تاريخ انتشار: 08 فروردين 1399 ساعت 01:05:29
از نسیم بهاری شعبان بهره بردار

عالم بزرگواری به نقل از علامه شوشتری می گفت: همه می گویند موحد باشید ولی من می گویم کمی هم مشرک باشید! کمی هم در امور خدا را در نظر بگیرید و در اعمال روز مره و تصمیماتتان سهمی هم به خدایی بدهید!

این روزها که همه از کرونا می گویند و ایام را چه بسا در خیال کشف هر چه سریعتر نسخه ای شفابخش یا واکسن پیشگیری از کرونا سپری می کنند، هستند برخی کسانی که با سواستفاده از شرایط موجود ، دم از درمان یا پیشگیری کرونا توسط آنچه منتسب به دین می کنند و طب اسلامی می نامند زده و  بعضا با دعوت به عدم رعایت دستورات و نکات بهداشتی، اسباب مضحکه دین و مع الاسف دین گریزی به ویژه جوانان و با تاسف بیشتر حتی دین ستیزی گروهی را فراهم آورده اند.

در سوی دیگر اما عقلای جهان و ایران اعم از بزرگان دینی و اندیشمندان و فرهیختگان؛ به رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی و دستورات مسئولان مربوطه و متخصصان خصوصا در خانه ماندن و به سفر نرفتن، توصیه و سفارش کرده اند.

گرچه دعوای عقل و جهل ماجرای جدیدی نیست و قرنهاست که جریان دارد اما مهم آن است که مردم فریب جنود جهل که در مورد یاد شده لباس دین را ربوده و بر تن کرده، نخورند! بر 《عقل》 این نخستین و زیباترین مخلوق خدا تاکید بورزند؛ با اعتماد به کادر درمانی، دیدگاه متخصصان را جامع عمل پوشند و حالا که کرونا مردم را از بهره برداری از باد بهاری و درختان و شکوفه ها در دامان طبیعت  محروم کرده، در این مقارنه؛ خود را در مسیر نسیم بهاری شعبان المعظم - که در هر کوی و برزن و خانه و کاشانه وزیدن گرفته - قرار داده و بر شاخه های درخت بهشتی طوبا بیاویزند.

متخصصان می گویند که ترس و اضطراب بیش از حد، موجب تضعیف سیستم دفاعی بدن شده و علاوه بر فرسایش روان؛ باعث ضعف جسمانی و آمادگی برای ابتلا به انواع بیماری هم می شود. در روزهای گذشته شاهد رفتارهای افراطی و تفریطی در برابر کرونا بودیم.  برخی با نگرانی بیش از حد، حتی از انجام برخی امور عادی و شخصی در خانه خود هم پرهیز داشته و به قول معروف از خواب و خوراک افتاده اند و برخی بی محابا و بدون رعایت توصیه های متخصصان امور درمانی و بهداشتی با بی خیالی به خیابان گردی و دید و بازدید و سفرهای نوروزی پرداخته و به شیوع کرونا و ناامنی روانی آحاد مردم که مراعات کرده اند، دامن زدند.

 امروز اما بهتر می توانیم به برکت فرارسیدن شعبان #در_خانه_بمانیم ، اسباب شادی مضاعف خانواده را در اعیاد شعبانیه فراهم آوریم؛ با توسل و توکل، موجب آرامش روحی و روانی خود و سایرین بوده و جانمان را در زلال صلوات و مناجات شعبانیه شست و شو دهیم.

 

می توانیم با تکیه برعقل و رعایت نکات بهداشتی و قوانین خاص و شاید سختگیرانه این روزها و روزهای آینده، امید به توان تخصصی دانشمندان و فرا رسیدن فردایی امن و آرام در سراسر زمین داشته باشیم ولی از نگاه به آسمان غافل نشویم.

و گوش جان بسپاریم به ندای پیامبر محبت و رحمت(ص) که فرمود: 《شعبان ماه من است》 و با هم مهربانتر باشیم.‌‌

به استقبال میلاد پر سرور سرور جوانان بهشت حضرت امام حسین برویم. در سایه سار معرفت آقا ابوالفضل العباس ، ادب و آداب بهداشت فردی و جمعی و حق و حقوق دیگران را بیشتر رعایت کنیم و با صحیفه سجادیه ی زینت عبادت کنندگان امام سجاد، آرامش گمشده خود را بازیابیم.

و امیدوار باشیم به ظهور مولود نیمه شعبان و مصلح کل - این دوای همه دردها و مرهم آلام بشری - که: بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین

  تعداد بازديدها: 1096
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85855
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.