تاريخ انتشار: 30 دي 1399 ساعت 21:54:52
چو دزدی با چراغ آید ....

✍️اینکه مشتی در حال غارت دارائی مردم بی پناه در بورس کشورند علی الظاهر دغدغه هیچ کس نبوده و نیست که حکیم سنایی  چه زیبا فرمود "چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا" که ایکاش مقامات لااقل می توانستند شرافتمندانه به مردم توضیح دهند چگونه ظرف کمتر از چهار ماه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد دلار از ارزش بورس کشور به سادگی نوشیدن یک بطری آب به غارت رفت.
✍️سردار قالیباف رئیس مجلس با اظهار اینکه بیش از ۶۰٪ بودجه به صورت یکجا به عنوان بودجه شرکت های دولتی کنار گذاشته شده است تاکید کرد خب بگویند این شرکت ها متعلق به چه کسانی هستند؟
✍️اما درک این نکته که چرا قالیباف در آستانه انتخابات در تلاش برای ابهام سازی علیه دولت و انحراف افکار عمومی است پیچیده نیست. چنانکه حداد عادل رئیس شورای ائتلاف اصولگرایی برای انتخابات ۱۴۰۰ در همین شنبه نسبت به کاهش نرخ دلار و سکه ، کاهش قیمت ها و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که می تواند به معنای تمایل مردم به کاندیدای نزدیک به دولت باشد هشدار داد.
✍️روحانی در ابتدای دوران ریاست جمهوری با هر انگیزه و نیتی ضمن تاکید بر ضرورت شفاف سازی بودجه کشور اعلام جدول پرداخت از بیت المال به موسسات و افراد خاص را صادر کرد ، مانند ردیف پرداخت دائمی به موسسه مصباح یزدی ، موسسه حداد عادل ، حوزه ها و دانشگاه های خاص و ... که مجموعا عددی بالغ بر هزاران میلیارد تومان می باشد.
✍️اما سردار قالیباف اگر رئیس مجلس هم نبود مانند همه نمایندگان ادوار مختلف مجلس می دانست که حدود ۶۰٪ بودجه عمومی یکجا برای شرکت های دولتی کنار گذاشته نشده و تماما با جزییات و ردیف های کامل درآمد و هزینه در اسناد ضمیمه سالانه تقدیم مجلس می شود.
✍️قالیباف به خوبی می داند که شرکت های دولتی یا عمومی مذکور ساز و کار اجرایی وزارتخانه ها هستند ، مانند شرکت ملی نفت ، شرکت ملی پتروشیمی ، شرکت ملی گاز ، شرکت برق ، آب و فاضلاب ، راهداری ، راه آهن ، هواپیمایی ، سازمان بنادر ، گمرک ، سازمان مالیاتی ، شرکت ملی نفتکش ، کشتیرانی ، شرکت دام و طیور ، سازمان گوشت ، شرکت آب و خاک ، شیلات ، سازمان جنگل ها ، ثبت احوال ، سازمان امور اراضی ، سازمان ثبت شرکت ها ، شرکت خدمات کشاورزی ، شرکت بازرگانی دولتی ، شرکت خدمات زیر بنایی ، سازمان تجهیز مدارس و ... صدها شرکت خدمات عمومی که عملا متولی اصلی کسب درآمد و ارائه خدمات عام المنفعه هستند.
✍️مجلس با ایجاد حساسیت های کاذب و طرح مباحث جنجالی طی ماه های ابتدایی سال عملا زمینه چپاول بالغ بر ۴۵٪ از ارزش بورس ایران را ظرف کمتر از چهار ماه فراهم کرد . امروز نیز جز پیروزی در انتخابات ۱۴۰۰ به چیزی فکر نمی کند لذا رئیس مجلس در اوج غارت پس انداز مردم و اقتصاد عمومی که به سقوط مستمر شاخص کل بورس اعلام می شود در تلاش برای گرایش افکار عمومی به سمت موضوعات بدیهی و جاری کشور است.
✍️هرگز نباید جنجال سازی کاذب تحت عنوان حقوق های نجومی را فراموش کنیم ، جنجالی که افکار عمومی را ماه ها بابت متوسط ۳۰ میلیون تومان حقوق و پاداش تعداد ۵۰ - ۴۰ مدیر عامل شرکت دولتی مشغول و نگران کرد . مدیرانی که ظرف حدود دو سال مجموعا بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان دریافتی داشتند ، مدیرانی که بابت دریافت حقوق نجومی در نهایت مجموعا موظف به بازگرداندن مبلغ حدود ۱۰ میلیارد تومان به خزانه کشور شدند ، یعنی حدود دو سال جنجال سازی و ایجاد بی اعتمادی و بدبینی ملی بابت مجموعا ۱۰ میلیارد تومان اضافه دریافت انجام شد.
✍️جنجال سازان بابت ۱۰ میلیارد اضافه پرداخت قانونی مذکور ، طی ماه های گذشته و در برابر بزرگترین غارت تاریخ کشورمان یعنی به تاراج رفتن ۴۵٪ ارزش بورس با ارزشی حدود ۲۳۰ میلیارد دلار که از محل پس انداز و سرمایه گذاری نزدیک به ۳۵ - ۳۰ میلیون نفر از مردم ایران تشکیل شده بود ، صم و بکم ساکتند. همانان که به فرمایش آیه شریف تنها به باربری کتب علم و دانش مفتخرند.
✍️سران سه قوه باید با تشکیل جلسه علنی اضطراری در حضور مقام معظم رهبری در خصوص غارت تاریخی پس انداز ۳۰ میلیون ایرانی در بازار بورس توضیح و تصمیم گیری نمایند.
باید مردم بطور شفاف و روشن بدانند چه تعداد از مقامات و مراکز تابعه سه قوه و ابر موسسات عمومی غیر دولتی مانند بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی ، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، کمیته امداد ، آستان قدس رضوی و .... در شکل گیری غارت بزرگ مشارکت داشته یا صم و بکم از وظایف و مسئولیت های خود شانه خالی کردند.
✍️مقامات کشورمان باید درک کنند که شکل گیری اعتراضات خیابانی مردم مالباخته که در روز روشن شاهد غارت و چپاول پس انداز و دارایی شان هستند مانند سپرده گذاران صندوق های مالی و اعتباری سال ۹۶ ، جریان و گروه نمی شناسند.

  تعداد بازديدها: 3168
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=88433
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.