تاريخ انتشار: 03 اسفند 1398 ساعت 22:33:45
اولین فرار به جلو توسط کیهان نویسان کلید خورد

* پس از ممانعت قطعی مجمع تشخیص مصلحت نظام از تصویب دو کنوانسیون پالرمو و cft و متعاقبا اعلام لغو تعلیق چهار ساله ایران از لیست سیاه پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم (طالبان ، القاعده ، جبهه النصره و داعش) که توسط نیروهای همسوی اعضای غیر حقوقی مجمع تشخیص به عنوان اقدام انقلابی و مقابله با تحریم حداکثری آمریکا مورد استقبال قرار گرفت، مجددا به اتفاق کره شمالی مورد کنترل گردش پولی جهانی قرار گرفتیم.
* اما امروز اولین فرار به جلو توسط کیهان نویسان کلید خورد. آنها که باید سرمست از تسخیر مجلس بی رقیب باشند، با فهم از عمق فاجعه خود خواسته و مجمع ساخته ناشی از بازگشت ایران به لیست سیاه پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم (طالبان ، القاعده ، جبهه النصره و داعش) نوشتند [ fatf از حضور مردم ایران در انتخابات انتقام گرفت ] تا شاید مردم نقش مجمع تشخیص مصلحت نظام و جریان همسو در بازگشت نام ایران به لیست سیاه را فراموش کنند.
* مجلسیان جدید با توجه به ادعای اینکه ایران در تحریم حداکثری آمریکا ، لیست سیاه fatf و بازگشت احتمالی به قطعنامه های فصل هفت منشور سازمان ملل در موقعیت مناسب توسعه و پیشرفت قرار خواهد داشت اجازه ندارند اکنون که در آستانه تحقق رویای جریان مذکور مبنی بر انزوای بین المللی ایران قرار داریم بهانه جویی و تغییر چهره دهند و باید آماده پاسخگویی باشند.
* مردم ایران می دانند نابودی برجام و ورود به لیست سیاه پولشویی و تامین مالی تروریسم پیش از ظهور ترامپ و عضویت مثلث شیطانی عربستان ، اسرائیل و آمریکا در گروه اقدام ویژه مالی ‌تحت ریاست کشور چین توسط جریان فکری و سیاسی پیروز انتخابات مجلس آغاز و پیگیری شده بود.
* مجمع تشخیص با ممانعت از تصویب عضویت ایران در پالرمو و cft که با عضویت ۲۰۹ کشور قدرتمندترین جریان سیاستگذار و اقدامی جهانی است عملا مسئولیت اعمال فشار تحریم حداکثری را از دوش آمریکا برداشته و به مرور به fatf منتقل و ایران را مورد کنترل و اراده جمعی ۲۰۹ کشور و ۱۵ سازمان تخصصی بین المللی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول و .... قرار داد.
* چنانکه در مطلب [مجلس خودباوری] اشاره کردم اینک جریان مخالف برجام و fatf به هر کم و کیفی حاکم مجلس هستند که امیدوارم در انتخاب دولت آتی نیز تکرار گردد تا جریان حاکم بر مجمع تشخیص با قرار گرفتن در موقعیت یکدست ۹۲-۸۴ ادعای فرصت یابی در موقعیت فشار حداکثری آمریکایی و جهانی را عینیت بخشند. هر چند آغاز فرار به جلوی جریان مذکور در نوشته امروز کیهان به واقعیت دیگری جز تعبیر از تبدیل تحریم حداکثری آمریکا به تحریم جهانی به عنوان فرصت خود اتکایی و توسعه اشاره دارد.
* برخی سناتورهای آمریکایی امروز مدعی شدند با توجه به کسب اکثریت مجلس ایران توسط جریان حاکم و تغییر احتمالی رئیس جمهور در انتخاب سیزدهم انتظار می رود برخلاف موضع گیریهای تند و افراطی گذشته مانند سال ۱۳۹۰ به فضای مذاکره مستقیم دوجانبه ایران و آمریکا  را فراهم و عملیاتی منجر گردد.

  تعداد بازديدها: 2693
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85543
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.