تاريخ انتشار: 13 شهريور 1400 ساعت 23:50:30
مهدی و ۱۱۴۱۹۳ زندانی

✍️رئیسی رئیس سابق قوه قضائیه پس از ابلاغ دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت و فوریت تخلیه زندان ها که می توانست منشا گسترش غیر قابل کنترل ویروس کرونا باشد در اقدامی سریع و حتماً قابل تقدیر ۱۱۴۱۹۳ زندانی را به مرخصی بلند مدت قابل تمدید فرستادند که گزارش کار توسط رئیسی در دیدار عمومی مسئولین قضایی با مقام معظم رهبری به اطلاع معطم له هم رسید.
✍️مهدی فرزند زندانی مرحوم آیت الله هاشمی هم مانند ۱۱۴۱۹۲ زندانی دیگر بنابر دستورات ابلاغی ستاد ملی کرونا و بخشنامه های صادره رئیسی رئیس سابق قوه قضائیه به مرخصی  قابل تمدید کرونایی رفتند اما اینکه چرا در روزهای اخیر برخی از اهالی سیاست و رسانه ها حتی خبر ساعت ۱۴ شبکه اول تلویزیون از مرخصی فرزند زندانی مرحوم آیت الله هاشمی نگران هستند و به اطلاع رسانی لحظه به لحطه مشغول شدند حتما روزی توضیح خواهند داد.
✍️البته اینکه سیستم قضایی به فوریت خود را موظف به پاسخگویی جریان مذکور دانسته و حتی سخن از صدور حکم جلب فوری فرزند مرحوم آیت الله هاشمی را از طریق خبر ساعت ۱۴ شبکه سراسری تلویزیون منتشر می کند قطعاً بیانگر چیزی دیگر است همانطور که طی هفته های گذشته شاهد بودیم که ابتدا بی هیچ دلیلی فیلم فحاشی سال های پیش گروهی خاص در بهشت زهرا به فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی توسط طیف گسترده کانال های خبری بازنشر و سپس خبر احتمال انتصاب فرد فحاش در پست معاونت فرهنگی زاکانی شهردار تهران را شاهد بودیم ، الگویی که شاید باید جامعه را نگران و دلواپس اتفاقات در شرف شکل گیری دیگری در آینده نزدیک کند.
✍️وقتی برای دفن اموات به برخی بقاع متبرکه و زیارتگاه های اصلی کشور مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که برای دریافت مجوز دفن اموات در اماکن مذکور باید در زمره یکی از گروه های مربوط به علمای قدرتمند یا روحانیون معروف و تلویزیونی ، عناصر صاحب نفوذ سیاسی - اجتماعی ، مقامات رسمی عالی رتبه ، مقامات و خادمین خاص بقاع متبرکه ، عناصر سیاسی و فکری نزدیک به متولیان بقاع متبرکه ، افراد متمول قادر به پرداخت ارقام نجومی چند صد میلیون تا چند میلیارد تومانی ، چهره های خاص و متمول مراکز خیریه و البته برخی شهدای ویژه و شاید به تعبیر امروزی شهدای سلبریتی قابل تعریف باشیم.
✍️تمامی افراد قابل تعریف در گروه های مذکور عملاً از حق دفن لاکچری یا ممتاز در محوطه بسیار گران قیمت بقاع متبرکه برخوردار هستند چنانچه پیکر مرحوم سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی به هر دلیل و با هر توجیهی شایسته یا محق تدفین در محوطه حرم مطهر حضرت رضا علیه السلام شناخته و طی مراسمی ویژه و با حضور بسیاری از مقامات سفر کرده از تهران به مشهد کفن و دفن گردید که خدایش بیامرزد و ان شاءالله همنشین همرزمان و شهدای دفاع مقدس خواهد بود . اما ۸۵ میلیون ایرانی برای برخورداری از چنین حق و موقعیت ممتازی چه باید انجام دهند؟ آیا اعطای حق تدفین در بقاع طراز اول کشور هم در زمره حقوق حاکمیتی است؟ آیا تشخیص حاکمان برای بهره مندی برخی از این امتیاز ویژه شرعاً مجاز و کافی است؟ اگر امروز هزینه تدفین در حرم را حداقل ۵-۲ میلیارد تومان بدانیم چه کسی محق به بخشش چنین رقمی برای افراد خاص می باشد؟
✍️شاید سوال مناسبی است که بپرسیم اگر دفن در بقاع متبرکه با پرداخت هزینه های چند صد میلیون تا چند میلیاردی برای افراد ویژه رایگان انجام شود لاکچری نیست؟ آیا اختصاص حق تدفین در محوطه حرم مثلا حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برای مراجع و علمای حوزه رانت سازی و لاکچری نیست؟ آیا نزدیک تر از مدفن هارون الرشید خلیفه وقت عباسی و قاتل حضرت موسی ابن جعفر علیه السلام به مزار شریف حضرت رضا علیه السلام برای کسی ممکن و میسر خواهد بود؟ آیا با برجسته سازی سنگ قبر مراجع و علما مثلاً در فضای بسیار محدود صحن حضرت معصومه سلام‌الله علیها بین ضریح مطهر و مسجد اعظم از مصادیق تضییع حقوق اجتماعی عامه مردم نیست؟
✍️پیکر مرحوم سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح در حالی جهت تدفین به مشهد منتقل شد که متاسفانه تا این لحظه هیچ توضیحی در مورد علت فوت کرونایی دکتر فیروزآبادی که تزریق دو دُز واکسن داخلی یا وارداتی را انجام داده بود ارائه نشده است . توضیح به موقع که می تواند مانع از انتشار شایعات داخلی و خارجی باشد. ۱۳شهریور۰۰

  تعداد بازديدها: 2996
   


 
16 شهريور 1400   
حسن وفائی
علی جان سلام ، از ابراز لطف شما ممنونم ، فراموش نکنید که بنده هم با توجه به سوابق ، تجربیات ، مطالعات ، شناخت شرایط ، میزان توانمندی در بررسی و تحلیل موضوعات و البته نگرشم نسبت به مسائل به تنظیم یادداشت اقدام می کنم که طبیعتا برای دیگران با تغییر در هر کدام از عوامل مذکور نتیجه می تواند متفاوت باشد لذا مخاطبین عزیز هم با توسل به آیه شریفه که به انتخاب احسن قول فرا می خواند باید با مطالعه و درک اصول و مبانی نقد و تحلیلگر از همسویی و همراهی ناخواسته با منطق نویسنده ، ناطق یا هر مدعی ارائه تحلیل اجتناب و جز حقیقت را نپذیرند. موفق باشید

14 شهريور 1400   
علی
حقیقتا یادداشت های شما ارزشمند و آگاهی بخش است



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=90612
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.