تاريخ انتشار: 08 اسفند 1398 ساعت 10:59:05
عبور کرونایی از آمریکا

* معاون وزیر خارجه پس از نشست کمیسیون برجام در وین از آمادگی ایران بر اجرای کامل متقابل شرایط برجام تاکید کرد.
- آمریکا برای همراه سازی یا تبعیت جامعه جهانی در عمل به تحریم های حداکثری علیه ایران از راهی بهره گرفته است بطوریکه بکارگیری شیوه های جدید اعمال فشار دشوار به نظر می رسد.
- ایران علی رغم شرایط بسیار دشوار که قطعا برای هر کشوری غیر قابل تحمل خواهد بود تا کنون با مدیریت اعمالی تمام ارکان حکومت که قطعا می تواند با رفع کاستی ها موثرتر نیز باشد و صبر و همراهی فوق العاده مردم از پیک بحران ها عبور و باید در مسیر بازگشایی شرایط قرار گیرد.
* ایران باید با درک شرایط ضمن مدیریت بحران آفرینی آمریکا که به امواج تند و پی در پی می ماند از بحران آفرینی خود خواسته جدید اجتماعی و بین المللی پرهیز کند.
* اما معاونان وزرای خارجه روسیه و چین در نشست دیروز به صراحت اعلام کردند دو کشور با بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران مخالفت خواهند کرد که می تواند به تقویت مواضع کشورمان منجر و ایران و آمریکا را در انتخاب رویکردهای متقابل در شرایط جدیدی قرار دهد.
* اعضای کمیسیون برجام در بیانیه پایانی از روسیه برای تداوم اجرای پروژه ایزوتوپ‌های پایدار انرژی اتمی ایران حمایت کردند.
* بیانیه با اذعان بر تاثیر تحریم های آمریکا در ممانعت از بهره‌مندی ایران از منافع برجام بر تسریع در بکارگیری اینستکس به عنوان بخشی عملیاتی برای رفع پاره ای از مبادلات مالی تاکید کردند.
* مذاکرات جمعی و دوجانبه وین حتما شامل نکات غیر قابل انتشار هم هست که می تواند دارای آثار مثبت و تبعات منفی هم باشد اما صرف اصرار اعضای برجام به ادامه فعالیت برجام منهای آمریکا علی رغم مشکلات ناشی از تحریم های یک جانبه اعمالی علیه ایران و برجام قطعا فی نفسه در مغایرت با اراده و خواست آمریکا خواهد بود.
* مدیریت موضوع کرونا نسبت به هفته گذشته حتما از شرایط بهتر و قابل قبول مدیریتی و اجتماعی برخوردار و جامعه به آرامش و رعایت نکات ایمنی نزدیک شده است همانطور که با اقدامات ارزشمند ماههای گذشته در لایروبی و ایجاد دیوارهای ساحلی رودخانه ها علی رغم بارش بسیار خوب و سنگین روزهای گذشته شهرها و روستاها کمترین آسیب را داشتند.
* کرونا علی رغم تمام تلخی و نگرانی اما شاید یکی از محدود مواردی است که می توان همراهی و همدلی تمام بخش ها و ارکان حکومت و جامعه را مشاهده و احساس آرامش کرد امید که همه با مشاهده آثار عالی همدلی و همصدایی بیش از پیش با تکیه بر الگوی کرونایی در این مسیر گام برداشته و از تحریم همه جانبه و حداکثری آمریکایی عبور کنیم.

  تعداد بازديدها: 2848
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85596
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.