تاريخ انتشار: 09 فروردين 1399 ساعت 18:16:08
سپاه پاسداران متعلق به همه ملت است

الگو قرار گرفتن پاسداران از سیدالشهدا (ع) و جهاد مخلصانه در راه حضرت حق و ازخود گذشتگی و نادیده گرفتن و گذشت از همه مواهب دنیایی برای دفاع از کشور و ملت مان، از ویژگی های بارزشان بود، تا آنجا که حضرت امام آرزو می کرد که : ای کاش من هم یک پاسدار بودم !

جماران: در تقویم ما روزهایی برجسته گردیده و بزرگ داشته می شوند، از آن جمله روز سوم شعبان، سالروز میلاد با سعادت ابا عبدالله الحسین علیه السلام است.

 حضرت امام خمینی(س) در سال ۵۸ این روز را، روز پاسدار نامگذاری کردند. باید شباهتی بین پاسداران و سیدالشهدا دیده می‌شد و یا انتظاری از آنها می بود که این روز به نامشان نامگذاری گردید.

جهاد و شهادت، راه و رسم ائمه اطهار و همه بزرگان ما در طول تاریخ بوده است. ما در زیارت امین الله که زیارت نامه جامعی می باشد، حضرات معصومین را اینگونه مورد خطاب قرار می دهیم که جاهدت فی الله حق جهاده . توآنگونه که باید حق جهاد را به جای آوردی.

در سالهای اولیه انقلاب، این سپاهیان بودند که با عده و عده کم توانستند نقش برجسته ای در تأمین امنیت کشور ایفا نمایند و در دوران دفاع مقدس نیز نگذاشتند دشمن بعثی با همه امکانات و توانمندیهایش و با همه پشتیبانی هایی که از او می شد به اهدافش برسد. الگو قرار گرفتن پاسداران از سیدالشهدا (ع) و جهاد مخلصانه در راه حضرت حق و ازخود گذشتگی و نادیده گرفتن و گذشت از همه مواهب دنیایی برای دفاع از کشور و ملت مان، از ویژگی های بارزشان بود، تا آنجا که حضرت امام آرزو می کرد که : ای کاش من هم یک پاسدار بودم !

البته حضرتشان برای تحقق این انتظار مهم، تذکراتی در مواقف و زمان هایی بیان می فرمودند. فراموش نمی‌کنیم که در جلساتی، ایشان سپاه و روحانیون را از سایر اقشار متمایز می نمودند. مثال بقال و خلافکاریش را شنیده بودیم که اگر بقالی مرتکب خلافی شود، مردم می‌گویند این بقال خلافکار است ولی اگر یک پاسدار یا یک روحانی مرتکب خلافی شود می گویند روحانیون و پاسداران چه هستند!!

متذکر می شدند که سپاه متعلق به همه ملت است و برحذر می داشتند سپاه و سایر نیروهای مسلح را از ورود به احزاب و دسته بندی های سیاسی و گروهی و حتی احزاب و گروه‌های اسلامی مورد تایید.

حق هم همین بود که سپاه می بایست در رأس هرم، فراتر از کلیه گروه ها و دسته بندی ها قرار داشته و کلیه مردم را در بر گیرد، چرا که سپاه متعلق به همه بوده و می باشد.

شاهدان آن عرصه های جهاد و شهادت ملاحظه می کردند که این مجاهدت و اخلاص، ملکه ذهنی اکثریتی از فرماندهان یگان های رزم و همچنین پاسداران و بسیجیان رزمنده گردیده بود. آنان به چیزی جز کسب رضای حضرت حق فکر نکرده و برای رسیدن به آن از هیچ کوششی فروگذار نمی نمودند و کم نبودند بسیجیانی که در پایان ماموریت سه ماهه شان، کمک هزینه ناچیز دریافتی خود را نیز در صندوق های کمک به جبهه واریز می کردند.

