تاريخ انتشار: 10 فروردين 1399 ساعت 19:56:12
مرگ نزدیک است

✍️سخنگوی وزارت بهداشت آمار ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۹ فروردین را ۳۰۷۶ بیمار جدید و تعداد کل بیماران ۳۵۴۰۸ ، بهبود یافته ۱۱۶۷۹ نفر ، جان باختگان امروز و کل را ۱۳۹ ، ۲۵۱۷ نفر و ۳۲۰۶ نفر را در وضعیت شدید اعلام و همه در کمال  آرامش شنیدیم.
✍️هنوز یادمان است که اعلام ۲۸ مبتلا و ۵ جان باخته در ۳ اسفند جامعه را دچار شوک و وحشت کرده بود . گویی طی روزهای گذشته در برابر آلام کرونا دچار تخدیر و بی حسی شده باشیم . امروز به شکل حیرت آوری از افزایش عدد ۲۸ نفر با ۳۶۰۰۰ مبتلا و ۵ جان باخته به ۲۶۰۰ نفر فوت شده دلمان را نمی لرزاند.
✍️جهان بزرگترین قرنطینه تاریخ را تجربه می کند . آمریکا که به ساخت کرونا متهم بود در کمترین زمان ممکن و علی رغم آمادگی و ظرفیت بالای خدمات درمانی در جایگاه بزرگترین قربانی قرار گرفته است.
✍️امروز تمامی کشورهای جهان با سطوح مختلف به کرونا آلوده هستند . هر چند نسبت ضریب آلودگی و میزان جان باختگان برای کشورها مختلف است نسبت جهانی جان باختگان به مبتلایان حدود ۴.۳٪ و برای کشورمان متاسفانه در شرایط حاد و خطرناک ۷.۲ ٪ بعد از ایتالیا و اسپانیا با ۱۰٪ و ۸.۳٪ قرار دارد ، نسبتی که برای آلمان با حدود ۵۷۷۰۰ مبتلا و ۴۳۰ جان باخته کمتر از ۰/۸٪ یا برای آمریکا با حدود ۱۲۰۰۰۰ مبتلا و ۲۰۰۰ جان باخته حدود ۱.۶٪ است.
✍️انبوه مسافرین نوروزی که با سرخوشی مضحکی به ارابه حامل ویروس مرگ تبدیل و پاسخ خبرنگاران  را به مزاح می دهند ، ناقلین غفل یا جاهلی که شهر به شهر حامل ویروس مرگ بوده و هستند. ناقلین غافل و جاهل که به نص حکم شرعی صادره از سوی مرجع عالی قدر حضرت آیت الله العظمی سیستانی پرداخت دیه توسط ناقل غافل و جاهل را واجب می کند.
✍️رئیس جمهور در جلسه امروز دولت با لحنی ساده و عادی به تخصیص بودجه اضطراری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی برای شرایط کرونا اشاره کرد،  در حالیکه بودجه مصوب غیر مجلسی ۹۹ با حداقل ۲۵٪ کسری همراه ، که به لطف کرونا به کسری حدود ۵۰٪ خواهد رسید ، مگر آنکه بخش بزرگی از ذخیره ارزی برداشت یا مطالبات مسدود کشورمان با موافقت رییس جمهور ترامپ آزاد شود.
✍️دولت حتما باید با لحنی جدی و قابل فهم از کم و کیف مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا بگوید ، چرا که حجم خسارت وارده به اقتصاد غیر دولتی و عمومی می تواند بسیار عمیق و گسترده تر از تصور عامه مردم باشد ، ضمن اینکه کشور پس از اصرار چهل ساله و البته ناخواسته و به لطف تحریم به زعم برخی در شرایط مبارک اتکا به درآمدهای داخلی بودجه غیر نفتی قرار دارد.
✍️عسگری رئیس صدا و سیما در جلسه دولت خطاب به رئیس جمهور مدعی شد که سازمان تحت امرش افکار عمومی جامعه را مدیریت می کند. عسگری کم و کیف تبلیغات حجیم تلویزیون را به دلیل قرارداد با توسکا ، گریز ناپذیر اعلام کرد . ادعای عسگری در حالی است که بسیاری از دستگاه ها و مقامات حاکمیتی در شرایط بروز بحران یا امثال کنارگیری ۷۵٪ مردم از صندوق رای معتقد بودند افکار عمومی و جامعه تحت تاثیر رسانه های بیگانه و دشمن عمل می کند.
✍️دادستان در حالی بر جدیت برخورد با تخطی از قانون ، اشاعه اخبار جعلی ، دروغ پردازی و تشویش اذهان عمومی تاکید می کند که هنوز خبری از سرانجام اخباری مانند کشف ده ها میلیون دستکش ، ماسک و غیره برای افکار عمومی روشن نشده است . هنوز نتیجه برخورد دادستان با آخرین مورد دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی توسط صدا و سیما مبنی بر شیوع ویروس کرونا از طریق هوا مشخص نیست.
✍️علی رغم اینکه حضرت آیت الله العظمی سیستانی به صراحت و با شجاعت کامل حکم شرعی مسئولیت افراد ناقل و آلوده که ناخواسته باعث ابتلاء دیگران به ویروس کرونا می شوند را در حد پرداخت دیه کامل بیان فرمودند ، هنوز مقامات مسئول با افتخار به خواهش از افراد بی توجه به لزوم خانه نشینی اقدام و صیانت جدی و مقتدرانه از حقوق عمومی و حق الناس را پیگیری نکردند.
✍️خبر فوت مرحوم آیت الله سید جعفر‌ کریمی مسئول شورای استفتائات مقام معظم رهبری یادآور پیشنهاد سال های دور تشکیل شورای فقهی (استفتائات) توسط مرحوم آیت الله هاشمی در خطبه نماز جمعه تهران بود . پیشنهادی که طبق روال معمول با هجمه ، تند گویی ، توهین ، تحقیر و تخریب برخی روحانیون و علمای تهران و قم همراه گشت.
✍️سید حسن نصرالله در گفتگو با شبکه المنار با توجه به شرایط جهان درگیر کرونا که آمریکا تا آفریقا را فرا گرفته است ، اظهار کرد: لبنان هم جزئی از جنگ جهانی علیه این کرونا است . جنگی که به همکاری همگانی و جهانی نیاز دارد . جنگی که لبنان هم برای پیروزی باید از تجربه همه کشورها استفاده کند.
✍️خبرگزاری مهر تصاویری از خیابان های دمشق منتشر کرد که به دلیل منع آمد و شد کرونایی بسیار خلوت و البته زیبا است . خیابان هایی که هیچ نشانی از ویرانی های معمول مندرج در تصاویر تلویزیون ندارد . گویی دمشق خبرگزاری مهر بر خلاف دمشق سیما هرگز جنگی ندیده است. ۱۰فروردین۹۹

  تعداد بازديدها: 2705
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85881
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.