تاريخ انتشار: 07 فروردين 1399 ساعت 18:33:14
با تصمیمات قطره‌چکانی به جایی نمی‌رسیم/ کل کشور در حالت آماده‌باش قرار گیرد

محکم و قاطع باید برخورد کرد والا ممکن است این ویروس تا ماه‌ها با ما همراه باشد و بسیاری از مسئولان، پزشکان و مردم ما را از دست ما بگیرد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تصمیمات قطره‌چکانی و موقت به جایی نخواهیم رسید، خواستار برخورد محکم و قاطع در مقابله با کرونا و قرار دادن کل کشور در حالت آماده‌باش شد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «تقریبا یکماه پیش تاکید کردم که نباید وقت را از دست داد، دولت باید کاملا قاطعانه و در اسرع وقت قرنطینه‌ی شهرهای آلوده، منع رفت و آمد و تعطیلی ارگان‌های دولتی را با اتخاذ تدابیری که کمترین لطمه به مردم وارد شود را با نظر کارشناسان داخلی و خارجی اعمال کند.

الان ‌هم همانطور که هم در هیات رئیسه‌ی مجلس تاکید کردم و هم در گفتگو با مسئولین مرتبط تاکید داشتم، معتقدم با تصمیمات قطره‌چکانی و موقت به جایی نخواهیم رسید و همانطور که در بیشتر کشورهای دنیا انجام شد، محکم و قاطع باید برخورد کرد و کل کشور را در حالت آماده‌باش قرار داد والا ممکن است این ویروس تا ماه‌ها با ما همراه باشد و بسیاری از مسئولان ، پزشکان و مردم ما را از دست ما بگیرد.

درهمین راستا، طرحی به مسئولین وزارت بهداشت و حتی به دستگاه‌های استانی ارائه کردم و در جلسات جداگانه‌ای هم با استاندار آذربایجان‌شرقی ، امام‌جمعه‌ی محترم و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار کرده‌ایم و پیشنهاد دادم که این طرح را در استان اجرایی کنیم. حتی سازوکار اجرای این طرح را می‌توان در مدت ۲ روز آماده کرد. در جلسه با نماینده ولی‌فقیه در استان هم گفتم که از امکانات سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه روحانیت و ظرفیت ائمه جمعه در استان استفاده شده و مساجد را به عنوان پایلوت این طرح مورد استفاده قرار دهیم.

اما متاسفانه با این استدلال که مجبور به اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم ، این طرح را اجرایی نکردند.»

  تعداد بازديدها: 989
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85853
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.