تاريخ انتشار: 25 اسفند 1398 ساعت 22:47:46
شراب مرگ کرونا

✍️چرا آحاد مردم ایران چنین بنده ی شایعه و هوچیگری شدند و به دریافت ساده یک دروغ کوتاه سرگردان خیابان و سردرگریبان زندگی روزمره می شوند؟
✍️چرا مردم ایران از صدها تجربه دروغ پردازی و شایعه پراکنی چپاولگران پشت پرده ی آشفته سازِ بازار عبرت نگرفته و برخلاف روایت منسوب به رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود لا یلسع المؤمن من جحر المرتین از یک سوراخ نه دو بار که صد بار گزیده می شویم؟
✍️چرا مردمی که مشکلات و شرایطی بسیار دشوارتر را طی سال ها پشت سر گذاشته و عدم دسترسی به کالا و مایحتاج ضروری را طی چهل سال هرگز تجربه نکردند ، اینچنین با یک دروغ و شایعه هراسان به خیابان ها می ریزند؟
✍️جمعه شب به طرفه العینی صدها هزار خودرو با آغاز شب ، پشت مراکز پمپ بنزین و گاز سپر به سپر به صف شدند ، صف دروغ پذیری که تا حدود ۴ بامداد شنبه کرونایی ادامه داشت.
✍️بعد ظهر دیروز به یکبار میلیون ها نفر پشت درِ مغازه های نانوایی در صف طولانی فریب و دروغ پذیری به عذاب خود و دیگران مشغول بودند و بدتر از این مدام با درج پیام در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز به هجوم و افزوده شدن به صف فریب خوردگی ترغیب می کردند که تا امروز ادامه داشت.
✍️پیاز و گوجه ارزان شده ، سومین زمینه دروغ پذیری بود و مردم فریب خورده و عامل دروغ پراکنی برای هر کیلو گوجه و پیاز ۲۵۰۰ تومانی با التماس به فروشنده صبح تا ۱۳ هزار تومان با اضطراب وتمنّا پرداخت کردند.
✍️واقعا مردمی را که از ترس مرگ شرافتمندانه بر اثر ویروسی ناجوانمرد و ناشناخته متاسفانه به مرگ با شراب و الکل تقلبی و حرام پناه گرفتند چه باید و می توان نامید؟ واقعا مایه شرمساری برخی استان ها و شهرها نیست که مرگ با شراب نجاست ساز طی روزهایی بیش از مرگ مردم مبتلا به کرونا بود؟
✍️واقعا آنهایی که روزی به صف دروغ پذیری بنزین ، روزی در صف اضطراب نانوایی و روزی در صف حماقت پیاز هجوم برده به صف شدند و پنج برابر قیمت خریدند ، نباید شرمسار هزاران هزار مرد و رن شرافتمندی باشند که طی تمام این روزها در صف مداوای بیماران و عفونت زدایی شهر ایستادند؟
✍️اینکه مقامی سیاسی ، اجرایی یا نظامی بهترین خبر که خلوت سازی شهری است را با بدترین شکل و شیوه ممکن بیان می کند به جای خود باید مورد نقد و اصلاح قرار گیرد ، اما از بار گناه ساده لوحی ، دروغ پذیری و صف زدگی مردمی که هر روز توسط فریبکاران گزیده می شوند نمی کاهد.
✍️رسانه ها اعم از صدا و سیما تا خبرگزاری ها و مطبوعات رسمی نیز با خبرسازی های فاقد ارزش محتوایی و نزدیک به شایعه سازی و فریبکاری تا دامن زدن به تمایل عمومی پذیرش غیر عقلانی دروغ پردازی خبر سازان حتما از سهم بالایی در این فریب خوردگی برخوردارند.
✍️رئیس قوه قضائیه و پلیس فتا با معرفی دروغ پردازان بنزین ، نان و پیاز دیروز و امروز باید جدیت در برخورد با شایعه سازی و فریبکاری را به منصه ی ظهور می رساندند تا مایه عبرت همگان باشد . وظیفه ابتدایی که طبق معمول مغفول و حلقه گمشده دستیابی به احساس اعتماد و آرامش اجتماعی است.
۲۵اسفند۹۸

  تعداد بازديدها: 2782
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85742
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.