تاريخ انتشار: 26 اسفند 1398 ساعت 23:23:29
آثار مبارک کرونا

✍️امروز قصد نوشتن نداشتم ، اما چند خبر خوب و ارزشمند به شوق نوشتنم آورد . امید که فردایی بهتر از امروز بسازیم و مشمول حدیث منسوب به امام کاظم علیه السلام نباشیم که فرمود مَن استَوى يَوماهُ فَهُوَ مَغبونٌ و انشاالله نخواهیم بود.
✍️این سه روز کیهان بر خلاف تمام روزهای شش سال گذشته بدون توهین ، تحقیر و تخریب نام روحانی رئیس جمهور را در صفحه اول درج و حتی وجه مثبت و امیدوار کننده سخنانش را تیتر کرد . سه روز گذشته صفحه نخست و حتی نوشته های سردبیری کیهان را منطبق با فهم امنیت ملی می دانم اگر نگاه سه روز کیهان را حتی صرفا ناشی از  درک شرایط دشوار مدیریت ملی مبارزه با کرونا بدانیم حتما از آثار مبارک کرونا است.
✍️اما متاسفانه برخی مانند وطن امروز این بار عقلانیت امنیت ملی محور کیهان را که بسیار هم ستودنی است سرمشق خود قرار نداده و همچون شش سال گذشته و حتی در روزهای کرونایی تخریب رییس جمهور و دولت را اولویت اول خود می دانند . هر چند بی توجه به آنها این روزهای کیهان را می ستایم.
✍️سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در گزارش امروز از پذیرش و بستری نمودن حدود ۵۰۰ مبتلای جدید خبر داد . در عین حال به نکته بسیار مهمی اشاره کرد . سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تاکید کرد که افراد مشکوک به کرونا از طریق طرح ملی غربالگری شناسایی و به مراکز درمانی هدایت شدند . یعنی با همت و تلاش یکایک مسئولین و تمامی سطوح درگیر از موقعیت بحران ساز مواجه با بیمار  به موقعیت فوق العاده شناسایی بیماران مشکوک رسیدیم.
✍️فرمان صریح مقام معظم رهبری به ورود تمام عیار نیروهای مسلح در هماهنگی کامل و تبعیت از دستورات ستاد ملی مدیریت کرونا به ورود ظرفیت بسیار ارزشمند و تازه نفسی به کادر درمانی و عفونت زدایی افزود . ضمنا آغاز غربالگری نقطه به نقطه نیروهای مسلح در ورودی و خروجی تمامی شهرها قطعا نقطه اتکاء بسیار مهمی برای ستاد ملی ، در کنترل و مهار نهایی کرونا خواهد بود.
✍️وزارت صمت علی رغم طی دوران نقاهت وزیر که از جانبازان شیمیایی دفاع مقدس است ، با همکاری سفرای کشورمان اقلام قابل توجه مورد نیاز مراکز درمانی را تهیه و در نوبت ارسال به کشور هستند . تولید داخلی نیز در حجم بسیار قابل توجهی در حال پاسخگویی به نیاز مراکز درمانی و نیاز عمومی است.
✍️امیدوارم تمامی ما که می نویسیم و می خوانیم هم به سهم خود ضمن تبعیت از دستورات و توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا که بنابر فرماین صریح مقام معظم رهبری ، مراجع معظم و مقامات عالی کشورما شرعا و عقلا لازم الاجرا است کمک کنیم تا همه ی تولیدات خبری دروغ پردازان و شایعه سازان را در قرنطینه ابدی قرار دهیم.
✍️فراموش نکنیم که علی رغم تلخی فراق جانباختگان از ناحیه ویروس کرونا ، تعداد فوت شدگان کشور نسبت با سنوات مشابه با کاهش روبرو است . کاهش فوت شدگان تصادفات و حوادث جاده ای علی الظاهر بیش از تعداد فوت شدگان کرونایی است.
✍️علی رغم تلخی کرونا اما نباید گذشت و نمونه های بسیاری از بزرگواری آحاد مردم را نادیده گرفت . امید که اهل سیاست نیز به تبعیت از مردم به مهربانی و مهرورزی با هم و البته برای مردم بیش از پیش روی آورده و به فرمایش مقام معظم رهبری تهدید عظیم کرونا را به بزرگترین فرصت همدلی ملی تبدیل سازند. ۲۶اسفند
۹۸

  تعداد بازديدها: 2869
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85749
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.