تاريخ انتشار: 12 مهر 1398 ساعت 22:48:54
عملیات فرا مرزی و عمق راهبردی

گفتم: آقاجون مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان سپاه به نکته مهم امتداد عمق راهبردی بعنوان واجب‌ترین واجبات کشور اشاره فرمودند.
گفت: در خصوص حضور نیروهای ایرانی در سوریه ، لبنان ، عراق یمن و حتی فلسطین بعنوان عمق استراتژیک کشور بارها تاکید و نسبت به تعابیر دیگر مثل شهادت طلبی و غیره اعتراض داشتم، بارها بر ضرورت پذیرش مسئولیت عملیات و استقرار برون مرزی اشاره کردم لذا اعلام و پذیرش رسمی فرمان حضور در عمق استراتژیک توسط رهبری را اقدامی ارزشمند می دانم.
گفتم: مقام معظم رهبری با ابلاغ فرمان رسمی تقویت عملیات و استقرار در عمق استراتژیک کشور عملا مسئولیت رسمی پیامدها و تبعات چنین تصمیم مهم و پیچیده را نیز می پذیرند.
گفت: کشورهای حائز سطحی از قدرت اثرگذاری در حوزه بین الملل طبیعتا ناچار از تعریف و گسترش قدرت اثرگذاری در نقاطی از جهان بعنوان عمق استراتژیک هستند انتخاب و اثرگذاری در عمق استراتژیک در بسیاری از موارد تابع شرایط و ویژگی های منطقه ای و حتی فارغ از دیدگاه های ایدئولوژیک است.
گفتم: یعنی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی با دو نگاه ، باورها و حتی منافع کاملا متفاوت و حتی متضاد می تواند از نقاط مشترکی در عمق استراتژیک برخوردار باشند؟
گفت: شاید بسیاری حضور ایران در لبنان را از ویژگی های بارز ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران بدانند که قطعا در شکل گیری و سازماندهی مورد حزب الله لبنان چنین است اما حکومت ایران قبل از انقلاب نیز ارتباط و حمایت از شیعیان لبنان را بعنوان عمق استراتژیک تعریف و با کم و کیفی متفاوت از ایران بعد از انقلاب مورد توجه قرار می داد.
گفتم: شیعیان لبنان تنها مورد مشترک عمق استراتژیک قبل و بعد از انقلاب بودند؟
گفت: ‌ایران قبل از انقلاب هم به دلایل اهمیت عمق استراتژیک با سوریه ، عمان ، پاکستان ، اردن ، مصر ، کردستان عراق و ... ارتباط داشته و با انگیزه ، هدف گذاری و البته کم و کیفی متفاوت از اثرگذاری امروز در صدد حمایت و گسترش نفوذ سیاسی بود.
گفتم: رهبری خطاب به سپاه فرمودند این نگاه وسیع جغرافیای مقاومت را از دست ندهید این نگاه فرا مرزی را از دست ندهید.
گفت: البته مقام معظم رهبریربا اشاره به حدیثی از معصوم (علیه‌السلام) تاکید فرمودند آن کسانی که در خانه نشستند تا به آنها حمله بشود دچار ذلت شدند این‌جوری نباشد که یک چهاردیواری را انتخاب کنیم و دیگر کارمان به این نباشد که پشت این دیوار کیست و چه تهدیدی وجود دارد که شاید تاکید بر اهمیت دفاع فرا مرزی از امنیت و منافع کشور باشد.
گفتم: رهبری فرمودند این نگاه وسیع فرامرزی این امتداد عمق راهبردی گاهی اوقات از واجب‌ترین واجبات کشور هم لازم‌تر است که مورد توجه قرار بگیرد خیلی‌ها متوجه به این نیستند حالا بعضی‌ها توجه هم دارند و به نفع دشمن حرف میزنند مثل کسانی که شعار می دادند نه غزه نه لبنان
گفت: فرمانده معظم کل قوا علاوه بر اوجب واجبات دانستن فعالیت فرا مرزی و مخالفت را بازی در زمین دشمن تعبیر کردند به فرماندهان سپاه یادآور شدند که این نگاه وسیع جغرافیایی که جزو وظایف و مسئولیت‌های سپاه است نگذارید در داخل سپاه تضعیف شود.
گفتم: سرلشکر باقری رییس ستاد فرماندهی کل قوا نیز فرمودند: سپاه پاسداران به ارتش مردمی یمن کمک مستشاری می‌کند چنانکه به عراق و سوریه کمک‌های مستشاری و تسلیحاتی و تجهیزاتی کردیم و قرارداد بستیم.
گفت: آقاجون فرمان تشکیل سپاه قدس طی دهه های گذشته بعنوان مسئول عملیات برون مرزی دقیقا در چارچوب فرمایشات اخیر رهبری قابل تعریف است فعالیت فرا جغرافیایی که رهبری در سخنان اخیر رسما بر عملکردش صحه گذاشتند.
*مقام معظم رهبری بی هیچ ابهامی و به صراحت مسئولیت چنین مهمی را بعنوان فرمانده کل قوا بعهده گرفته و فرامینی صادر کردند که طبیعتا برای تمام ارکان حکومت اعم از دولت ، مجلس و هر سیاستگذاری ، فعالیت و دستگاه فعال در عرصه خارجی لازم الاجرا است، فراماینی که هر چند به زعم سایر ارکان و دستگاه ها می تواند حامل پیامدها و تبعات ملی بوده و هر اقدام مرتبط با حوزه بین المللی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

  تعداد بازديدها: 3857
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84263
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.