تاريخ انتشار: 20 فروردين 1399 ساعت 17:21:23
امام منتظر ما است که بیائیم

✍️امام علی علیه السلام که پس از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم برترین عالم است پس از کج راهه امت ۲۵ سال خانه نشین شد و روزهای خلافت کوتاه را برای برخورد با کجی ، تحریف و دروغ ناچار از جهاد بود.
✍️امام علی علیه السلام در اولین خطبه پس از پذیرش خلافت فرمود شما را طاقت حمل خلافت من نباشد و دير يا زود از من رو گردان ميشويد ..... من كسى نيستم كه پا از دائره حقيقت بيرون نهم و بخاطر عناوين موهوم طبقاتى حق مردم را پايمال كنم و يا تحت تأثير سفارش و توصيه اشراف قرار گيرم من تا داد مظلوم را از ظالم نستانم وجدانم آرام نمي گيرد و تا بينى گردن كشان را بر خاك سرد و تيره نمالم راضی نخواهم بود.
✍️امام خمینی رضوان الله علیه خطاب به مقامات و سیاسیون می فرمودند اگر قیام مردم ایران نبود تمامی انقلابیون و مبارزین همچنان باید تحت زندان ، شکنجه و تبعید بودند.
✍️ظهور مبارک حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و قیام مردم در برپایی حکومت عدل و داد قطعا لازم و ملزوم یکدیگرند ، امام بی امت ناچار از تنهایی و خانه نشینی است و امت بی امام جز حیرت و سرگردانی راه بجایی ندارد.
✍️شاید به همین معنا است اشاره آیه شریفه فرمود وَأُمِرْتُ لِأَعْدِلَ بَيْنَكُمُ یعنی که بسط عدالت بین مردم مهمترین مسئولیت و ماموریت رسالت و امامت است.
✍️اما اگر ما امت منتظر به شایستگی اماده نبوده و پاسخ انتظار امام را نداده و به معیادش نشتابیم شاید مخاطب بارز هشدار آیه شریف باشیم که فرمود یا ایُّها الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِه فَسَوفَ یَأتِیَ اللّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَ یُحِبُّونَهُ که مومنان هرکس از شما از آیین خود برگردد خداوند جمعیتی را بجای شما می آورد که آنها را دوست دارد و آنان (نیز) او را دوست دارند.
✍️آیا سستی و کاهلی در لبیک به مولای عدالت گستر صبور و بردبار را نباید دلیل ابتلای ما به وعده آیه شریفه الاّ تنفُروا یُعَذِّبکُم عذابا اَلیما و یَسْتَبدِل قوما غَیرَکُم  بدانیم که وعده فرمود اگر به سوی میدان جهاد حرکت نکنید خداوند شما را مجازات دردناکی می کند و گروه دیگری غیر از شما را به جای شما قرار می دهد.
✍️آیا مجازات و تنبیه دردناک و شدیدتر از محرومیت از حضور در حلقه محبان مولای قیام و قیامت و بسط دهنده عدالت و مهربانی می شناسیم.
✍️اگر به فرموده آیه شریفه بهترین مخلوقات مومنان دارندگان اعمال شایسته خواهند بود (انَّ الَّذینَ آمَنوا و عَمِلوا الصّالِحات اولئِکَ هُم خیرُ البَریَّةِ) پس باید که برای کسب شایستگی حضور در میعاد ، مومنانی باشیم که به صبر و حقیقت عامل و دعوت کننده ایم.
✍️اگر با بی عملی و بد عهدی امام رئوف و عدالت گستر را همچنان چشم انتظار محیا و آمدنمان نگاه داریم شاید ناچار از تحمل بار سنگین مشاهده حضور و بروز ملتی دیگر برای همراهی و برافراشتن پرچم حق و عدالت بجای خود باشیم که وعده فرمود وَلَكِنَّ اللَّهَ يَهْدِي مَنْ يَشَاءُ پس باید بشتابیم که امام هر ساله در جوار کعبه و هر روز در همسایگی ما منتظر آمدن ماست.
✍️اگر قیام قائم آل محمد (ص) را آغاز بسط عدالت و مهربانی بر تمامی ابناء بشر می دانیم باید ما نیز به تبع رسالت مولای عدالت گستر به جهانی بیندیشیم که باید به دست با کفایت حضرتش به ساحل صلح و صلاح دنیای مواج هدایت گردد.۲۰فروردین۹۹

  تعداد بازديدها: 2695
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85965
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.