تاريخ انتشار: 16 مهر 1398 ساعت 23:17:38
شرط ایران برای از سرگیری سفر عمره: لغو قوانین سختگیرانه سفر اتباع و گردشگران

رییس سازمان حج و زیارت گفت: دولت عربستان سعودی باید قوانین سختگیرانه سفر اتباع و گردشگران خود را به جمهوری اسلامی ایران لغو کند و این یکی از سه شرط اصلی ما برای از سرگیری سفر عمره پس از ماه صفر است.

علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در جریان بازدید از روند عزیمت زائران اربعین حسینی از پایانه چذابه در گفت وگو با ایرنا ضمن ابراز امیدواری به قبول این شرط از سوی طرف عربستانی افزود: ما امیدواریم و پیگیر این موضوع هم هستیم ؛ هفته گذشته دفتر نمایندگی حج و زیارت در عربستان ، با معاون وزیر حج این کشور نشست داشته و امیدواریم هرچه سریع تر پاسخ ما را بدهند تا نوید از سرگیری سفر عمره را به هموطنان بدهیم.

وی تضمین امنیت ، عزت و کرامت زائران ایرانی در قالب تفاهم نامه و استقرار و فعالیت کنسولی در قالب نمایندگی حج به منظور حمایت کنسولی از زائران در عربستان سعودی برای سفر عمره را ۲ شرط دیگر جمهوری اسلامی ایران برای از سرگیری این سفر معنوی بیان کرد و گفت: این ۲ شرط را مسئولان عربستانی پذیرفته اند ولی منتظر تحقق و قبول شرط سوم از سوی طرف عربستانی هستیم که البته انتظار معقولی است.

رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه شرط سوم از سرگیری سفر عمره در وزارت امور خارجه و گردشگری عربستان سعودی در حال بررسی است افزود: عربستان باید قوانین سختگیرانه برای سفر گردشگران و زائران خود به ایران را لغو کند و این کار باید همزمان با از سرگیری سفر عمره عملی شود.

رشیدیان ادامه داد: این تبادل فرهنگی (سفر اتباع و زائران ۲ کشور) می تواند به ایجاد صلح و تعامل مردم و دولت ۲ کشور موثر باشد و ما از این مساله حمایت می کنیم.

سفر عمره مفرده پنج سال پیش به دلیل برخورد بی نزاکت ماموران عربستان با زائران ایرانی متوقف شد.سفر گردشگران و زائران عربستان به ایران نیز چهار سال پیش به دنبال تعرض به سفارت عربستان سعودی در تهران وکنسولگری این کشور در مشهد متوقف و منجر به قطع روابط سیاسی این کشور با دولت جمهوری اسلامی ایران شد.

رییس سازمان حج و زیارت روز سه شنبه در سفر به خوزستان از پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری غرب اهواز دیدن و از نزدیک با اقدامات انجام شده و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی آشنا شد.

  تعداد بازديدها: 2529
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84296
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.