تاريخ انتشار: 03 اسفند 1399 ساعت 23:06:22
فقر و فاجعه اخلاقی

✍️محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری که با تحمیل هزینه بسیار در ۸۸ به دور دوم ریاست جمهوری رسید پس از اظهارات سخیفی از جنس اینقدر قطعنامه بدهند که قطعنامه دانشون پاره شود همه حاضرین در میدان آزادی و خیابانهای اطراف شرکت کننده در مراسم ۲۲ بهمن را خنداند. راهپیمایان هم با احمدی نژاد همراه و با غرور شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست را تکرار کردند. اما حدود یکسال نگذشته بود که با آغاز اعمال تحریم های سازمان ملل و تشدید تحریم های یکجانبه آمریکا و از سوی دیگر بن بست چند دور گفتگوی جلیلی مسئول پرونده هسته ای با ۱+۵ راهی جز حضور در عمان و مذاکره دو جانبه مستقیم با طرف آمریکایی نمانده بود.
✍️هنوز کسی از رهبران پرچمدار انرژی هسته ای حق مسلم ماست از چرایی اهمیت و برآورد هزینه پرداختی بابت چنین حقی و هزینه راههای جایگزین چیزی نگفته است، هنوز هزینه واقعی هر گرم غنی سازی و هر کیلو وات ساعت تولید برق هسته ای از مهمترین اطلاعات سرّی کشور تلقی می شود. هنوز هر سطحی از مخالفت یا نگاه انتقادی نسبت به حق مسلم ماست و اشاره به هزینه های معنوی و مادی تحقق چنین حقی از جهالت و نشانه غربزدگی تا خیانت به کشور تلقی می شود. هنوز هیچ یک از رهبران انتخاب گزینه بسیار پر هزینه مذکور مایل به توضیح دلائل واقعی تحمیل هزینه ۲۰ساله به مردم و کشور نیستند.
✍️دکتر صالحی از مدیران اصلی و معدود دانشمندان هسته ای کشور تنها یک بار در مصاحبه با خبرگزاری اظهار کرد: تامین میله های سوخت سالانه نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی بوشهر حداقل نیازمند تاسیساتی با ظرفیت ۱۰ برابر سایت نطنز است، اما هیچ کس مایل و شاید قادر به توضیح نیست که دستیابی به چنین تاسیساتی در بهترین شرایط و دسترسی آزاد به منابع نامحدود چند سال طول خواهد کشید و برق تولیدی بوشهر معادل برق تولید چند نیروگاه هزینه خواهد داشت.
✍️شاید هنوز درک این نکته برای همه مردم ضروری است که از حدود ۸۵ هزار مگاوات برق تولیدی کشور تنها ۸۰۰ مگاوات یعنی کمتر از ۱٪ توسط نیروگاه هسته ای بوشهر تولید می شود و همین دولت طی هفت سال گذشته علی رغم تمام مشکلات اقتصادی و فقر مطلق بودجه عمرانی کشور موفق به ساخت و راه اندازی نیروگاه های آبی و سیکل ترکیبی با ظرفیت حدود ۲۳ هزار مگاوات یعنی بالغ بر ۲۵ برابر ظرفیت نیروگاه بوشهر شده است.
✍️امروز علی رغم اعلام صادقانه یا مبتنی بر نیرنگ و سیاست بازی رئیس جمهور بایدن چنانکه از شواهد پیداست رهبران سیاست خارجه کشور هیچ طرح مشخصی برای ناچار سازی کم هزینه بازگرداندن آمریکا به برجام و لغو تحریم یکجانبه آمریکا ندارند و همه چیز به تصمیم و اراده طرف آمریکایی محول می شود، در حالیکه موافقت مقام معظم رهبری برای آغاز مذاکره مستقیم و دوحانبه سال ۹۰ ایران و آمریکا در عمان تنها با هدف لغو تحریم و کاهش فشارهای خرد کننده اقتصادی بود.
✍️دیروز انتشار چند خبر شاید تعمدا دیده نشد اینکه براساس گفته ی مسئولین ذی ربط طی ماه های گذشته و شدت افزایش قیمت اقلام مصرفی با پدیده جدید سرقت عصا و ویلچر افراد دارای معلولیت یا آسیب دیدگی مواجه هستیم. بالغ بر ۷۰٪ مردم در آستانه ی محرومیت قطعی از مصرف انواع مواد پروتئینی قرار دارند و قیمت هر عدد میوه در آستانه برابری با قیمت هر کیلو میوه در ماه قبل قرار دارد.
✍️اگر کشورمان در فرهنگ مبتلا به مقدس سازی گرفتار در تقدیس انرژی اتمی هم نشده و نقد سیاست ها جرم انگاری و جهالت تا خیانت خوانده نمی شد شاید امروز با بالغ بر ۸۵٪ مردم گرفتار فقر و پدیده عجیبی به نام عصا و ویلچر دزدی مواجه نشده بودیم وای بر مقاماتی کاخ نشینی تا کوخ نشینی که از رابطه سیاست خارجی و گسترش فقر و فاجعه اخلاقی هیچ نمی دانند.۳اسفند۹۹

  تعداد بازديدها: 2766
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88786
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.