تاريخ انتشار: 05 اسفند 1399 ساعت 21:09:43
اسرائیلیات مجلس انقلابی

✍️نمایندگان انقلابی مجلس حداقلی دیروز پس از اعلام توافق ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با قطع روند رسیدگی به بودجه عمومی کشور در قالب جلسه غیر علنی به توهین علیه رییس جمهور و دولت پرداخته و سپس به پیشنهاد ارجاع شکایت علیه رئیس جمهور به قوه قضاییه به اتهام استنکاف از اجرای بند نهم قانون لغو تحریم رای دادند. رایی که حتی توسط جریان فکری کیهان به سُخرِه گرفته شد.
✍️دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی قبل از اقدام به رای گیری عمل مجلس با صدور بیانیه ضمن تشریح عمل صورت گرفته در توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به صحت اتخاذ تصمیم مذکور توسط شورای عالی امنیت ملی بعنوان بالاترین مرجع قانونی تصمیمات امنیت ملی تاکید کرد.
✍️دولت هم با صدور بیانیه ضمن تاکید بر اینکه توافق فی مابین براساس مصوبه ۲۵ بهمن شورای عالی امنیت ملی به نمایندگی ایران توسط سازمان انرژی اتمی انجام شده است از اقدام عجولانه مجلس گلایه و بر یک صدایی در موضوعات بین المللی تاکید کرد.
✍️مقام معظم رهبری در دیدار حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بدون اشاره به ماهیت و نقش شورای عالی امنیت ملی در توافق فی مابین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به برداشت متفاوت دولت و مجلس از متن توافق سه بندی ایران و آژانس اشاره که قابل تبادل نظر دانستند.
✍️مقام معظم رهبری در دیدار دیروز ضمن تاکید بر اجرای دقیق قانون لغو تحریم مجلس توسط دولت از عدم توازن بین خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها و لغو محدودیت های برجامی ایران در چهار سال گذشته گلایه کردند.
✍️مسئولیت تعیین تکلیف کم و کیف برخورد با برجام بنابر بند نهم فرمان رهبری در الزامات اجرای برجام از دولت ساقط و بعهده هیات یا کمیته عالی نظارت بر برجام که بنابر دستور رهبری با رئیس جمهور ، رییس محلس ، وزیر خارجه ، رییس سازمان انرژی اتمی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ، دکتر ولایتی مشاور عالی رهبری در امور بین الملل و عضو مجمع تشخیص مصلحت ، سردار دهقان مشاور امور دفاعی رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت و دکتر جلیلی نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت تشکیل شد باز می گردد. مصوبات هیات عالی در حکم مصوبات شورای عالی امنیت ملی تلقی و برای تمام ارکان و قوای کشور لازم الاجرا عنوان شده است.
✍️اینکه طرح لغو تحریم علی رغم مغایرت اقدام مجلس با مسئولیت محوله به کمیته عالی نظارت بر اجرای برجام که توسط مقام معظم رهبری تبیین و تکلیف شده است چرا در شورای نگهبان مورد ایراد قرار نگرفت هم حتما باید توضیح مناسبی داشته باشد اما مجلس یازدهم به ریاست سردار قالیباف باید توضیح دهند که علی رغم حضور رئیس مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جلسات شورای عالی امنیت ملی و کمیته عالی نظارت بر اجرای برجام و اطلاع از مصوبه ابلاغی ۲۵ بهمن ۹۹ شورای عالی امنیت ملی در مورد کم هزینه سازی لغو کامل پروتکل الحاقی در توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی چرا بجای قرائت گزارش جلسه و مصوبه شورای عالی امنیت ملی اجازه جنجال سازی علیه رئیس جمهور و دولت را دادند؟
✍️ایکاش سردار قالیباف ناکام در سفر مسکو می توانست دقایقی هم در لا به لای توهین به رییس جمهور و دولت به اندازه چند کلمه از خاصیت اقدام مجلس در رای به ارجاع شکایت از رییس جمهور به قوه قضاییه به اتهام استنکاف از اجرای بند نهم قانون لغو تحریم توضیح دهد. باید توضیح می داد چرا طرفداران سینه چاک شفافیت نمایندگان کار را به جلسه غیر علنی کشاندند؟ مگر مردم ایران محرم و شایسته شنیدن و دانستند نبودند؟ ایکاش حداقل حدود ۴۸ نظامی حاضر در جمع نمایندگان انقلابی مجلس حداقلی می توانستند در نطق های حماسی علیه دولت چند کلمه هم از سرانجام استنکاف قوه قضایی در رسیدگی به شکایت تصویبی مجلس می گفتند. ۵اسفند۹۹

 

  تعداد بازديدها: 3072
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88806
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.