تاريخ انتشار: 08 مهر 1400 ساعت 11:25:50
اقتدار آیفون

✍️اینکه چین بالغ بر ۲۵٪ اقتصاد جهان مالکیت داشته و اولین شریک تجاری همه کشورها است و هیچ کالایی در جهان تولید نمی شود مگر اینکه کالای مشابه چینی در کمترین زمان در تیراژی جهانی تولید و به بازارهای جهانی عرضه گردد همه از جمله واقعیات حداقل سه دهه اقتصاد جهانی است. اما ایکاش تنها یکی از مقامات عالی رتبه اقتصادی - سیاسی تا نظامی - مذهبی کشورمان یا لااقل یکی از جمع مشتاقان و شیفتگان این روزهای چینی سازی ایران می توانستند توضیح دهند چرا فروشگاههای چینی عرضه کننده گوشی آیفون ۱۳ آمریکایی چون ادوار گذشته و حتی بیشتر در اولین دقایق عرضه آیفون۱۳ با هجوم سیل آسای خریداران چینی روبرو هستند؟
✍️اطمینان دارم در میان مقامات عالی کشورمان حتی یک نفر نیست که بتواند به چند تفاوت بنیادین دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا اشاره کند، تفاوتهای بنیادینی که به چین اجازه و امکان مقابله با اقدامات یک جانبه تنبیهی آمریکا را نمی دهد. اطمینان دارم علاقمندان چینی سازی ایران قادر به توضیح دلائل تواضع اقتصاد جهان شمول چین در برابر اقتصاد آمریکایی نیستند.
✍️اینکه اقتصاد بزرگ و قدرتمند آمریکا چگونه می تواند یکجانبه و همزمان بر اقتصاد اتحادیه اروپا ، چین ، ژاپن ، روسیه ، هند و سایر اتحادیه ها ، مناطق و کشورها احاطه داشته و حکم براند بماند، اما ایکاش معتقدان به پناهگاه سازی رابطه با چین و روسیه توضیح دهند چرا روسیه و چین دو عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل علی رغم برخورداری از قدرت فوق العاده نظامی و مالکیت بر حدود ۳۵٪ اقتصاد جهان قادر به مقابله موثر با اقدامات تنبیهی اقتصادی یکجانبه آمریکا نیستند؟ چرا نمی توانند حتی تجارت فی مابین را به روبل و یوان تنظیم و انجام دهند؟
✍️عربستان از طریق پاکستان با طالبان در افغانستان به مرز مشترک با ایران رسید. آذربایجان علی رغم یقه دریدن های ایرانی در منازعه با ارمنستان، امروز ایران را تهدید خود می خواند و ارمنستان جفای ایران در مقابله با آذربایجان را فراموش نخواهد کرد و هر دو کشور با عشق میزبان اسرائیل هستند.
اقلیم کردستان که علی الظاهر با حمایت به موقع ایران از چنگال داعش رهایی یافت این روزها مفتخر به میزبانی نشست اسرائیلی است.
تاجیکستان ، ازبکستان و ترکمنستان از سکوت و همراهی ایران با طالبان ناراضی و در موضوع افغانستان خود را همسوی با ایران نمی بینند.
عراق با اعمال محدودیت جدی در برابر سفر زائرین اربعین و تاکید بر اعطای سهمیه حضور عملاً بر طبل سیاست احتیاط در تعامل با ایران می کوبد.
کشورهای عرب خلیج فارس سال ها است به بن بست روابط با ایران خو گرفته و آشکارا از دشمنی می گویند.
ترکیه کما فی السابق از تمامی آبهای گِل آلود پیرامون ایران بدون کمترین هزینه منفعت افزایی می کند.
✍️رئیسی و عبداللهیان علی رغم تاکید مکرر به برقراری رابطه سازنده با کشورهای حوزه پیرامونی تا این لحظه یه هیچ راهبرد ، برنامه و راهکار اجرایی برای تحقق چنین مهمی اشاره نکردند، از طرفی مکرر خود را مقید به اجرای بیانیه گام دوم انقلاب می دانند که به فرمایش مقام معظم رهبری در چارچوب منطق انقلابی و غیر دیپلماتیک تنظیم شده است و بیش از هر چیز بر توسعه ادبیات انقلاب اسلامی در کشور و جهان تاکید دارد که طبیعتاً در تعارض آشکار با منطق و تمایلات دیپلماتیک مقامات سایر کشورها خواهد بود.
✍️پیمان جبلی رئیس صدا و سیما که مانند بسیاری از مقامات دانش آموخته دانشگاه امام صادق است با توجه به سابقه فعالیت در سرویس خبر ، شبکه العالم ، حضور در بیروت و معاونت تبلیغات شورای عالی امنیت ملی طبعاً از نگاه امنیتی - سیاسی در حوزه رسانه برخوردار است. جبلی در اولین تویئت نوشت براساس بیانیه گام دوم انقلاب فعالیت صدا و سیما را مدیریت خواهد کرد که می تواند توضیح جمله اول توئیت یعنی صدای مردم بی صدا خواهد بود باشد.
✍️حجت الاسلام رئیسی با ابلاغ فوری فرمان ممنوعیت واردات کالای کره جنوبی گام اول تبعیت محض از مقام معظم رهبری را محکم برداشت تا با تبدیل نظر معظم له به دستورالعمل اجرایی کالای داخلی در مسیر جهش تولید قرار گیرد، هر چند روحانی هم با تبعیت محض از فرمان معظم له در ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا چنین رویه ای داشت که با فرمان جدید واردات از هر کجا و به هر شیوه آزاد شد. اما رئیسی باید اطمینان دهد که ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره جنوبی به معنای تحویل بازار به کالای نهایی یا قطعات قابل مونتاژ چین نیست.
✍️اینکه تلویزیون و جریان حاکم بر مطبوعات و صدها گردان سازمان یافته فضای مجازی حتی بسیار فراتر از دوران احمدی نژاد به حمایت تمام قد از رئیسی و دولتش مشغولند بماند، اما باید بدانند عبور از صدها مسئله و مشکل داخلی و خارجی که با بازگشت عبداللهیان از نیویورک در حال تشدید است جز با همدلی و همصدایی ملی میسر نخواهد بود. ۸مهر۰۰

  تعداد بازديدها: 2822
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90859
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.