تاريخ انتشار: 07 بهمن 1390 ساعت 21:37:52
حزب الله عراق: خليج فارس را ناامن مي کنيم

سلاحمان هیچ گاه به سمت برادرانمان در داخل عراق نشانه نرفته است. ما ارتش، نیروهای پلیس یا هر نیروی داخلی را نشانه نمی گیریم بلکه فقط سر سلاح خود را به سمت دشمنان خارجی می گیریم.

به گزارش شیعه آنلاین، حجة الإسلام و المسلمین سید «واثق البطاط» دبیرکل حزب الله عراق با حضور در یک شبکه خبری، موجودیت حزب الله عراق را رسما اعلام کرد.

این روحانی شیعی که اولین بار در گفت وگو با شبکه خبری "الشرقیه نیوز" عراق، موجودیت حزب الله عراق را اعلام کرد، در این گفت و گو نسبت به ساخت بندر "مبارک" که قرار است توسط کشور کویت در خلیج فارس افتتاح شود، به شدت اعتراض کرد.

سید «واثق البطاط» در این باره گفت: در صورت افتتاح بندر مبارک، با نا امن کردن منطقه اطراف اين بندر، نمی گذاریم هیچ کشتی یا شناوری از آن عبور کند و یا در آن پهلو بگیرد. ما برای دفاع از کشورمان که مانند شرفمان است، آماده شهادت هستیم.

دبیرکل حزب الله عراق در ادامه افزود: سلاحمان هیچ گاه به سمت برادرانمان در داخل عراق نشانه نرفته است. ما ارتش، نیروهای پلیس یا هر نیروی داخلی را نشانه نمی گیریم بلکه فقط سر سلاح خود را به سمت دشمنان خارجی می گیریم.

گفتنی است افتتاح این بندر توسط کویت، عملا ارتباط کشور عراق با آب های آزاد را قطع خواهد کرد.

قابل ذکر است بر اساس اعلام رسانه ها و مطبوعات عراقی، حجة الإسلام و المسلمین سید «واثق البطاط» سخنگوی حضرت آیت الله سید «محمدعلی علوی گرگانی»، از مراجع تقلید قم در عراق است.

   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=8689
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.