تاريخ انتشار: 06 شهريور 1398 ساعت 23:39:31
تخریب اجتناب ناپذیر

گفتم: آقاجون قالیباف در واکنش به احتمال مذاکره روحانی با آمریکا نوشت امیدوار بودیم فهمیده باشند که اقتصاد را نباید به خارج از کشور پیوند زد.
گفت: ایکاش سردار خلبان دکتر قالیباف بجای افاضات انتخاباتی به فرمایش لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه مقداری از دلایل دستگیری سردار شریفی قائم مقامش در شهرداری تهران می گفت
گفتم: فارغ از پروندهای رسیده و نرسیده سردار قالیباف در نیروی هوایی سپاه ، نیروی انتظامی ... و شهرداری تهران اشاره نامبرده به ضرورت استقلال اقتصادی کشور فارغ از اقتصاد بین الملل نمی تواند قابل بحث باشد؟
گفت: ایکاش مدعیان برای یک بار حداقل می توانستند به یک اقتصاد پویا و شکوفای فاقد ارتباط گسترده با اقتصاد بین الملل اشاره کنند.
قالیباف هم قطعا می داند که حتی کشورهای پر تعداد و نیمه صنعتی تا پیشرفته بلوک شرق سابق به رهبری شوروی هم به دلیل دوری از چرخه اقتصاد  جهانی راهی جز فقر ، فلاکت ، عقب ماندگی ، رفاه گریزی و نابودی اقتصادی و سپس ایدئولوژی سیاسی نداشتند.
چنانکه حتی دو سوپر اقتصاد آمریکا و چین هم بدون حضور در چرخه جهانی راه به جایی نمی برند.

گفتم: دکتر قالیباف مدعی است هدف از وعده مذاکره ساختن دوقطبی‌سیاسی برای شانه خالی‌کردن از بار مسئولیت است.
گفت: شاید دکتر قالیباف فراموش کرده باشد که در کنار رضایی ، لاریجانی ، ولایتی ، حداد عادل و غرضی در مناظره انتخاباتی ۹۲ جلیلی را دقیقا به دلیل مذاکرات طولانی بی نتیجه از عوامل زمین گیری اقتصاد کشور و گسترش فقر اعلام کردند.
قالیباب هم می تواند درک کند که دقیقا پس از اعلام خروج آمریکا از برجام نرخ دلار و سکه در عرض چند روز به چند برابر رسید و به محض اعلام ورود وزیر خارجه ایران به بیارتیز دلار به کانال ۱۰ هزار و سکه به کانال ۳.۹ میلیون تومان بازگشت.

گفتم: عناصر برخی جریانات سیاسی به محض انتشار خبر حضور وزیر خارجه ایران در بیاریتز به موضع گیری علیه رییس جمهور اقدام و با جعل و تحریف بخشی از یک جمله عملیات تخریب علیه دکتر روحانی را به نفع اسرائیل و ترامپ آغاز کردند.
گفت: دکتر روحانی رئیس‌جمهور پس از ادعای مجدد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی دیدار و مذاکره بدون پیش شرط با رئیس جمهور ایران موارد ذیل را بیان کرد.
*سیاست جمهوری اسلامی ایران نسبت به دنیا تغییر نکرده و ما از روز اول شعارمان تعامل سازنده با جهان بود که مقام معظم رهبری یک گام فراتر رفته اعلام فرمودند سیاست ما تعامل گسترده با جهان است.
*هرچه قدرت ملی افزایش یابد امید دشمنان به توطئه علیه ما کمتر می‌شود.
*لازم باشد با کسی حرف می‌زنیم و در جایی که باید بایستیم می‌ایستیم و دفاع می‌کنیم در برابر زورگو می‌ایستیم اما هدف نهایی ما عظمت ، سرافرازی و قدرت ایران است.
*آنچه در هفته‌های اخیر درباره مذاکره با جهان انجام دادیم و امروز هم انجام می‌دهیم برهمین مبنا استوار است.
*اگر بدانم با به جلسه‌ رفتن و ملاقات با کسی کشورم را آباد و مشکلات مردم را حل می‌ کند دریغ نخواهم کرد چرا که اصل منافع ملی ماست.
*در بحث هسته‌ای ما دو مرحله تعهدات خود را کاهش داده‌ایم و احتمال دارد که باز هم کاهش دهیم فرصت دو ماهه بین کاهش تعهدات برجامی نشانه باز گذاشتن فضای دیپلماسی است.
*خواست مردم ما افتخار، استقلال و عزّت توام با کاهش زحمت و فشار و توام با رفاه است.
*ممکن است کشتی ما را در جایی بگیرند ما برای اینکه کار غلط آنها تصحیح شود مذاکره می‌کنیم تا کشتی را رها کنند و هم ممکن است با دلایل قانونی یک کشتی آنها را بگیریم دست نیروی دریایی سپاه را می بوسم.
*باید با دو دوست قدرت و دیپلماسی کار کنیم.
*ما خواهان تنش با دنیا نیستیم آنهایی که تحریم را بر مردم ما روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند هرگونه تحول در رفتار ما با آنها از توبه آنها آغاز می‌شود.
*در رابطه ایران با آمریکا بدون اینکه آمریکا از تحریمها دست بردارد و خط بکشد روی این مسیر غلطی که انتخاب کرده ما شاهد هیچ تحول مثبتی در روابط نخواهیم بود.
*دنبال حل مشکلات از روال منطقی هستیم نه عکس انداختن بدون برگشت از تحریم قفل تعامل با ایران باز نخواهد شد.
*آماده همکاری با جهان، منطقه و کشور‌های دوست بر اساس اصول و مقررات هستیم.
*رونق تولید ملی اساس کار دولت در عرصه داخلی و خارجی است.

گفتم: اینها که تماما مبتنی بر اصول سیاست خارجی ابلاغی رهبری یعنی عزت ، حکمت و مصلحت است.
گفت: آقاجون جریان مخل آرامش در ایران باید برای کسب هویت و ماندگاری به هر عنصر مدافع منافع و مصالح ملی توهین کرده و تهدید کنند لذا رییس جمهور با هر بیان دیگری هم امروز قطعا مورد تخریب افراد مذکور قرار می گرفت.

  تعداد بازديدها: 4043
   


 



این مطلب از نشانی زیر دریافت شده است:
http://fajr57.ir/?id=84074
تمامي حقوق براي هیئت انصارالخميني محفوظ است.