تاريخ انتشار: 03 ارديبهشت 1399 ساعت 21:30:03
إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

✍️خداوند که رب العرش الکریم است فرمود إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ  و با پرسشی ما را به خود آورد که فرمود وَمَا أَدْرَاكَ مَا لَيْلَةُ الْقَدْرِ که با خود تامل کنیم که عظمت و فرصت قدر را نشناخته و درک نمی کنیم.
✍️فرمود لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ که شب قدر از هزار ماه بهتر است شبی که به اذن رب العالمین تَنَزَّلُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ واقع می شود و آسمان و زمین در هم می آمیزند و ما آدمیان هم در کمترین زمان ممکن و  بِإِذْنِ رَبِّهِمْ فرصت داریم که عروج را تجربه کنیم تا ما نیز با بهره گیری از برکات ماه رحمت ، مغفرت و خیرخواهی با اهل سَلَامٌ هِيَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ همراه بوده باشیم.
✍️ما که مخلوق خاص و منتخب جانشینی حضرت رب العالمین نامیده شدیم باید باور کنیم که شَهْرُ رَمَضَانَ ما را به فضای سَلَامٌ هِيَ حَتَّى رهنمون خواهد کرد تا شان و منزلتی بیابیم که شایسته أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ خود باشیم.
✍️فرمود که ما همه با هر رنگ و زبان و از هر قومی هُدًى لِلنَّاسِ قابل هدایتیم و با ادله محکم بَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَى اگر بخواهیم و بر عهده و پیمان وفادار مانده باشیم به وَالْفُرْقَانِ رسیده در تشخیص حق و باطل گرفتار حیرت نشویم.
✍️باید بدانیم و باور کنیم که بندگی و عبادت برای درهم ریختن و درهم شکستن ما نیست که آسان مقدر کرده و برای بندگان سخت نمی خواهد که فرمود يُرِيدُ اللَّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلَا يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ شاید که شکر گزار لطف و محبت بی انتهایش باشیم.
✍️امروز خواستم از غیبت ، تهمت و توهین پی در پی روحانی سیاست زده بر بالای منبر و قرآن شب ۲۱ بر سر که مکرر علیه دیگران داشت ، بنویسم که نشد خدا را شاکرم که تذکر و اشاره پیام دریافتی از یک عزیز به سوره مبارکه حجرات متوجه و مسیر نوشتن در استقبال از ماه شریف را مشخص کرد.
 ✍️باریتعالی در آیات شریف سوره مبارکه حجرات ما همه را به بیانی ساده و موجز و چه زیبا به سیره انسان ساز نبی مکرم صلی الله علیه و آله و سلم دعوت می فرماید :
* لا تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيِ اللَّهِ وَ رَسُولِهِ
* فتَبَيَّنُوا
*فأَصْلِحوُا
*وأَقْسِطُوا
*لا يَسْخَر
*ولَا تَلْمِزُوا
*اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ
*ولَا تَجَسَّسُوا
*ولَا يَغْتَبْ

  تعداد بازديدها: 3053
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=86084
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.