیید رسالت‌تان را انجام داده‌اید؛ بیایید و فکری به حال مسائل مربوط به آب و خاک کشور کنید زیرا اگر آب و خاک مدیریت نشود، کشور در معرض فروپاشی قرار می‌گیرد».

*نامه نیوز

  تعداد بازديدها: 767
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90980
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.