تاريخ انتشار: 11 مهر 1400 ساعت 01:02:21
طرحهای مفسده ساز اقتصادی

✍️طرح الزام دولت به تثبیت قیمتها علی رغم تجربه شکست خورده ۴۲ساله گذشته در دولتی سازی و نظارت اقتصادی به نظر بسیار ساده اندیشانه به دنبال اقتصاد دستوری است. اقتصاد دستوری شیوه ضد منطقی و غیر شرعی است که حتی حکومت های دیکتاتوری متمرکز و اقتدار گرایی چون اتحاد جماهیر شوروی قادر به اعمال نبود و نظام و حکومتش را به فرمایش امام خمینی (ره) به موزه های تاریخ سیاسی رساند.
✍️نمایندگان طراح یا امضا کننده علی الظاهر قادر به پذیرش این نکته ساده و بدیهی نیستند که قبلاً در برنامه های پنج ساله و بودجه سالانه دولت را موظف کردند تا در ابتدای هر سال متناسب با نرخ تورم سال قبل به افزایش حقوق و دستمزد کلیه کارکنان دولت و نظام کارگری اقدام کند. نمایندگان علی الظاهر به این نکته بدیهی توجهه ندارند که افزایش دستوری حقوق و دستمزد با هر انگیزه و تحت هر عنوانی به منزله افیزایش هزینه عامل نیروی انسانی و هزینه تمام شده تولید کالا و خدمات خواهد بود. افزایش دستوری حقوق و دستمزد یا هزینه تولد کالا و خدمات که به طور بنیادین تثبیت قیمت های عمومی توسط دولت را ناممکن می سازد.
✍️اینکه نمایندگان دارای تحصیلات اقتصاد و سابقه فعالیت اجرایی و اقتصادی مجلس چرا در برابر طرح هایی از این دست ساکت یا همراه هستند بماند، اما نباید آلودگی برخی نمایندگان که حتی یک نفر هم در این خصوص بسیار است (چنانچه اخیرا عضو هیات رئیسه مجلس انقلابی تحت عنوان اعتیاد تزریقی برخی نمایندگان مورد اشاره قرار داد) را بعنوان دلیل اشتیاق به تصویب طرح هایی از این دست را نادیده گرفت.
✍️اینکه برخی مقامات عالی رتبه دولت رئیسی مدعی شدند fatf مانع تجارت ایران و جهان نیست و استمرار و حتی افزایش واردات واکسن کرونا دلیل قاطع این ادعا است بماند، اما ایکاش تنها یکی از مقامات عالی رتبه دولت می توانست توضیح دهد پرداخت هزینه خرید واکسن در کدام دولت و با چه شیوه در پرداخت  انجام شده است؟ چرا تمام واردات واکسن ایران توسط ساز و کار هلال احمر انجام می شود؟ ایکاش یک نفر در دولت رئیسی می توانست تنها به خرید یک دُز واکسن ورودی با پرداخت بانکی اشاره کند.
✍️تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی همزمان با  نامه التماسی ارسالی خدمت مقام معظم رهبری که به ناتوانی در برابر بازگشت محصولات تولیدی دو شرکت کره جنوبی اشاره دارد، مدعی شدند ۷۰ تا ۸۰ درصد بازار لوازم خانگی را در اختیار دارند. انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی تاکید کرده است که با حمایت‌هایی که حالا از صنعت لوازم خانگی انجام شده لازم است تولیدکنندگان برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشند، سرمایه‌گذاری خود را توسعه دهند و کیفیت کالاها و خدمات پس از فروش را دور از انتظار بالا ببرند.
✍️شاید این سوال مناسب است اگر بپرسیم چگونه با ورود محصولات دو شرکت کره جنوبی به بازار تقاضای ۲۰درصدی باید شاهد مرگ صنایع داخلی حاکم بر ۸۰درصد بازار باشیم؟ سوال دیگر اینکه با انحصاری سازی تولید محصولات چه کسی پاسخگوی هزینه های مالی و جانی وارده به مردم ایران از ناحیه تولیدات کم کیفیت و فاقد گارانتی و پشتیبانی مناسب خواهد بود؟ سوال سوم اینکه چرا صنایع متکی بر واردات قطعات و اجزای منفصل را تولید داخل می نامند و با این ادعای غیر واقع ده ها سال ورود به عرصه تولید مبتنی بر تکنولوژی ملی را به ناکجا آباد می کشانند؟
✍️دادگاه حمید نوری از دست اندرکاران سیستم قضایی ایران با جدیت تمام در استکهلم در حال رسیدگی است ! و هر روز بر اتهامات یا مستندات ادعایی پرونده افزوده می شود در حالیکه علی الظاهر کسی در ایران خود را مخاطب دادگاه و احکامی که صادر خواهد شد نمی داند. و بعدها نمی توان با اقدام مشابه برگزاری مانور بزرگ نظامی در مرزهای کشور دادگاه بین المللی استکهلم را مورد هشدار و تهدید قرار دهیم. ۱۰مهر۰۰

  تعداد بازديدها: 2679
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90884
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.