تاريخ انتشار: 08 مرداد 1399 ساعت 00:08:13
انّما الأعمال بالنيات

✍️مراجع تقلید و علمای بزرگی طی سال های گذشته آشکارا و مکرر هیئت های مذهبی را از ابتلا به شرک گویی و اعمال غیر دینی پرهیز دادند که به جایی نرسید . برخی مداحان حتی هشدار و تذکرات مقام معظم رهبری بعنوان ولایت فقیه را هم تمکین نکرده و به سبک و سیاق گذشته به ادامه و تکثیر مراسم مذکور پرداختند.
✍️امام خمینی(ره) علی رغم همراهی عاشقانه مردم ایران که تا اهدای جان امتداد داشت در برخورد با انحرافات در مراسم مذهبی علی الخصوص محرم [تاکید داشتند] تا جایی که بحث معضل هیئت های مذهبی تکایا و برخی حسینه ها و غیره دغدغه دائمی هیئت ها و علمای مساجد بوده و هست.
✍️فریاد علمایی چون استاد شهید مطهری در مقابله با تحریف عاشورا و مقابله با انواع انحراف در مراسم محرم اعم از سخنرانی های پوچ و بی ارزش مبتنی بر داستان سرایی تا اشعار هجو گونه و تاریخ سازی های دروغین تحت عنوان وصف حال و اعمال و حرکات غیر دینی علی رغم شجاعت و ارزش های بسیار  در نهایت مظلومیت و غربت راه بجایی نبرده است.
✍️دهه محرم کما فی السابق و به استثناء موارد خاص و بخشی از مساجد عالم محور همچنان در تسلط وعاظ و مداحان قرار داشته و طی تمام چهل سال گذشته تلویزیون نیز کاملا در خدمت پوشش مراسم پر هیجان و شورانگیز واعظ و مداح محور قرار دارد.
✍️علمای اهل تفکر و دارای دغدغه هنوز نامحرم مُحرم شناخته شده و جز در جمع نمازگزاران اهل معرفت برخی مساجد عالم محور راه بجایی ندارند . سخنان عالمانه نیز کما فی السابق جایی در ساعات پخش و تبلیغ تلویزیون ندارد ، همانطور که تفسیر سوره حمد امام خمینی در اوج اقتدار رهبری ایران انقلابی از طریق تلویزیون کشورمان قابل پخش تشخیص داده نشد.
✍️هنوز عالمان اهل معرفت نیز از جسارت لازم مستمر در برخورد با انحصار دین در مُحرم برخوردار نیستند ، هنوز عالمان و حتی مراجع جسارت گفتن از ضرورت اتکا بر شیوه و سنت صاحب فقه شیعه که به باقر العلوم(ع) و صادق آل عبا(ع) می شناسیم ندارند . هنوز علمای اهل مکتب امام محمد باقر علیه السلام و امام جعفر صادق علیه السلام مظلوم مراسم محرم و حاشیه نشین واعظ روضه و مداح اشعار غیر قابل اتکا و داستان سرایان وصف حال هستند.
✍️حوزه های علمیه بیش از هزار سال گذشته را به نام امام باقر علیه السلام و امام صادق علیه السلام طلبه پذیرفته و لباس علم دین می پوشانند اما هنوز در محرم نیستند . علی رغم هشدار صریح مقام معظم رهبری در مورد بدعت های مکرر و دهه سازی های جدید [...] هنوز راه بجایی نبرده است.
✍️شاید بسیاری هرگز به فلسفه ی برپایی یک دهه قبل از روز واقعه تامل نکرده باشند که محرم سالروز بزرگداشت وفات و شهادت نیست . محرم فرصتی برای آگاهی است . شناخت و درک حقایقی که می تواند به درخواست اعمال عدالت از سوی مردم و حاکمان بیانجامد.
✍️بسیاری در غوغای مراسم فراموش کرده یا دریافتند که ماموم بر امام پیش نیست و حضرت سیدالشهداء علیه السلام تا ابد ماموم پدرش امام امیرالمومنین علی علیه السلام و برادرش امام حسن مجتبی علیه السلام خواهد بود ، همانطور که اصرار بر اصلیت الگوی قیام عاشورا در برابر ظلم و ظالم یا دین ستیزی چیزی جز انکار سیره عملی غیر عاشورایی امامان معصوم بر حق تا حضرت قائم ن(عجل الله تعالی فرجه) نیست.
✍️امروز مداحی بی مایه که جز داستان سرایی به نام وصف حال در چنته نداشته و ندارد به دلیل سکوت عالمان دین ، جسارت کرده خود را منجی و صاحب شیعه و محرم دانسته ، حتی در خصوص جان مومنان حکم می دهد . هر چند شاید روایت از رسول خدا را شنیده باشند که فرمود انّما الأعمال بالنيات که ایکاش عالمان دین هم شنیده باشند و کمر همت در دفاع از شریعت بسته و در دفاع از گوهر دین محمدی(ص) و تفکر علوی(ع) به میدان آمده و علیه جریان پر قدرت تحریف شیعه باقر العلوم و صادق آل عبا قیام می کردند.

  تعداد بازديدها: 3862
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86820
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.