تاريخ انتشار: 02 اسفند 1399 ساعت 23:15:44
فاجعه در آفریقای جنوبی؛ نیمی از مردم به کرونا مبتلا شده‌اند

در حالی که آمارهای رسمی اعلام شده تنها ابتلای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به کرونا را در آفریقای جنوبی نشان می دهد اما نتایج تازه ترین مطالعات از موج گسترده همه‌گیری و ابتلای نیمی از مردم این کشور حدودا ۶۰ میلیونی به کووید- ۱۹ حکایت دارد.

ایرنا: به دنبال بروز گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی میزان ابتلا در این کشور افزایش چشمگیری داشته است؛ بر اساس آمارهای رسمی، نزدیک به نیمی از مجموع جمعیت مبتلایان به کرونا در کل قاره آفریقا مربوط به آفریقای جنوبی است. قاره آفریقا تاکنون افزون بر سه میلیون و ۸۳۴ هزار مورد ابتلا را ثبت کرده است. این در حالی است که برخی آمارها چیز دیگری می‌گویند.

به نوشته روزنامه لو پاریزین فرانسه، نیمی از جمعیت آفریقای جنوبی ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.  بیمه سلامت کشور، ارقام رسمی ارائه شده از سوی دولت چه در خصوص مبتلایان و چه در موارد فوتی را زیر سوال برده است. طبق اعلام بیمه و با تکیه بر نتایج دو مطالعه که برآورد می‌کند چندین هزار فوتی‌ ناشی از ویروس در آمار رسمی نیامده، تقریبا نیمی از ۵۹ میلیون نفر جمعیت آفریقای جنوبی متاثر از ویروس کرونا شده‌اند.

به گفته شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی (SAMRC) ، این کشور از ماه مه سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۴۰ هزار فوتی بیشتر را ثبت کرده است. بر اساس آمارهای به دست آمده، حدود ۹۰ درصد این میزان فوتی مربوط به کووید ۱۹ بوده است.

به گفته « امیل استیپ- Émile Steep» ، کارشناس آمار بیش از ۳۰ میلیون نفر مبتلا، رقمی است که در مورد مبتلایان به کرونا در آفریقای جنوبی نادیده گرفته شده‌اند. او می‌گوید: فوتی‌های مربوط به کووید ۱۹ تقریبا در همه کشورهای جهان دست‌کم گرفته می‌شوند.

طبق آمار، فوتی ناشی از کووید ۱۹ در آفریقای جنوبی حدود چهار دهم درصد است با فرض این که ۱۲۰ هزار نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده‌اند این بدان معناست که بیش از ۳۰ میلیون نفر و یا حدود نیمی از جمعیت این کشور به بیماری همه‌گیری مبتلا شده‌اند.

بر اساس برآوردها مطالعاتی که روی آنتی‌بادی‌ها انجام شده ، نشان می‌دهد که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بین ۳۲ تا ۶۳ درصد از مردم آفریقای جنوبی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند

  تعداد بازديدها: 970
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88781
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.