تاريخ انتشار: 09 مهر 1400 ساعت 22:35:09
هزینه ملی تصمیمات غلط

✍️اینکه خاندوزی  وزیر اقتصاد مدعی است بخشی از گرانی به افزایش قیمت ارز و فشار کسری بودجه مربوط است بماند، اما وعده کشیدن ترمز افزایش قیمت ها  امید بخش بود. اگر وزیر به افزایش فروش نفت و میعانات گازی و دسترسی به دارایی بلوکه شده ربط نمی داد. امید به فروش نفت و گاز و دسترسی به دارایی بلوکه شده یا ذخیره ارزی که علاوه بر مغایرت با سیاست های کلی انرژی ابلاغی مقام معظم رهبری به دلیل ابتدایی تحریم آمریکا هنوز ناممکن است.
✍️اینکه دکتر رئیسی در تبلیغات انتخاباتی مکرر به آثار مخرب اتکاء بر درآمد نفتی که به تعطیلی تولید داخلی منجر می شود و تزریق ارز نفتی در اقتصاد که به پول پاشی تعبیر می کردند که به ماندگاری حاکمیت گروه های مافیایی متکی بر رانت حکومتی می انجامد بماند، اما وزیر اقتصاد رئیسی هم باید بداند که افزایش تورمی مستمر هزینه های زندگی معیشتی مستقیماً متاثر از تصمیمات دستگاه های حکومتی در افزایش قیمت کالا، خدمات و حامل های انرژی است که بلافاصله به سطح عمومی قیمت ها منتقل می شود.
✍️اینکه مسئول راستی آزمایی ادعای امام جمعه اردبیل که در مراسم معارفه برادر زاده اش به عنوان استاندار جدید اردبیل اظهار کرد: بخدا قسم برای استانداری پسر برادرم هیچ قدمی بر نداشتم! با کدام مرجع اجتماعی است بماند، اما اینکه چرا امثال امام جمعه اردبیل ، تبریز و ... به دلیل دفاع تمام قد از حکومت ضد ایرانی آذربایجان در برابر ارمنستان مورد سوال و مواخذه قرار نگرفتند حتماً قابل گذشت نبوده و تبدیل آذربایجان به پایگاه بزرگ استقرار فعالیت های ضد ایرانی اسرائیل می تواند زمینه جرم انگاری همسویی با اهداف اسراییل باشد.
✍️اینکه ایران در شرایط کنونی حتی با یک کشور همسایه رابطه منطقی ، متعادل و سازنده مبتنی بر مصالح ، منافع و امنیت مشترک ندارد بماند، اما وزیر خارجه دکتر رئیسی علی رغم سابقه اشتغال در حوزه عربی وزارت خارحه باید توضیح دهد چرا تا این لحظه هیچ اقدام مشخص و مورد استقبال از سوی کشورهای همسایه برای کاهش و رفع مشکلات فی مابین نداشته است؟ چرا علی رغم سفر نخست وزیر عراق به تهران گشایشی حاصل نشده و دولت عراق با ابلاغ سهمیه بندی برای زائرین ایرانی اربعین و همراهی با اقلیم کردستان در میزبانی نشست اسراییلی کشورمان را نقره داغ کرد.
✍️وزیرخارجه دکتر رئیسی و البته مقامات عالی سیاست خارجی کشورمان که به اتفاق دیپلماسی را فقط بخشی از حوزه تحت امر فرمانده میدان می دانند هنوز برای فائق آمدن بر مسائل و مشکلات متعدد ‌و گِره های کور روابط خارجی ایران و کشورهای همسایه هیچ راهبرد اجرایی مشخصی ندارند. گویی مقامات عالی سیاست خارجه ایران برای گفتگو با مقامات عالی سایر کشورها باوری جز اتکاء بر تبلیغ قدرت نظامی نمی شناسند، چنانچه طی همین هفته ها شاهد دو لشکر کشی بسیار بسیار پُرهزینه به مرزهای شرقی و شمالی هستیم. اما باید درک کنند که در باکو هم می توانند سفارت ما را مورد هتک حرمت قرار دهند.
✍️قاچاق کالا و ارز همواره و البته به غلط بعنوان پاشنه آشیل اقتصاد مولد و سالم ایران اعلام می شود. هر تصمیم و قانونی طی ۳۰ سال گذشته تحت عنوان مبارزه با قاچاق کالا به افزایش کالای ورودی به کشور منجر شده است و دستگاه های مسئول متقابلاً یکدیگر را متهم پرونده کالای قاچاق معرفی می کنند. اینکه چرا کالای ورودی از مجاری قانونی، رسمی فاقد تشریفات گمرکی به غلط یا دروغ قاچاق تعریف می شود بماند، اما اعلام ممنوعیت ورود قانونی لوازم خانگی کره جنوبی با سرگروهی ال جی و سامسونگ که سال ها است وجود ندارد با چه هدفی توسط دکتر رئیسی تبلیغاتی شد بماند، اما قطعاً ضمن تشدید رانت برای مونتاژکاران وطنی و ایجاد استرس کاهش پشتیبانی و بی اثر سازی قانونی مسئولیت گارانتی و خدمات پس از فروش برای شرکت های مذکور به شکل گیری موج جدید کالاهای مذکور از مجاری قانونی فاقد تشریفات گمرکی منجر خواهد شد.
✍️سردار الله کرم یکی از فرماندهان لشکری دفاع مقدس که متاسفانه فاقد کارنامه درخشان میدانی است در میزگرد مقابل سردار علایی اولین فرمانده نیروی دریایی سپاه ضمن طرح مباحث مختلف مدعی شد می توانستیم بغداد را هم تصرف کنیم که سردار علایی فرمود: مگر کسی جلو شما را گرفته بود. اینکه امثال الله کرم چرا و چطور به فرماندهی لشکر و حتی بالاتر رسیدند بماند، اما ایکاش زمانی می فهمیدتد که با بلند پروازی و خیالپردای که بجای طرح عملیات داشتند مسئول چه تعداد از خون شهدای دفاع مقدس و تحویل جبهه ها به عراق بودند. ۹مهر۰۰

  تعداد بازديدها: 3403
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90868
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.