تاريخ انتشار: 11 شهريور 1399 ساعت 00:31:27
تصرف فرا قانونی

✍️پس از چند روز تکدیب و تایید و غیره اتفاقات روز چهارشنبه ۶ شهریور روستای ابوالفضل اهواز بعد از ظهر ۹ شهریور (عاشورای حسینی) دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به میان مردم این روستا رفت و ضمن بازدید از منطقه و بررسی اتفاقات رخ داده به گفتگو با اهالی و دلجویی از آنان پرداخت.
✍️اینکه دبیر شورای عالی امنیت ملی در کنار سفر به شهرش برای شرکت در مراسم محرم از روستای مذکور هم بازدید داشت باز جای شکر و قدردانی دارد چرا که در جریان حوادث آبان که به فرمایش برخی مقامات با ۲۳۰ کشته ، صدها مجروح و چند هزار میلیارد تومان خسارات خاتمه یافت امثال شمخانی [...] حتی در سطح یک اظهار نظر ساده هم غایب بوند.
✍️سردار فتاح ضمن اطهار تاسف از نوع برخورد صورت گرفته در رفع تصرف غیر قانونی اراضی عمومی در اختیار بنیاد مستضعفان ، نسبت به باز پس گیری رفع تصرف درخواستی اقدام کرد ، یعنی به نیابت از ۸۰ میلیون ایرانی صاحب مال رفع مالکیت کردند اینکه چه مرجع و مقامی به [ایشان] مجوز بذل و بخشش اموال عمومی را می دهد نیازمند پاسخ دادستان کل کشور بعنوان مدعی العموم خواهد بود.
✍️اعطای مجوز یا بی تفاوتی در برابر تصرف اموال عمومی توسط برخی خانواده های قدرت مدار که به یک درخواست شفاهی ساده می توانند برای تاسیس مدرسه املاک ۶۰۰ میلیارد تومانی را تملک کنند یا روستاییانی که به تصرف و نابودی جنگلها اقدام و اراضی ملی را به مرور به حدود روستاها ضمیمه و سپس با قطعه بندی به فروش می رسانند ، فارغ از وضعیت مالی یا شیوه تصرف در نفس عمل یکسانند . یعنی روابط خانوادگی قدرت یا فقر دلیل قابل توجیهی برای دست اندازی به اموال عمومی [...] نیست.
✍️دریابان شمخانی به دلیل حضور در روستا و همدردی با متصرفین اراضی عمومی [...] با کدام مجوز قانونی قول پیگیری رفع برخورد داده است؟ کدام مقام و مرجع قانونی فقر را دلیل موجه دست اندازی به اراضی عمومی می داند؟ [...]
✍️[خوب است] رییس قوه قضاییه توضیح دهند تصرف اموال عمومی دقیقا با چه شرایط و برای چه کسانی مجاز اعلام خواهد شد؟ توضیح دهند با مقامات عالی مسئول حفظ امانات مردم در موسساتی چون بنیاد مستضعفان[...] در غارت اموال عمومی چه برخوردی داشتند؟ چه زمانی فهرست اموال و املاک غارت شده  امثال بنیاد برای اطلاع مردم منتشر خواهد شد؟
✍️آیا تبلیغ ساخت چند مدرسه و اجرای چند طرح در روستاها به معنای تلاش برای نادیده انگاری غارت اموال امثال بنیاد نیست؟ [ ای کاش] دادستان کل کشور با تشکیل کار گروههای تخصصی حداقل برای یک بار گزارش مالی امثال بنیاد را به مردم بعنوان صاحبان اصلی فاقد دسترسی منتشر کند ، تا آحاد مردم حداقل برای یک بار میزان دارایی ملی تحت مدیریت و انحصار امثال بنیاد مطلع گردند.
✍️اگر بدانیم که اموال و املاک بنیاد پهلوی و اموال و املاک مصادره شده تمامی مقامات و صاحب منصبان و بسیاری از سرمایه داران ، تنها بخشی از دارایی در اختیار موسساتی مانند بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی است شاید آحاد مردم بیشتر مشتاق شنیدن و مطالعه صورت های مالی و هزینه کردهای موسسات مذکور باشند.
✍️اطمینان دارم ارزش اراضی مورد تصرف در چند برابر روستای مورد نظر هم قابل مقایسه با یک باب ملک اهدایی به صاحبان سازنده مدرسه خصوصی برای فرزندانشان نیست [...] .
✍️آیا نباید با گذشت ۴۲ سال از شرایط خاص رورهای انقلاب نسبت به انحلال و باز گرداندن اموال و دارائی های در اختیار موسساتی [...] مانند بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی و ... که هر روز [...] در حال گسترش می باشند به دستگاه های رسمی ، قانونی ، نظارت پذیر و در خدمت منافع جامعه شامل خزانه کل کشور ،  سازمان جنگل ها و مراتع ، سازمان امور اراضی و سازمان اموال تملیکی و ... بازگردانده شوند؟

  تعداد بازديدها: 4167
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=87091
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.