تاريخ انتشار: 12 اسفند 1399 ساعت 00:02:14
رقابتی برای طراحی مسجد جدید در انگلستان آغاز شد

معماران در سرتاسر جهان می‌توانند در مسابقه‌ای که برای طراحی مسجد در شمال شهر پرستون در انگلیس آغاز شده شرکت کنند. این مسجد قرار است به اثری برجسته و ماندگار در این شهر تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از placenorthwest، موسسه سلطنتی معماران انگلیس (ریبا) مسابقه‌ای را برای طراحی مسجدی در شمال شهر پرستون به نمایندگی از یک موسسه خیریه اسلامی به ثبت رسیده محلی آغاز کرده است.

محل درنظر گرفته برای ساخت مسجد در انتهای غربی دیوترون لین، در حاشیه شمالی مرکز شهر پرستون واقع شده است و به گفته این موسسه قرار است یک مکان برجسته باشد.

مهلت شرکت در مسابقه تا ۲۲ آوریل در نظر گرفته شده است. و به گفته این موسسه «مشتری به دنبال خلق یک اثر به یادماندنی است که زیبایی آن ماندگار باشد و نزدیک به شهر قرار داشته باشد.

از آنجایی که مکان در نزدیکی مرکز شهر قرار گرفته است و اینکه محیط آن به شکلی است که مسجد را برجسته می‌سازد و در بخش وسیعی از اطراف از جمله مسیرهای اصلی منتهی به پرستون قابل مشاهده است، سازندگان آن را فرصتی عالی برای طراحی ساختمانی می‌دانند که بتواند به عنصر افتخارآمیز پرستون تبدیل شده و سال‌های زیادی پابرجا بماند.

در مرحله اول، این مسابقه به دنبال مفاهیم اولیه طراحی است. سپس یک لیست کوتاه تا پنج تیم برای توسعه طرح‌های آن‌ها انتخاب می‌شود.

در راهنمای طراحی آمده است: «هدف تولید طرحی قوی و جسورانه است که به وضوح به عنوان یک مکان عبادی قابل شناسایی باشد اما لزوماً در حدی نیست که تحت تأثیر طرح های سنتی اسلامی باشد. به همین ترتیب ، داشتن عنصری از استعداد اسلامی یا ویژگی‌های قابل قبول است اما این مهم نیست و اگر ساختمان دارای مناره باشد ، باید ظریف و مدرن نیز باشد.

پیش‌بینی می‌شود که مسجد سه طبقه باشد و تمام معماران از سرتاسر جهان می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

  تعداد بازديدها: 988
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88862
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.