تاريخ انتشار: 07 فروردين 1399 ساعت 18:22:48
عامل حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند اتهامات خود را پذیرفت

عامل حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند که موجب جان باختن 51 نفر شده بود، اتهاماتش را پذیرفت.

به گزارش جماران به خبرگزاری آناتولی ، عامل حمله تروریستی به دو مسجد در نیوزیلند که موجب جان باختن 51 نفر شده بود، اتهاماتش را پذیرفت.

«برنتون تارانت» عامل حملات تروریستی به مساجد «نور» و «لینوود» در شهر «کرایست‌چرچ» نیوزیلند در دادگاه اتهامات 51 فقره قتل و 40 فقره تلاش برای قتل و یک حمله تروریستی را پذیرفت.

به گزارش رادیو نیوزیلند، این تروریست 29 ساله استرالیایی تبار، از طریق ارتباط صوتی و تصویری از زندان «آوکلند» در جلسه دادرسی شرکت کرد، روز سه شنبه از طریق وکلای خود درخواست کرده بود که رسیدگی به پرونده وی پیش از موعد صورت گیرد. دادگاه قرار بود در ماه ژوئن به پرونده وی رسیدگی کند.

برنتون تارانت در جلسه قبلی دادگاه اتهامات علیه خود را رد کرده بود.

«جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزیلند روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در راستای اتخاذ تدابیر شدید به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا (کووید-19)، به مدت یک هفته وضعیت فوق‌العاده در سراسر کشور اعلام می‌شود.

به همین علت در جلسه دادگاه رسیدگی به حمله ترویستی برنتوت تارانت، 17 نفر از جمله خبرنگاران و امامان جماعت مساجد نور و لینوود به نمایندگی از مسلمانان شرکت کردند.

به علت شیوع کرونا تاریخ جلسه بعدی دادگاه که قرار است با حضور خانواده قربانیان برگزار شود، مشخص نشده است.

برنتون تارانت در 15 مارس 2019 به مساجد نور و لینوود در شهر کرایست‌چرچ نیوزلند حملات تروریستی انجام داد و 51 نفر از جمله زنان و کودکان را به قتل رساند، در این حملات تروریستی 49 تن دیگر زخمی شدند.

  تعداد بازديدها: 998
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85852
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.