تاريخ انتشار: 02 اسفند 1398 ساعت 13:05:33
فرمانیه اوکراینی

* ما هم با تماشای تصاویر ساخت ۱۰ روزه بیمارستان هزار تخته شهر ووهان چین بعنوان مرکز فوریتهای قرنطینه مبتلایان مشکوک ویروس کورنا بهت زده بودیم که خبر تشکیل صف طولانی خودروهای منتظر افتتاح آزمایشی ۲۵٪ از پروژه جاده تهران - شمال که در دهه شصت کلنگ خورد شادِمان کرد.
* اقدامات بسیار گسترده چین برای مقابله با ویروس کورنا جهان را به چالش کشید و حتی کشورهای با زیر ساختهای بسیار پیشرفته و قدرتمند درمانی در اقدامات کاملا رسمی و آشکار برای مقابله با هر مورد احتمالی به آماده سازی قرنطینه های تخصصی و اطلاع رسانی عمومی اقدام کردند.
* اما ما علاوه بر شنیدن اخبار مبهم تایید و تکذیب‌های پی در پی از ارسال محموله های میلیونی ماسک به چین مشغول بودیم ، هنوز نمی دانستیم ما هم مانند بسیاری از کشورهای جهان به توقف پروازهای با مقصد و مبدا چین اقدام کردیم یا هنوز میزبان مسافران ورودی از چین بودیم ، طی این مدت حتی  توصیه های ساده تبلیغی بهداشتی را نداشتیم.
* فضای مجازی باز در قامت منجی قابل اعتماد وارد و با انتشار فیلم کوتاه جابجایی فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان فرمانیه فصل جدید کرونا در کشورمان شد.
* اینکه مقامات شوراهای تخصصی ، بحران یا امنیتی کشور با چه منطقی مردم را شایسته و قابل اطلاع رسانی به موقع در مورد خطرات ویران شده بر سرشان نمی دانند علی الظاهر پایانی ندارد.
* اینکه کرونا چرا از قم ، اراک و .... آغاز کرد ، هنوز مورد اطلاع رسانی قرار نگرفته است شاید باید منتظر فرمانیه ۲ باشیم تا طبق معمول و پس از تحمل بمباران شایعات و دریافت اخبار ناقص از طرف مسئولین شایسته اطلاع رسانی قطره چگانی شناخته شویم.
* پس از انتشار نامه اعتراضی با موضوع بسیار مهم از طرف خانم بیانی ، دادستان با صدور اطلاعیه اعلام کرد هیات قضایی از سوی دادستانی مامور بررسی موضوع ادعایی محکوم به جاسوسی شد ، علیرغم مراجعه هیات به زندان متاسفانه خانم بیانی حاضر به بیان هیچ گونه توضیحی نشد.
* دادستان توضیح نداد که آیا برای بررسی موارد ادعایی زندانی متهم به جاسوسی در فضای زندان امنیتی راهکار دیگری جز درخواست ادله و مستندات از متهمه وجود ندارد؟ آیا انتقال زندانی از زندان محل وقوع جرائم ادعایی اولین اقدام ممکن و لازم نیست؟ اصولا زندانی متهم به جاسوسی قادر به ارائه کدام دسته از ادله و مستندات مربوط به آزار روحی و روانی می تواند باشد؟
* آیا دادستانی نمی توانست با طی مراحل مقدماتی مانند ملاقات متهمه و وکلای انتخابی که قطعا از حقوق ابتدایی متهم محسوب می شود در حضور وکلای داوطلب در برابر متهمه قرار بگیرد؟ آیا بررسی وقوع جرم در روند بازجویی که فصل مشترک فعالیت دادستانی ، ضابطین و زندان است نباید توسط هیات تخصصی مستقل از دادستانی ، ضابطین و زندان انجام شود؟
* بالاخره پس از طی مراحل تکذیب مکرر و پس از اینکه فیلم فرمانیه در فضای مجازی منتشر شد شاهد اعلام تشکیل کمیته های بحران ، ماموریت دانشگاههای علوم پزشکی ، .... تا انتشار توصیه های بهداشتی مانند لزوم شستشوی دستها با صابون و آغاز شستشوی برخی مراکز و معابر عمومی مثل مترو و اتوبوسرانی انجام شد.
* باید منتظر ماند و دید که آیا مانند بوئینگ 737 و بیمارستان فرمانیه در مورد موارد ادعای متهم به جاسوسی خانم بیانی نیز باید چشم به فضای مجازی داشت ، هر چند موارد ادعایی مربوط به جریان سعید امامی سال ۷۷ تا نوجوان زندان فشافویه  می توانند مستند مرتبط با ادعا بوده و مورد توجه هیات دادستانی باشند.

  تعداد بازديدها: 2581
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=85527
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.