تاريخ انتشار: 18 فروردين 1399 ساعت 20:05:43
به عمل کار برآید

✍️درصد بهبود یافتگان کرونا نسبت به ده روز گذشته از ۳۳٪ به ۳۷٪ افزایش و تعداد مجموع فوت شدگان از ۷.۲٪ به ۶.۱۸٪ کاهش دارد، نکته مهم اینکه درصد جانباختگان طی ده روز گذشته ۴.۵٪ یعنی ۱٪ کمتر از متوسط جهانی است.
✍️آمار بالای جانباختگان کشورمان نسبت به برخی کشورها مانند آمریکا (۴.۲٪ ) به دلیل کثرت بیماران زمینه ای مانند قلب و عروق ، فشار خون ، بیماریهای تنفسی ، دیابت و .... است.
✍️دولت به معنای مجموعه حکومت شاید برای اولین بار با تمام توان ذیل فرماندهی واحد به ریاست رئیس جمهور در تلاش مهار کرونا و تبعات پر تعدادش هستند، اقدامی بسیار بزرگ وه به دلیل مشکلات و تنگناهای اقتصاد ایران با دشواری فراوانی همراه خواهد بود.
✍️رئیس جمهور که برای اولین بار بنابر فرمان مقام معظم رهبری در موقعیت دستور لازم الاجرا به قوای سه گانه ، نیروهای مسلح و برخی دستگاه های حاکمیتی است، از یک طرف با مقاومت و افاضات برخی مقامات روبرو است و از سوی دیگر متاسفانه همچنان به عنوان مهمترین اولویت سیاسی مورد تهاجم و تخریب برخی عناصر جریان فکری مقابل قرار دارد، مانند تیتر سازی برخی روزنامه های صبح امروز که جز کینه ورزی و همصدایی با عملیات روانی تخریبی لشکر گروهک نفاق مستقر در آلبانی و .... چیزی نیست.
✍️عناصری که باید بفهمند دولت با بودجه حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی (۲۰٪ کسر بودجه) وارد سال ۹۹ شد و حالا باید با سه مسئله جدید سقوط قیمت فروش حداقلی نفت، تخصیص ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه به کرونا و منتفی بودن درآمد مالیاتی حداقل شش ماه اول که باید رکن اصلی بودجه ۹۹ باشد کنار بیاید.، به زبان ساده بودجه ۹۹ که باید بودجه جهش تولید هم بود در بهترین حالت احتمالا باید با کسر بودجه ۶۵٪ - ۴۵٪ سازگاری کند.
✍️دستگاه عملیات روانی گروهک نفاق و برخی دیگر از معاندین و متاسفانه برخی عناصر رقبای سیاسی غافل طی روزهای گذشته مکرر نوشتند که ویروس جهش یافته و ناشناخته کرونا ضمن ابتلاء بالغ بر ۲۰۰ هزار آمریکایی حداقل ۱۲ هزار نفر را به کام مرگ کشید. همزمان ادعا کردند بدلیل بی کفایتی و کم کاری رهبری ، رئیس جمهور و حاکمیت ایران ۵۰ هزار ایرانی مبتلا و ۳۵۰۰ نفر جان باختند یعنی ویروس جهش یافته و ناشناخته در آمریکا برای ایران به بی کفایتی رهبران تعبیر می شود.
✍️اما علی رغم وجود صدها مشکل و مسئله لاینحل اقتصادی که از تحریم حداکثری بر سرمان آوار شده است، باید به دقت مراقبت کنیم تا در چرخه شایعه پراکنان و دروغ پردازان گرفتار نشده و عامل سیاه نمایی علیه کشورمان نباشیم، لذا توجه به چند نکته و شکرگزاری را ضروری می دانم.
✍️هزاران فروشگاه زنجیره ای کوچک و بزرگ در کنار ده ها هزار سوپر و مغازه مملو از کالای مصرفی و ضروری هستند.
✍️مواد شوینده در حجم بسیار بالا در تمامی مراکز کوچک و بزرگ و در تمامی نقاط دور و نزدیک بدون تغییر معمول قیمت سالانه قابل دسترس و خرید هستند.
✍️اقلام خوراکی اعم از پروتئینی، برنج و ... در تمام مراکز به وفور عرضه و تمامی فروشگاه ها و میادین تره بار حتی در روزهای تعطیل عید قابل مراجعه بوده و هستند.
✍️محصولات لبنی در تمامی مراکز به وفور و بدون تغییر قیمت معمول در حال عرضه است.
✍️چرخه عظیم پخت و عرضه نان حتی بدون یک لحظه تعطیلی در حال فعالیت است.
✍️امروز ضمن تامین تمامی نیازهای اقلام بهداشتی مراکز درمانی شاهد عرضه گسترده اقلام مذکور از طریق فروشگاه های زنجیره ای ، داروخانه ها و سوپرها هستیم.
✍️حداقل بالغ بر ۴ میلیون تن کالای ضروری شامل یک قلم ۳۰۰ هزار تن برنج در انبارهای گمرک کشور ذخیره، که باید به مرور تخلیه و توزیع شوند.
✍️برخلاف تمام تاریخ کشورمان برای اولین بار در بدترین موقعیت زمانی بیش از ده هزار کادر جدید پرستاری طی کمتر از ده روز جذب و بین مراکز درمانی درگیر کرونا تقسیم شدند.
✍️ما برخلاف برخی کشورها که متاسفانه جنازه کرونا را در خیابانها رها یا می سوزانند حتی از انجام تمامی واجبات دفن عدول نکرده ایم.
✍️نیروهای نظامی و بسیج دوشادوش هلال احمر ، شهرداری های سراسر کشور ، آتش نشانی ، نیروی انتظامی ، کادر درمانی و گروه های متنوع و گسترده مردمی همه در میدان عمل حضور داشته، بی هیچ سخنی مشغول خدمت و جهادی مقدس و ماندگار هستند.
✍️دولت علاوه بر کارکنان و بازنشستگان در صدد تامین حداقل چند ماه حقوق و بسته های حمایتی ده ها میلیون نیروی کاری است که به ضرورت باید در خانه بمانند.
✍️ملت ما نیز باید همه با پرهیز از ترویج یاس و ناامیدی یا سیاه نمایی و خدای ناکرده تخریب دولتی که با تمام ارکان و توان باید در میدان مدیریت عالی و میدانی مبارزه با کرونا باشد در خدمت خود ، خانواده و کشورمان باشیم.

  تعداد بازديدها: 2952
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85957
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.