تاريخ انتشار: 05 مهر 1398 ساعت 20:56:15
کمیته ملی صیانت

گفتم: آقاجون مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه مبارزه‌ِ با فساد را بایستی به‌طور جدّی دنبال کنیم فرمودند.
*این واگذاری هایی که حالا این روزها بحثش هست که چه سختی و مشکلاتی را بوجود آورده این به خاطر همین فساد است.
*باید به این قضایایی که در برخی از بخش های کشور مثل اراک ، خوزستان و جاهای دیگر پیش آمده توجه داشت تا به این مسائل نیانجامد.
گفت: اتفاقا جهرمی وزیر ارتباطات هم در پاسخ به ادعای اهدای ۲۰۰ دستگاه لپ تاپ به دولت اظهار کرد.
*از دقت نظر رسانه‌ها تشکر می کنم به خاطر ندارم که بنده ۲۰۰ دستگاه لپ‌تاپ به دولت هدیه داده باشم.
*اما علاقه‌مندم رسانه‌ها به مواردی که به حقوق مردم بازمی‌گردد هم بپردازند مثل اینکه در سال ۸۸ همراه اول چگونه واگذار شد تا از محل سود خودش اقساطش پرداخت شود.
*تکلیف چند هزار میلیارد تومان از پول ودیعه مردم که باید به آنها بازگردد چه شد.

گفتم: رئیس قوه قضاییه هم پس از سخنرانی در مجلس خبرگان تاکید کرد در خود قوه قضائیه رشوه‌هایی اخذ شده که بهت آور است از آپارتمان‌های ۶۰۰ متری تا ویلا‌های ۴ هزار متری، البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آنها ضبط شده است.
گفت: رئیس جدید قوه قضائیه مکرر تاکید کرده در مبارزه با فساد خط قرمز نخواهیم داشت، لذا ضروری است در مورد پرونده واگذاری های سازمان خصوصی سازی اعم از دشت مغان تا هپکو و فولاد مورد اشاره رهبری تا بزرگترین واگذاری خصوصی سازی مورد اشاره وزیر ارتباطات بی هیچ خط قرمز پرده پوشی اقدام کنند تا مردم ببینند چه وقایعی حادث شده است.
گفتم: مگر واگذاری مخابرات ایران به مراکز خصولتی انجام نشده بود؟
گفت: اولا ماهیت خصولتی به معنای حق تقدم و تخلف یا برخورداری از شرایط ممتاز نیست. ثانیا کنسرسیوم خریدار مخابرات ایران تحت عنوان اعتماد مبین متشکل از سه شرکت جدیدالتاسیس متعلق به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام بود.
گفتم: پس کنسرسیوم اعتماد مبین برنده واگذاری مخابرات ایران بودند؟
گفت: کنسرسیوم اعتماد مبین متشکل از سه شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران (هلدینگ تخصصی ستاد اجرایی تاسیس ۱۳۸۵) و شرکت های شهریار مهستان (تاسیس ۱۳۸۶) و سرمایه گذاری توسعه اعتماد (تاسیس ۱۳۸۳) متعلق به بنیاد تعاون سپاه در ۵ مهر ۸۸  طی مذاکره با سازمان خصوصی سازی ۵۱ درصد از سهام شرکت مخابرات ایران را با پرداخت ۱۵۶۰ میلیارد تومان به ارزش ۷۸۰۰ میلیارد تومان را خریداری کردند.
گفتم: مالکیت مدیریتی ۵۱٪ مخابرات ایران هنوز هم متعلق به بنیاد تعاون سپاه و ستاد اجرایی فرمان امام است؟
گفت: روابط عمومی بنیاد تعاون سپاه در ۲ آبان ۹۷ با صدور اطلاعیه بدون ذکر هویت خریدار سهام مالکیتی جدید تاکید کرد در راستای تدابیر ستاد کل نیروهای مسلح با واگذاری سهام خود از شرکت توسعه اعتماد مبین خارج شد.
گفتم: علی رغم اینکه مالکیت مدیریتی مخابرات ایران و همراه اول عملا در اختیار ستاد اجرایی قرار دارد پیگیری موضوع مورد اشاره وزیر ارتباطات در مورد پرداخت قیمت خرید مخابرات از محل سود حاصله و ابهام در عدم پرداخت چند هزار میلیارد تومان سرمایه مردم موضوعیتی خواهد داشت؟
گفت: همانطور که حجت الاسلام رئیسی با چهار دهه سابقه دادستانی کل کشور ، رئیس سازمان بازرسی و معاون اولی قوه قضایی بر تبادل رشوه های بهت آور در قوه قضائیه تاکید می کند یعنی هیچ کس و هیچ دستگاهی از ابتلا به فسادهای مالی و مدیریتی بسیار کلان مصون نبوده و نیست، فراموش نکنیم که طی هفته های گذشته آیات یزدی و لاریجانی روسای سابق قوه قضاییه چگونه متقابلا علیه یکدیگر طرح اتهام کردند.
گفتم: آخرین جلسه علنی مجلس به دلیل درگیری تند لفظی بین شیخ پژمانفر یکی از نمایندگان مشهد و لاریجانی رئیس مجلس و یکی از نمایندگان قم با طرح اتهام متقابلا اعمال دیکتاتوری و برخورد با چند صدایی در جامعه متشنج شد، نکته بسیار مهمی که امیدوارم مانند اتهامات متقابل روسای سابق قوه قضائیه با ریش سفیدی این و آن و روبوسی به فراموشی سپرده نشود.
گفت: درگیری اخیر جلسه علنی مجلس یادآور درگیری و طرح اتهام متقابل دکتر محمود احمدی نژاد و دکتر لاریجانی روسای منتخب جریان اصولگرایی برای ریاست جمهوری و ریاست مجلس در جلسه علنی ۱۵بهمن۹۱ بود که همه تلاش کردند فراموش شود.
گفتم: چه باید کرد؟
گفت: آقاجون ساز و کارهای کنونی به جایی نرسیده، لذا باید کمیته ملی صیانت غیر حاکمیتی تشکیل تا با اختیار تام نسبت به بررسی تمام واگذاری ها اقدام کند چرا که مقامات قضایی مبتلا به دریافت رشوه های نجومی مانند آپارتمان ۶۰۰ و ویلای ۴۰۰۰ متری یا مقامات با حقوق های نجومی و دریافت کنندگان املاک نجومی از شهرداری ها و بسیاری دیگر صالح و قادر به قضاوت و حکمرانی و صیانت از امانت مردم نبوده و نیستند.

  تعداد بازديدها: 4251
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84229
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.