تاريخ انتشار: 06 اسفند 1398 ساعت 21:25:07
بهره گیری از ظرفیت ۸۰ - ۷۵ درصدی قهرکنندگان

* شاید تمامی آنهایی که رحمانی فضلی را از معاونت سیاسی تا قائم مقامی صدا و سیما یا ریاست دیوان محاسبات مجلس می شناسند از شنیدن خبر انجام ماشینی انتخابات و اعلام آنلاین یا فوری نتایج مانند من حیرت کرده باشند.
* وزیر کشور حتی به وعده اعلام میزان مشارکت یک ساعت بعد از اتمام انتخابات وفادار نبود و با گذشت بیش از پنجاه ساعت از اتمام انتخابات هم قادر یا مایل به اعلام شفاف آمار مربوط به کم و کیف آراء مردم در انتخابات نبودند.
* آقای عرف معاون جدید سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات برخلاف رویه ادوار گذشته در اطلاع رسانی جمعه به بعد غایب بزرگ انتخابات محسوب می شود.
* براساس ادعای فضلی وزیر کشور میزان مشارکت سراسری در انتخابات مجلس یازدهم را ۴۲.۵ درصد و در تهران ۲۵ درصد بود ایشان مدعی است مسائلی چون کرونا ، حوادث آبان و هواپیمای اوکراینی باعث کاهش مشارکت در این انتخابات شد.
* وزیر کشور در عین حال اذعان کرد ۳۳.۴۰۵.۷۵۵ نفر از واجدین شرایط یا اکثریت نسبی واجد شرایط رای دادن قادر یا مایل به شرکت در انتخابات و اعطای رای به کاندیداهای دارای صلاحیت شرکت در مجلس نبودند.
* دکتر رحمانی فضلی مدعی شد ۳۳.۴۰۵.۷۵۵ نفر از مردم ایران یعنی بیش از ۵۸٪ واجدین شرایط شرکت در انتخابات به دلایل ذیل در انتخاب نمایندگانشان برای مجلس کشور شرکت نکردند.
ترس از ابتلا به کرونا
عصبانیت از  برخوردهای آبان ماه
پنهان کاری مربوط به شلیک موشک سپاه به هواپیمای مسافری اوکراینی
* آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد نیز با استاد به روایتی از رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود هر کس به امور مسلمین اهتمام نورزد مسلمان نیست در خطبه نماز مدعی غیر مسلمانی ۵۸٪ واجدین شرایط شرکت در انتخابات یا همان ۳۳.۴۰۵.۷۵۵ نفر در کشور و ۷۵٪ مردم حائز شرکت در انتخابات تهران شد.
* اینکه مردم از ترس کرونا ، عصبانیت از برخورد آبان ، پنهان کاری سپاه در شلیک موشک در انتخابات شرکت نکرده باشند ، یا به ادعای امام جمعه مشهد نشان از غیر مسلمانی مردم ایران باشد یا تحت تاثیر تبلیغات دشمن و علی رغم تبلیغات ۲۴ ساعته صدا و سیما تا مراجع معطم تقلید و گروه ها و احزاب فعال در انتخابات به تصمیم جمعی ۵۸ درصدی دوری از انتخابات رسیده باشند در اصل واقعیت بزرگی که واقع شد تاثیری ندارد.
* از ارائه شفاف آمار انتخابات تا غیر مسلمان خواندن اکثریت ۵۸ درصدی مردم دارای شرایط شرکت در انتخابات ایران و ۷۵ درصدمردم دارای شرایط انتخاباتی تهران ، البرز ، اصفهان و .... که طی روزهای گذشته قهرمان متدین و بصیر مراسم با شکوه استقبال از پیکر پاک سرباز سرافراز قاسم سلیمانی و برپایی جشن ۲۲ بهمن نامیده شدند راه برون رفت از مشکلات سیاسی - اجتماعی نبوده و نخواهد بود.
* تاخیر و حذف شفافیت آنلاین طببعتا به آغاز شکل گیری و انتشار شایعات منجر گردید تا جایی که برخی اقدامات وزارت کشور را زمینه سازی شکل گیری مجلس پادگانی نامیدند که حتما صحیح نیست چرا که مجلس مانند دولت یا شهرداریها در تمام ادوار گذشته از توانمندی و خدمات مدیریتی نیروهای نظامی بهرمند بودند هر چند شاید در ادوار گذشته تعداد نظامیان ورودی به مجلس در سطح ۲۷ سردار و ۱۲ افسر عالی رتبه ورودی به مجلس یازدهم نبودند.
* حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی علی رغم داشتن گرین کارت آمریکا ، نسبت به انتخابات ۹۴ که با اخذ حدود ۸۸۴ هزار رای در رتبه ۳۲ قرار داشت در این دوره موفق شده است با حدود ۸۶۸ هزار رای یعنی ۲۰ هزار رای کمتر از سال ۹۴ به رتبه سوم نمایندگان ورودی به مجلس صعود کند. یعنی نفر ۳۲ در انتخابات ۹۴ نسبت به نفر سوم انتخابات ۹۸ حداقل ۲۰ هزار رای بیشتر است.
* علی رغم مشاهده حضور دریای انسانی مردم تهران و ایران در استقبال و بدرقه غرور انگیز از پیکر سرباز سلیمانی ، متاسفانه معترضین و مخربین آبان ماه نیز امروز می توانند به بهره گیری از ظرفیت ۸۰ - ۷۵ درصدی قهرکنندگان یا پشت کنندگان به صندوق رای در تهران ، البرز ، اصفهان و ..... چشم داشته باشند.

  تعداد بازديدها: 2630
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85584
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.