تاريخ انتشار: 19 اسفند 1398 ساعت 22:19:36
صیانت از مردم و رهبری

* سردار غلامرضا جلالی فرمانده پدافند غیر عامل ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه شبکه دو مورخه ۲۵ بهمن تاکید کرد ورود کرونا به ایران ساخته و پرداخته شبکه های مجازی است در حالیکه براساس پایش دائمی دستگاه های عضو ستاد پدافند غیر عامل هیچ مبتلا به کرونا در ایران گزارش نشده است.
* سردار جلالی در متن منتشر شده در مورخه ی هفده اسفند اظهار کرد درباره موضوع کرونا ‌و جنگ بیولوژیک چند روز پیش با رسانه‌ها صحبت کردم ، راجع به ابعادِ دیگر مساله به دلایلی مجبور بودیم ، فعلا سخن نگوییم فکر کنم با بیان انتقادتان این قفل شکسته شود
* شاید بتوان گزارش های دشمن محور امثال فرمانده پدافند غیر عامل و قرارگاه مبارزه با کرونای ستاد کل نیروهای مسلح را در شکل گیری کم و کیف ماهیت دشمن محور مطلب مقام معظم رهبری در درس خارج موثر دانست. چنانکه معظم له بسیار نزدیک به تحلیل ستاد کل نیروهای مسلح فرمودند :
حالا آخری هم این بیماری جدید که این هم شد یک بهانه‌ خوبی ، شب پنجشنبه که جمعه‌اش انتخابات بود خبر بُروز این ویروس و این بیماری در قم مثلاً داده شد [دشمن] از سحر پنجشنبه شروع به تبلیغات کردند که مردم نبادا بروید در صف انتخابات بِایستید ، در صف رأی دادن بِایستید ، آنجا چنین است چنان است ، بیماری هست ، مرض هست ویروس هست ، ببینید! یعنی از کم‌ترین فرصتی استفاده کردند و نگذاشتند حتّی چند ساعت هدر برود ، بلافاصله شروع کردند به گفتن و دائم تأکید کردند.
* دکتر علیرضا مرندی مسئول تیم پزشکی مقام معظم رهبری توضیح دادند که در ضبط و پخش پیام تلویزیونی معظم له خطاب به جامعه پزشکی و درمانی کشور اطلاع و نقشی نداشتند ، بلکه به محض حضور در محضر رهبری اطاعت امر کرده و در معیت معظم له حضور یافتند.
* قطعا اشاره به دو گزینه عملکرد سردار جلالی و دکتر مرندی برای تحلیل و نتیجه گیری کافی نیست ريال اما نظر به اهمیت بالای اطلاع رسانی به وقت و حفاظت از سلامت و جان مردم و رهبری تاکید بر نکات ذیل را ضروری می کند.
* امثال سردار جلالی با اصرار بر انکار رسمی ورود کرونا ، حتی بعد از ۲۵ بهمن و بعد از انتخابات عملا کشور را با بحران روبرو کردند ، ضمن اینکه عدم اطلاع رسانی صحیح و قابل اعتماد ، خدمت مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا عامل برگزاری کلاس درس خارج معظم له طبق روال معمول بود . کلاسی که به دلیل حضور روحانیون و طلاب تهران ، قم و سایر استان ها و چهار روز بعد از اعلام فوت اولین قربانی کرونا در قم عملا رهبری را در معرض ابتلا احتمالی قرار می داد.
* دکتر مرندی به عنوان مسئول تیم پزشکی رهبری علی رغم گذشت چهار روز از اعلام خبر اولین قربانی کرونا در قم هیچ توصیه و پروتکل بهداشتی برای بیت و شخص رهبری نداشتند . بی توجهی مسئول تیم پزشکی که به برگزاری کلاس تجمعی درس خارج یکشنبه چهارم اسفند رهبری با روحانیون منجر گردید.
* غفلت دکتر مرندی رئیس تیم پزشکی رهبری تا جایی است که حتی مرندی تا آخرین لحظه ورود به بیت از تصمیم مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت کامل توصیه های بهداشتی و انتشار پیام تصویری هشتم اسفند خطاب به کادر درمانی کشور مطلع نبود.
* شاید بتوان با قدری احتیاط بر این نکته تاکید کرد که مدیران و مسئولانی که خود را مقید به ارائه گزارش سالم و به موقع و صادقاته حتی به مقام معظم رهبری نمی دانند چگونه می توانند لحظاتی به فکر سلامت و فردای آحاد مردم باشند؟ باید به جد بررسی شود چرا امثال فرمانده پدافند غیر عامل تلاش کردند کرونا را هم دشمن محور تحلیل و به هیچ نتیجه [مقبول] و منجر به خدمت نرسند؟
* اما مسئولین حفاظت بیت و دفتر رهبری یا حفاظت اطلالات سپاه نیز باید به عنوان مسئول مقابل مردم پاسخگوی کم کاری در برابر اجحاف مقاماتی از این دست در حق رهبری باشند . همانطور که در موضوع هواپیما بنابر اعلام مقامات نظامی بعد از دو روز به رهبری و رئیس جمهور اطلاع رسانی شده بود.
* امثال سردار جلالی باید توضیح دهند با فرض پذیرش استدلال متزلزل گزارش دشمن محور کرونا طی دو ماه گذشته کدام اقدام معقول و مقابله ای را داشتند؟ چرا هنوز هم علی رغم در اختیار داشتن سازمان های عریض و طویل از حداقل خدمات دهی تخصصی عاجزند و ایران موشک ساز باید همچنان چشم به راه ورود الکل طبی و ماسک و دستکش یک بار مصرف باشد؟ امثال فرمانده پدافند غیر عامل باید توضیح دهند چرا گزارش های دشمن محور کرونا منجر به ایجاد آمادگی گروه های تخصصی نظامی و ملی مقابله با کرونا نشده است؟
* اما دیروز همزمان با اینکه خبر جمع آوری دومین بیمارستان بزرگ پیش ساخته کرونا در چین اعلام می شد ، خبر شکست نشست اوپک نیز منتشر شد . روسیه که با مساعدت ایران وارد اوپک شده است دیروز همزمان با تحقیر اردوغان در کرملین توانست منافع ایران ، عرب ها ، سایر اعضای اوپک و بخش نفتی آمریکا را حداقل برای مدتی زمین گیر کند.

  تعداد بازديدها: 2725
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85692
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.