تاريخ انتشار: 09 آذر 1399 ساعت 23:50:35
عمق حفره امنیتی

✍️ترور شهید فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که به یکی از عناصر موثر صنعت هسته ای نیز معرفی می شود چون شهادت مطهری ، بهشتی ، رجایی ، باهنر تا شهدای هسته ای سال ۹۰ و شهید سلیمانی باید به ایستادگی و همدلی ملی بیانجامد.
✍️همانطور که حضرت امام (س) تاکید داشتند و مقام معظم رهبری مکرر تکرار فرمودند هر حرکتی در مغایرت با همصدایی و انسجام ملی قطعا از دشمن و خیانت به مردم و ایران اسلامی است ، اقدامات شیطانی که با حاشیه سازی مبتنی بر ایجاد ابهام ، اتهام سازی و تخریب مقامات و مراکز رسمی آغاز و به شدت باز تولید می شوند تا مردم را به بی اعتمادی ، بدبینی و ناامیدی سوق دهند.
✍️خانم گیلبرت دکتری مطالعات اسلامی دانشگاه ملبورن مهمان همایش شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب (۹۷-قم) هنگام مراجعت به کشورش به جرم جاسوسی برای اسرائیل توسط اطلاعات سپاه دستگیر و به ده سال زندان محکوم می شود . گیلبرت پس از تحمل دو سال زندان روز ۵ آذر در برابر آزادی چهار ایرانی محکوم به عملیات بمب گذاری در سفارت اسرائیل در تایلند (مربوط به عملیات انتقامی ترور دانشمندان هسته ای سال ۹۰) مبادله و به کشورش بازگشت . چهار ایرانی متهم به بمب گذاری سال ۹۰ نیز تحت عنوان آزادگان سرافراز و با اسامی متفاوت از هویت مندرج در گذرنامه با استقبال رسمی به تهران بازگشتند.
✍️انتشار خبر ترور شهید فخری زاده دقیقا لحظه آغاز ایراد اتهام همکاری و همداستانی با آمران و عاملان ترور توسط حجت الاسلام رسایی ، سردار کریمی قدوسی ، قاضی زاده ، کیهان و ... علیه رئیس جمهور و دولت کشورمان بود ، اقدامی که متاسفانه در قالب های مختلف علی الخصوص تجمع غیر قانونی در منطقه سرخ امنیتی محدوده پاستور تا قم و مشهد ادامه داشت.
✍️شاید نکته کلیدی و بسیار مهم مربوط به اشتراک شعار و پلاکارد نوشته ی تجمعات غیر قانونی تهران ، قم و مشهد با اظهارات نتانیاهو و بن سلمان پس از دیدار چند روز گذشته ی جده باشد . متاسفانه معترضان تهران ، قم و مشهد چون اظهارات امثال رسایی ، قدوسی ، قاضی زاده ، کیهان و ...  از همزبانی خاصی با اظهارات نتانیاهو و بن سلمان مبنی بر ضرورت خاتمه برجام  برخودار است.
✍️اما برخی تلاش می کنند ترور فخری زاده را نتیجه مذاکره بدانند در حالیکه ترور شهدای هسته ای سال ۹۰ سال ها قبل از مذاکره موفق برجامی بود و عملیات انتقامی شکست خورده ادعایی بانکوک هم نتیجه تصمیم عجولانه و خام همان دوران است ، هر چند علما و فقها با توجه به فتاوی قبلی رهبری و سایر مراجع عظام در حرام بودن تولید سلاح کشتار جمعی باید مجددا در خصوص ادله مشروعیت بمب گذاری در مناطق و شرایط غیر جنگی توضیح و حکم دهند.
✍️برخی تلاش می کنند شهید فخری زاده را مخالف مذاکره و دولت معرفی کنند ، در حالیکه فخری زاده معاون وزیر دفاع دولت روحانی و در گروه مشاورین معتمد تیم مذاکره کننده با ۱+۵ بود . هر چند بدلیل تحریم اعمالی در قطعنامه ۱۷۲۷ شورای امنیت تا صدور قطعنامه برجامی ۲۲۳۱ قادر به خروج از ایران نبود ، ضمن اینکه برخلاف دروغ پردازی اخیری که امثال احمدی نژاد و رسایی داشتند ، شهید فخری زاده هرگز مورد مصاحبه کارشناسان آژانس قرار نگرفت.
✍️همزمان با ترور شهید فخری زاده جریانی تلاش می کند وزارت اطلاعات یا وزارت خارجه را به دلیل پذیرش مبادله خانم گیلبرت مورد هجمه قرار دهند ، در حالیکه گیلبرت توسط اطلاعات سپاه دستگیر و بنابر خواست معقول سپاه و موافقت شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه با ۴ ایرانی متهم به عملیات انتقامی بمب گذاری سال ۹۰ در سفارت اسرائیل مبادله شد.
✍️اما حضور تیم ترور۱۲-۸ نفر در یک عملیات می تواند به معنای ورود و استقرار حداقل تیمی ۳۰ نفره باشد ، لذا فارغ از دغدغه بسیار مهم کم و کیف ورود و جاگیری تیم مذکور در کشور برای مراکز امنیتی قطعا باید به اولویت حیاتی شناسایی تا برخورد با عناصر تروریسم توسط مراکز امنیتی کشورمان توجه داشته و همه از مسئله سازی جدید داخلی به جد پرهیز نماییم.
✍️بنابراین امروز بر آحاد مردم ، مسئولین ، رسانه ، اهل سیاست و یکایک ماست که بعنوان تکلیف شرعی و ملی مانع ورود هر فشار روانی مضاعف دشمن خواسته ، به بهانه وجود یا کشف حفره اطلاعاتی یا طرح ایده های افراطی غیر معقولی چون جنگ طلبی به مراکز امنیتی کشورمان باشیم . باید ضمن حفظ همدلی و آرامش ، فضایی را فراهم کرد تا عناصر اطلاعاتی و امنیتی کشورمان در هماوردی سخت با ده ها سازمان بزرگ اطلاعاتی و امنیتی همسو با دشمن بتوانند با اعتماد به نفس و اقتدار همیشگی در انجام تکلیفی بسیار مهم و سنگین بر دشواری ها فائق و وظایف محوله را با سربلندی به سرانجام برسانتد. ان شاءالله. ۹آذر۹۹

  تعداد بازديدها: 3912
   


 
11 آذر 1399   
حسن
سلام علیکم
م.ر عزیز از دقت نظرتان ممنونم حسب اظهارات رسمی مقامات سه کشور ایران ، استرالیا و تایلند مبادله خانم گیلبرت با آزادی آقایان سعید مرادی ، محمد خزائی و مسعود صداقت زاده انجام شد لذا اشاره به چهار نفر حتما باید اصلاح شود.

10 آذر 1399   
م.ر
باسلام و عرض خدا قوت و دست مریزاد خدمت برادر عزیز جناب آقای وفایی ، به استحضار میرساند در یادداشت فوق میفرمایید مبادله خانم گیلبرت در برابر آزادی چهار ایرانی بوده است در صورتی که در یادداشت تا کایلی مور این مبادله را با آزادی سه ایرانی عنوان نموده اید.آیا اشتباه از برداشت حقیر است یا دلیلی بر این موضوع وجود دارد.
پیشاپیش از مطالب مستند و مستدل و آزاد اندیشی جنابعالی سپاسگزارم.



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87850
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.