تاريخ انتشار: 03 اسفند 1398 ساعت 21:48:55
مجلس خودباوری

* گروه اقدام مالی (fatf) پس از حدود چهار سال تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه پولشویی و تامین مالی تروریسم (طالبان ، القاعده ، جبهه النصره و داعش) به دلیل رای منفی سه عضو جدید (آمریکا ، اسرائیل و عربستان) گروه اقدام مالی از اجماع برخوردار نبوده و به لیست سیاه بازگشت.
* ایران با بازگشت به لیست سیاه fatf حتی با لغو تمام تحریمهای یک جانبه آمریکا باید شرایط بسیار دشوار مبادله مالی با ۲۰۹ کشور عضو کنوانسیونهای چهارگانه fatf را تجربه کند. تعلیق یا خروج از لیست سیاه مالی نیز عملا نیازمند اجماع اعضای گروه اقدام مالی شامل رای مثبت آمریکا ، اسرائیل و عربستان هم خواهد بود شاید به همین دلیل وزارتخارجه آمریکا با صدور بیانیه فوری از همه کشورها بابت بازگرداندن ایران به لیست سیاه تشکر و قدردانی کرد.
* اصرار اکثریت اعضای حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام بر بلاتکلیفی تصویب کنوانسیونهای پالمرو و cft  مصوب دولت و مجلس، عملا ایران را وارد لیست سیاه پولشویی و تامین مالی تروریسم (طالبان ، القاعده ، جبهه النصره و داعش) کرد.
 *اقدام اعضای مذکور و البته متقابلا سه کشور آمریکا ، اسرائیل و عربستان، علی رغم انگیزه های متفاوت عملا مانند حرکت متقابل دو تیغه قیچی خواسته یا ناخواسته ایران را به فهرست لیست سیاه پولشویی و تامین منابع مالی تروریسم (طالبان ، القاعده ، جبهه النصره و داعش) باز گرداندند.
 * بسیاری از اعضای فهرست انتخاباتی جبهه پایداری تا ائتلاف و نیروهای انقلاب و ایران سر بلند و غیره از جمله مخالفین تصویب پالرمو و cft در مجمع بودند از طرفی مدعی شدند تحریمهای همه جانبه آمریکا علیه ایران و تحریمهای جدید اعمالی fatf می تواند با کسب آمادگی و ریل گذاری مناسب مجلس و تلاش دولت بهترین فرصت خودباوری ، استقلال ، رشد و توسعه اقتصادی ایران باشد.
* ایران صبح ۳اسفند۹۸ را با ادامه تحریمهای همه جانبه حداکثری آمریکا و بازگشت به تحریمهای fatf آغاز خواهد کرد. فردا فهرستهای پیروز انتخابات مجلس که ان شاءالله با یکدستی بالایی از لیستهای هفتگانه استخراج و به ریاست آقا تهرانی تا قالیباف تشکیل گردد باید آماده هدایت تتمه فرصت دولت دوازده و ریل گذاری جدی برای دولت سیزدهم باشد.
* رئیس و نمایندگان مجلس فردا باید به یاد داشته باشند خود کرده را تدبیر نیست، باید به عنوان مخالفین برجام و تصویب کنوانسیوینهای پالرمو و cft یا فرصت بینی تشدید تحریمهای آمریکا علیه کشورمان از هم اکنون باید به نقشه راه پیشرفت و توسعه ایران در فرصت مذکور بیندیشند.
* معتقدین به حذف برجام و عدم پذیرش fatf پس از کسب اکثریت قوی مجلس حتما باید برای در اختیار گرفتن دولت اقدام کنند. شرایطی که در صورت تحقق می تواند بازگشت به موقعیت پس از انتخاب احمدی نژاد در ۸۴ باشد که قوای اجرایی ، مقننه و قضایی تا شورای شهر و شهرداری و البته همراهی نیروهای مسلح را در اختیار داشتند. روزهایی که با ناهمخوانی جریان رئیس جمهور وقت به فرصت سوزی رسید.
* امید که با بکارگیری تجربه تلخ و بسیار پر هزینه دوره مذکور شاهد تکرار شرایط تلخ پر اختلاف دولت - مجلس یا دولت - قوه قضائیه نبوده و مقامات جدید در همسویی و همپوشانی در مسیر تحقق ایران قوی برآمده از گام دوم ابلاغی مقام معظم رهبری تلاش کنند.
* باید پیشرفت را با اتکا بر مردم و ایرانی دیدن همه ایرانیان با تحمیل کمترین هزینه ممکن به مردم و کشورمان پیگیری و با معیارهای قابل سنجش محقق کنند. باید اثبات کنند ادعای تبدیل تهدید گسترده تحریمهای همه جانبه به فرصت رشد و پیشرفت ایران اسلامی می تواند با همدلی آحاد مردم قابل دسترس باشد.

  تعداد بازديدها: 2793
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85539
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.