تاريخ انتشار: 11 بهمن 1399 ساعت 19:35:03
وحشت در آسمان تهران

✍️پخش صدای آژیر خطر ساکنین مناطقی از غرب تهران را نیمه شب وحشت زده به خیابان کشاند، مراکز مسئول طبق روال معمول بسیار پس از انتشار فوری اخبار متفاوت از طریق مجاری خبری و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی توضیحات مبهم و بعضا متناقضی داشتند که رجوع به اخبار فضای مجازی را تشدید می کرد.
✍️هواپیمای مسافری ترک ایر پس از نزدیک شدن به فرودگاه امام خمینی(س) به یکباره وضعیت و مسیر پروازی خود را تغییر و به مرور فضای تهران و ایران خارج و در فرودگاه باکو در کشور آذربایجان  به زمین نشسته و بعد از ساعاتی مجددا به فضای ایران وارد و مسافرین را در فرودگاه امام پیاده می کند که از سوی مقامات فرودگاهی تهران اقدامی غیر قابل انتظار و غیر حرفه ای نامبرده شد.
✍️نیمه شب دیرور همزمان با پخش صدای آژیر خطر در غرب تهران، خبر تآئید نشده ورود دو جنگنده F-35 اسرائیلی به فضای ایران یا تهران در فضای مجازی منتشر و به سرعت گسترش یافت.
✍️براساس اعلام منابع خبری پس از انفجار بمب مقابل سفارت اسرائیل در هند تراکت‌هایی از شهید سلیمانی و شهید فخری زاده در محوطه مذکور دیده  شده است.
✍️‌اگر اخبار مذکور را به ترتیب اعلام وقوع و ترتیب انتشار اخبار از پایین با  بالا چیده و بخوانیم اینطور خواهد بود پس از انتشار خبر انفجار بمبی مقابل سفارت اسرائیل در هند شایعه توزیع تصویر شهید سلیمانی و شهید فخری زاده منتشر شد و با چند ساعت فاصله شایعه تجاوز جنگنده های F-35 اسرائیلی به هوای کشور یا پایتخت پخش و به فاصله کوتاه ساکنین محلاتی در غرب تهران با شنیدن صدای آژیر خطر وحشت زده به معابر آمدند و خبر بازگشت فوری و اعلام نشده هواپیمای مسافری ترکیه از نزدیکی فرودگاه امام به مقصد باکو کشور آذربایجان مورد تایید مقامات مسئول قرار گرفت، پروازی که پس از چند ساعت بعد از اطمینان از عادی بودن شرایط به ایران بازگشته و مسافرانش را در فرودگاه امام پیاده کرد.
✍️انتشار اخبار مربوط به موضوع تبادل یک زندانی استرالیایی متهم به جاسوسی از اوین در مقابل آزادی سه ایرانی متهم به بمب گذاری برابر مرکز اسرائیلی بانکوک در ۱۳۹۰ در آذرماه و اطلاع رسانی مقدمات برگزاری دادگاه اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در وین توسط اداره جنایی فدرال به جرم ایجاد شبکه بمب گذاری و ترور حتما برای آمادگی افکار عمومی جهان در پذیرش اتهامات مشابه علیه کشورمان کافی است.
✍️اینکه ارتباط منطقی بین اخبار مذکور براساس شایعه شکل گرفته یا از واقعیت بیرونی برخوردار و به حقیقتی اشاره دارند متاسفانه طبق معمول همیشه با کندی و مبهم گویی اظهارات مقامات و مراکز رسمی تشدید و تقویت می شوند. شرایط مبهمی که علی الظاهر هیچ وقت هیچ مقام و مرکزی مسئولیتش را نپذیرفته و مورد برخورد قرار نمی گیرد.
✍️سوابقی مانند هدف قرار گرفتن جنگنده F-14 نیروی هوایی در ۶ بهمن ۹۰  یا هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافری اوکراین مانند مبهم گویی و مسئولیت گریزی در برابر اعلام عدد مشخص مجروحان و کشته های اعتراضات خیابانی آبان ۹۸ و ... از جمله دلائلی است که توضیحات و ادعاهای دیر هنگام و البته مبهم مقامات و مراکز مسئول توسط افکار عمومی باور پذیر نبوده و بر اهمیت و اثرگذاری انتشار اخبار درست یا غلط توسط مجاری خبری در فضای مجازی بیافزاید.
✍️شاید سوال درستی است اگر بپرسیم در صورت صحت اخبار توزیع تصاویر شهید سلیمانی و شهید فخری زاده در محل بمب گذاری هند و ورود جنگنده های F-35 اسرائیل به حریم هوایی ایران ، پخش آژیر قرمز و خروج هواپیمای مسافری ترکیه به سمت باکوی آذربایجان چرا اطلاع رسانی حداقلی صحیح و به موقع به افکار عمومی و از مجاری رسمی انجام نشده است؟ اگر به دلیل شرایط ملتهب خبری شاهد اتفاقی مشابه مسافری اوکراین در مورد مسافری ترکیه بودیم تکلیف چه بود و چه کسی باید پاسخگو بود؟
✍️هنوز از اظهارات گروه پروازی و مقامات هوایی ترکیه هیچ اطلاعی منتشر نشده است؟ هنوز نمی دانیم بین سفر و ملاقات های وزیر خارجه با مقامات ترکیه ، روسیه ، آذربایجان ، ارمنستان و گرجستان با شایعه یا وقوع اتفاقات زنجیره ای مذکور رابطه معناداری وجود دارد؟ ۱۱ بهمن ۹۹

  تعداد بازديدها: 2984
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88550
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.