تاريخ انتشار: 16 شهريور 1398 ساعت 18:33:14
پیش بینی ۳.۵ میلیون زائر ایرانی در اربعین امسال

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از ارائه خدمات درمانی به ۶۶۰ هزار زائر در حج امسال خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بین ۳ تا ۳.۵ میلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند.

به گزارش جی پلاس، محمد تقی حلی ساز، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری مراسم حج امسال،اظهار داشت: تقریبا عملیات حج امسال به اتمام رسیده است و بیش از ۹۵درصد زایران آمده اند.

وی ادامه داد: ایام حضور زایران طولانی‌تر از سال‌های قبل بوده و ۴۰درصد بالای ۶۰سال بودند.

ریس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بیان داشت: حدود ۲۵ هزار زائر بیش از ۷۰ سال و حدود ۱۸۰۰ زائر بیش از ۸۰ سال سن داشتند.

حلی ساز اضافه کرد: حدود ۱۱۵۰۰ زائر مستعد بیماری های مختلف بودند و یک فاکتور خطر پذیری همراه داشتند.

وی با بیان اینکه مراسم حج امسال در آرامش برگزار شد،خاطرنشان کرد:در کل مراسم منا هیچ گرمازده ای نداشتیم و تنها یک مورد فوتی در عرفات داشتیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به مراسم عاشورا، یادآور شد: در طول سال در عراق حضور داریم و درمانگاه‌هایی در کربلا، نجف و سامرا داریم که در مراسم عرفه هم خدمت رسانی کردند اما در تاسوعا و عاشورا برنامه متفاوت است.

حلی ساز تصریح کرد: در تاسوعا و عاشورا در قالب ۲ تیم ۲۰نفره به مدت ۵ روز حضور خواهیم داشت تا کمک‌های بهداشتی و درمانی ارائه دهیم.

وی افزود: در مراسم اربعین امسال حدود ۲هزار نفر از نیروهای ما در شهرهای کربلا و نجف،کاظمین و در بین راه به مدت ۲۰ روز حضور خواهند داشت.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تأکید کرد: به دلیل قوانین موجود در عراق کارها و وظایف ما سنگین است و نیروهای داوطلب ارگانها و سازمانهای دیگر اگر قصد فعالیت و ارائه خدمات داشتن باشند باید تحت پوشش برنامه های هلال احمر باشند.

حلی ساز با بیان اینکه ۵۵۷ نفر در تیم درمانی هلال احمر فعالیت کردند، گفت: یکی از کارهای امسال انجام شد کارهای تحقیقاتی بود که دو مورد استفاده از داروهای شناخته شده بودو هنوز نتایج آن آماده نیست.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره نحوه برخورد عربستان با تیم های پزشکی و درمانی ایران، بیان داشت: انصافا در خدماتی که با عربستان به طور مشترک بودیم با مشکلی برخورد نکردیم. البته سیاست ما این است که حتی‌المقدور از امکانات آنها استفاده کنیم.

وی اضافه کرد:عمل جراحی و چند عمل شکستگی و پروتز و خدمات ویژه مشترک داشتیم و در یک مورد نیز با بالگرد زائر را در منا انتقال دادند.

حلی ساز ادامه داد: در کل، ما براساس دستورالعمل‌ها سعی کردیم عمل کنیم و امسال برای اولین بار گواهینامه‌ای که اجازه ارایه خدمات را می‌دهد، از قبل انجام شد و به هیچ مشکلی برخورد نکردیم؛ ضمن اینکه ۲۸۵ تیم امدادی از خود زائران سازماندهی شد و کارهای امدادی و اورژانس را انجام دادند.

حلی ساز با بیان اینکه هیچ گزارشی حاکی از کمبود دارو نداشتیم،گفت:بیش از ۶۶۰هزار خدمات درمانی در طول مراسم حج به زائران ارائه شد.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال بین ۳ تا ۳.۵میلیون نفر زائر در مراسم اربعین حضور پیدا کنند.

  تعداد بازديدها: 2488
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84116
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.