در آن دوران، نه امکان به تصویر کشیدن آن صحنه های ایثار و فداکاری بود و فرماندهان هم راضی به این امرنمی شدند و هر آنچه که دیدیم و شنیدیم بر اساس گفته های شاهدان عینی بود که بعدها لب به سخن گشودند. همانگونه که ملت ما نادیده و ناشنیده هایی را در مورد حاج قاسم پس از شهادت آن مجاهد فی سبیل الله دیدند و شنیدند.

 تک‌تک فرماندهان و رزمندگان ما مصداق بارز جاهدت فی الله حق جهاده بودند. یکی از آن ها شهید مهدی باکری، فرمانده غیورآذربایجانی بود. در جلسه بزرگداشتی برای ایشان، شاهد غبطه خوردن دو شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی نسبت به شهید باکری بودم. شنیدیم و دیدیم که بعد از  شهادت حاج احمد، حاج قاسم در مورد حاج احمد چه می گفت و حاج احمد در مورد شهید باکری.

 شهید همت ، شهید خرازی، شهید زین الدین و تک‌تک فرماندهان شهید مان نیز اینگونه بودند.

اکنون ما هستیم و تداوم راه این بزرگواران.

امروز عرصه های جهاد و شهادت به گونه دیگری رقم خورده و میدان برای گروه های دیگری باز شده که الحق همان گونه عمل می‌کنند که گذشتگانمان عمل می کردند.

کادر درمانی و پرستاران و سایر خدمتگزاران عرصه سلامت کشور میدان دار این رزمگاه هستند و شاهدیم که چه ایثارگرانه وخالصانه فداکاری می کنند.

الحمدلله، نیروهای مسلح همه و همه در این عرصه جدید وارد شده‌ و هر کدام به قدر توان و امکانات خود، در این میدان انجام وظیفه می نمایند و همه باید قدردانشان باشیم ولی این نکته را نیز دوستان ما نباید از خاطر ببرند که امروزه با توجه به حساسیت های موجود، سپاه باید بیشتر از گذشته اثبات کند که در مسیری جز خدمت خالصانه برای مردم کشورمان حرکت نمی نماید و چه خوب گفت شهید حاج قاسم که باید حرکت ما بر اساس عشق به مردم باشد.

در این وادی انتظار می رود سپاه و سپاهیان همچنان و بر سیاق اسلاف پیشین خود، در طلب رضایت حضرت حق و برای یاری رساندن به خلق تلاش کرده و کلیه امکانات لجستیکی خود را که تامین کننده آن ولی نعمتانشان که همانا مردم می باشند در هر عرصه ای که نیاز است به میدان آورند و از هر اقدامی که شائبه حرکت های نمایشی را در اذهان ایجاد کند اجتناب نمایند. خدمات شایسته سپاه هنگام وقوع بلایای طبیعی از دید تیزبین ملتمان از هر گروه و با هر سلیقه ای مخفی نمی باشد و آن را ارج می نهند و قضاوت آنها بر حق و حقیقت استوار می باشد.

در پایان، من به عنوان کسی که با این دوستانمان معاشر بوده ام باید عرض کنم هنوز کم نیستند فرماندهان و مسئولان سپاه ( چه آنها که در مسند فرماندهی ایفای نقش می کنند و چه آنهایی که عهده دار مسئولیتی نیستند) که بر صراط دوستان شهیدشان حرکت کرده و می کنند.

این روز باید برای همیشه ایام، بزرگ داشته شود و همه باید قدردان آنانی باشیم که در بزنگاه های گوناگون تاریخ، مخلصانه و بدون هیچ چشم داشتی به انجام وظیفه پرداخته و می پردازند. تلاششان را ارج می نهیم و برای آن ها توفیق خدمت خالصانه به مردم را از خداوند متعال مسئلت می نماییم.

در خاتمه سوم شعبان ، میلاد مسعود امام حسین ( ع) و روز پاسدار را به همه کسانی که از ارزش های متعالی اسلام پاسداری می نمایند و همه شیفتگان راه و رسم اباعبدالله الحسین (ع) تبریک و تهنیت عرض می کنم.

  تعداد بازديدها: 961
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85870
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.